bab 2

2.7K 112 8
                                    

"Memanglah ana sekolah kat situ tapi ana tak kenal siapa Ustaz Fakhrullah tu"jawab ku kepada Aqish.Pada hal dalam hati ku berkata lain.'ana kenal Ustaz tu Aqish!!banyak kenangan ana dengan dia'

"Alaaah ana fikirkan anta kenal,jadi boleh la juga ana tanya pasal dia kat anta.Yelah ana dengar dia tu single lagi."kata Aqish kepada ku.

'Abang Fakhrullah belum kahwin lagi?Takkan lah dia tunngu aku'kataku di dalam hati.
"Eih anta ni Aqish belum habis U dah fikir pasal kahwin.Eih dah lah ana nak balik dorm dulu ni dah nak masuk waktu Maghrib ni.Assalamu'alaikum"aku segera balik ke dorm.

Tiba di dorm telepon ku berbunyi.
'Dalam menongkah arus kehidupan....'
"Asslamualaikum Umi.Kenapa tetiba je teleponn Ainnur."
"Wa'alaik salam Ainnur.kenapa umi tak boleh call Ainnur ke?"
"Bukan tak boleh la Umi.kan Umi baru jer call Ainnur masa subuh tadi"balas ku kepada Umi.
"Ni Umi ada nak bagi tahu Ainnur.Tadi Umi jumpa Mak long kamu dia kata dia nak meminang kamu untuk anak dia.Kamu terima tak?Umi nak sangat kamu kahwin Ainnur,manatau lah Umi tak sempat nak dukung cucu pertama Umi.Lagipun kamu kan satu-satunya anak Umi"kata umi kepada ku

Aku terkejut mendengar kata-kata Umi sebentar tadi.Hati ku berbolak balik untuk memberikan jawapan.

"Erkk,Umi bagi Ainnur masa.InnshaAllah esk Ainnur bagi jawapannya.Ok lah Umi dah masuk waktu maghrib ni.Kirim salam dengan Abi.Assalamualaikum Umi."
"Baiklah jangan lupa tau bagi tahu umi jawapan kamu esok.Wa'alaiksalan"

Sesudah solat Maghrib.Aku memikirkan kembali apa yang dikatakan oleh Umi ku.Sebenarnya Ustaz Fakhrullah telah melamar aku.Tapi bukannya macam orang Putih tu.yang main bagi cincin bagai kat depan orang.Ustaz Fakhrullah sampaikannya melalui pak cikku yang sebaya Ustaz Fakhrullah.

Kisahnya begini.....

Cinta Halal KuWhere stories live. Discover now