Sedar tak sedar,sudah hampir 4 bulan Ainnur bersekolah di Sekolah Menengah Agama Umar.Ainnur juga semakin rapat dengan keluarga Atiqah.Pada setiap akhir bulan akan diadakan usrah bulanan di sekolah agama itu.Dan menjadi naqibnya yang lain dan tak lain ialah abang Fakhrullah membuatkan hati Ainnur bertambah terpaut dengan jejaka itu.
Ainnur datang seperti biasa di sekolahnya.Atiqah menerjah Ainnur.
"Salam 'alaik Ainnur!"
"Wa'alaik salam.Eh anta ni,nasiblah ana tak do penyakit jantung kalau tak dah lamo jadi arwah ni"bebel Ainnur kepada Atiqah."Assif lah Ainnur.Ana promise,lain kali ana tak buat macam ni dah.Yelah kalau anta dah jadi arwah,hok nangis darahlah abe kesayangan ana tu."Atiqah menggeleng-gelengkan kepalanya.Atiqah mengetahui bahawa Ainnur meminati abangnya.
"Allah.hish awok ni jangan lah royak lagu tu lagi.Kalau abe kesayangan awok dengar nak buat lagu mane?"
"Hehehe.Baguilah lagu tu dapat depa makang nasi minyak"balas Atiqah sambil tersengih-sengih."Dah tak payoh lagi kecek pasal tu"
"Yelah.Wei ana tahu tak hari ni ada pelajar pertukaran yang datang dari negara Arab sekolah kat sekolah kita.Ana dengar dia cuma 1 minggu sekolah kat sini."ujar Atiqah kepada Ainnur sambil tersenyum dan memperlihatkan susunan giginya yang tersusun rapi."Hurm,lelaki ke perempuan?"soal pendek Ainnur kepada Atiqah.
"Ana dengar lelaki"jawab Atiqah.
"Alaaa.Alangkah baiknya kalau pelajar tu perempuan boleh juga jadikan kawan baik kita.Dah lah dari Arab.Ana minat sebenarnya nak berkenalan dengan ore sana.Eh jomlah kita masuk kelas."kata Ainnur sambil mempamerkan muka yang kecewa."Salam'alaik antum semua"
"Wa'alaik salam cikgu Marrisa."jawab murid di kelas ku.Cikgu Marrisa ialah cikgu yang mengajar kami subjek Kimia.
"Ok antum semua.Hari ini cikgu nak buat aktiviti dengan kelas sebelah."
"Aktiviti apa cikgu?"tanya Atiqah.
"Aktiviti berkumpulan.Tapi Ikhtilat kena jaga.Cikgu dan cikgu Rizman dah bagikan kamu kumpulan.Cikgu akan bacakan kumpulan untuk kamu."jelas cikgu Marrisa.Aku satu kumpulan dengan Atiqah,Badrul dan Ahmed Firdaus.Ahmed Firdaus?aku tidak pernah mendengar nama itu sebelum ini?Adakah itu pelajar pertukaran yang dikatakan Atiqah?
"Ok pelajar semua,cikgu nak kamu berjumpa dengan ahli masing-masing."arahan cikgu Rizman.
Atiqah menyikuku dan berbisik.
"Wei Ainnur,tulah pelajar pertukaran dari Arab tu.Hensemnya.Anta perasaan tak yang dia sedang merenung anta?"ujar Atiqah."Astaghfirullah,anta ni Tiqah.Dengarlah arahan cikgu tu satgi dia tanya kita apa arahan nanti kang tak leh jawablah pula.Macam anta tak tahu cikgu Rizman tu pantang tengok pelajar yang sedang bercakap ketika dia bercakap juga.Ana tak perasaan pun dia tengok ana."balas Ainnur.
'MasyaAllah.Cantiknya ciptaanMu ini ya Allah.Alangkah bagusnya kalau aku terus menetap dekat negara dan sekolah ni'bisik Ahmes di dalam hatinya.
P/s Ahmed pande kecek bahasa Melayu^^
"Saya nak kamu buat eksperimen ni dalam kumpulan tapi lelaki dengan lelaki dan perempuan dengan perempuan.Lepas tu,kamu buat laporan tentang eksperimen ni dan berbincang sesama kumpulan ya.Jelas pelajar?"tanya cikgu Rizman.
"Jelas cikgu"jawab pelajar.
"Kalau begitu,kamu dah boleh start lakukan eksperimen."kata cikgu Marrisa.Aku dan Atiqah memulakan eksperimen kami,namun aku menyedari ada mata yang sedang memerhatikan ku.Aku melihat siapakah gerangan yang memiliki mata itu dan rupanya ia milik pelajar pertukaran dari Arab iaitu Ahmed Firdaus.Kami bertentang mata untuk seketika sebelum Atiqah menyedari aku.Aku terus saja beristighfar dalam hati dan begitu juga dengan Ahmed.
#goodnightReaderss^^<3
YOU ARE READING
Cinta Halal Ku
RomanceSinopsis 'Apakah yang perlu aku lakukan?Ya Allah,andai ini takdirMu aku terima seadanya'-Ainnur Ainnur dipinang oleh keluarga ibu saudaranya iaitu Datin Maimunah.Ainnur dengan terpaksanya menerima pinangan itu. Bagi si teruna yang dijodohkan untuk A...