Aku segera mengajak Atiqah untuk ke kelas.Setelah sesi pembelajaran telah habis aku mengajak Atiqah untuk pulang bersma-sama.Namun Atiqah menyuruh aku untuk menunggu dirinya kerana Atiqah ingin memberitahu bahawa dia akan pulang bersamaku kepada Abang Fakhrullah.Aku dan Atiqah menemui Abang Fakhrullah di depan pagar sekolah.
Aku menyedari renungan mata dari Abang Fakhrullah dan segera menundukkan pandanganku.
'Eih napalah aku ni suka sangat tengok anak buah Ilman.apa nama dia erkk??huhu kenapalah penyakit lupa aku datang secara tiba-tiba ni.Hah!dah ingat namanya Ainnur'kata Fakhrullah di dalam hatinya.Terus saja Atiqah menyerbu abangnya tanpa memberi salam.
"Abang Iman Tiqah balik dengan Ainnur sebab abi Ainnur sibuk jadi abi Ainnur tak dapat ambil Ainnur,lagipun rumah kita dengan rumah Ainnur dekat jer dengan sekolah" panjang betul penerangan Atiqah kepada abangnya dengan satu nafas.hihihi.
"Ehem.Wa'alaiksalam dik.huhu doh tak pande nak bagi salam koh?" sindir abang Fakhrullah.Muka Atiqah bertukar menjadi merah seperti sos cili.
"Eih,hehehehe,Salam 'Alaik abang" kata Atiqah kepada abangnya.
"Wa'alaik salam.Apa kata adik tadi?Adik nak balik dengan Ainnur?" tanya abang Fakhrullah kepada Atiqah.
"Iya bang" jawab Atiqah kepada abangnya.
"Eih,kalau begitu abang ikut sekalilah.Abang takut ada apa-apa berlaku kepada Atiqah dan Ainnur" kata Abang Fakhrullah sambil melihat Ainnur.Setelah Ainnur betsetuju Abang Fakhrullah untuk balik bersama-sama,Ainnur ternampak kedai gula-gula kapas dan aiskrim yang berada di seberang jalan.Ainnur pun segera berlari ke seberang jalan tanpa melihat kiri kanan.Tiba-tiba ada sebuah kereta yang menghampiri Ainnur,Ainnur tiba-tiba menjadi kaku di tengah-tengah jalan itu.Ainnur hanya mampu berdoa kepada Allah dan menutup matanya.Ainnur tersentap apabila merasakan dirinya di tolak dan kemudian di peluk oleh seseorang.
Ainnur membuka matanya untuk melihat siapakah gerangan yang menyelamatkan dia.Ainnur terkejut melihat orang yang telah menyelamatkan dia,orang itu ialah pemuda yang dilihatnya semasa balik ke kelas selepas masa rehat.Pemuda itu memberikan senyuman kepada Ainnur.Ainnur dan pemuda itu tersentak apabila mendengar suara Atiqah dan Ainnur segera menolakkan pemuda itu.
"Ainnur anta ok ka?"tanya Atiqah dengan cemas kepada Ainnur.
" Ainnur ok ka?"tanya Abang Fakhrullah pula kepada ku.
"Alhamdulillah Ainnur ok."
"Syukran Tengku Amir kerana menyelamatkan kawan adik ana" kata Abang Fakhrullah kepada pemuda itu.
'Owh,namanya Tengku Amir.hurm macam pernah dengarlah nama tu.'ucap Ainnur di dalam hatinya.
"Erkk,Syukran Tengku Amir kerana telah menyelamatkan ana.Kalau Tengku tiada entah-entah ana dah mati dilanggar kereta tu." kata ku kepada Tengku Amir sambil melihat bawah untuk menjaga pandangan ku.
"Afwan.Tak payahlah nak Tengku-Tengku bagai.^^.Mungkin Allah telah mengutuskan ana untuk menyelamatkan cik..?"
"Ainnur" kataku kepada Tengku Amir
"Untuk menyelamatkan cik Ainnur" kata Tengku Amir kepadaku.
"Ainnur jomlah kita balik" Ucap Atiqah kepada ku.
"Hah.Amir kami balik dulu" Abang Fakhrullah meminta diri kepada Amir'Eih,kenapalah hati aku sakit ketika melihat Ainnur di peluk oleh Amir?Astagfirullah,Fakhrullah Amir tu cuma nak selamatkan Ainnur je.Kalau tidak kau mungkin tidak dapat melihat Ainnur lagi'hati Fakhrullah berkata-kata.
'Huhuh,rezekilah dapat peluk dia.eih nak je aku peluk dia sampai malam.'kata Amir di dalam hatinya.#huhu.
YOU ARE READING
Cinta Halal Ku
RomanceSinopsis 'Apakah yang perlu aku lakukan?Ya Allah,andai ini takdirMu aku terima seadanya'-Ainnur Ainnur dipinang oleh keluarga ibu saudaranya iaitu Datin Maimunah.Ainnur dengan terpaksanya menerima pinangan itu. Bagi si teruna yang dijodohkan untuk A...