Prolog

922 44 4
                                    

- Nazywam się Katniss Everdeen. Mam 18 lat. Mieszkam w 12 Dystrykcie w Wiosce Zwycięzców. Przeżyłam 74. Głodowe Igrzyska. Zostałam odratowana z areny podczas Ćwierćwiecza Poskromienia. Byłam Kosogłosem, ikoną krajowej rewolucji...Pomogłam wyzwolić Panem. Teraz...może być już tylko lepiej, może być tylko lepiej... - te ostatnie słowa powtarzam jak mantrę, w kółko i w kółko, aby dobrze zapadły mi w pamięć. 

Nie chcę, żeby moje myśli zboczyły na inny tor. Muszę się skupić na zwykłych, ludzkich czynnościach, muszę dawać sobie jasne komendy - „Wstań", „Jedz", „Poluj", „Umyj się",„Śpij". Nie mogę myśleć o niczym innym, pod żadnym pozorem nie wolno mi tego robić, to czyste samobójstwo...Tylko jasne komendy, tylko ludzkie czynności, tylko...Peeta, Prim, mama

Znowu to zrobiłam

Nie jestem w stanie zapomnieć o tym, co przydarzyło się mi i wszystkim dookoła w ciągu ostatnich dwóch lat. Życie całego Panem zmieniło się diametralnie. Jeśli w ogóle można mówić tu o życiu – więcej niż połowa obywateli zginęła w czasie rewolucji...Najgorsze jest to, że to wszystko moja wina...Prim, Boggs, siostry Leeg, Jackson, Finnick...Zginęli przeze mnie.Jedyną osobą, która powinna teraz nie żyć, jestem ja...

- Katniss, weź się w garść! - nakazuję sama sobie. Jest środek nocy. Leżę w łóżku, z szeroko otwartymi oczami i nasłuchuję, jak silny wiatr hula za oknem. To w pewien sposób mnie uspokaja. Czuję się w tym momencie jak małe dziecko, które z uwagą słucha kołysanki. Z jednym wyjątkiem...Niemowlę zazwyczaj zasypia, ja nie potrafię zmrużyć oka już trzecią dobę i powoli marnieję w oczach. Jak tylko moje powieki opadają widzę swoje najgorsze wspomnienia. Nie chcę o nich myśleć! Powinnam zapomnieć o wszystkim, skupić się na zwykłych czynnościach, które w pewien sposób mogą utrzymać mnie przy życiu...

Jednak teraz, wcale nie jestem taka pewna, czy tego właśnie chcę...

___

Hej wszystkim! 

Jest to moje pierwsze opowiadanie, które wstawiam na Wattpad. Już dawno chciałam napisać coś o tej dwójce, więc proszę, jest! Jeśli Wam się spodoba, to gwiazdki i komentarze mile widziane! :)

Stay With Me || Katniss & PeetaOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz