Leven

223 16 0
                                    

Er zijn een aantal weken verstreken. Alles gaat goed op school en ik zit bij nog een tweeling in de klas. Suus en Britt. Ze zijn erg aardig en we trekken vaak met zijn viertjes op. In het bos hebben we een open plek met een meertje ontdekt. We gaan er vaak zwemmen en David en Hook hebben aangeboden om in een van de omringende bomen om de open plek een grote boomhut te bouwen. Wij hebben in ieder geval al bruggen naar andere bomen gemaakt en zelfs al een horizontale lift waardoor je naar andere bomen kan klimmen.  Het ziet er heel cool uit. Ik ben nu ook begonnen om mijn magie te trainen. Ik moet van Emma veel oefenen en van Regina helemaal. Regina neemt me soms stiekem mee zodat ik volgens haar ook goede training krijg. Persoonlijk vind ik het bij Regina leuker. Veel gevaarlijker. Emma zegt dat ik iedere dag moet oefenen met kopjes verplaatsen. Zo leuk. Het enige leuke eraan is dat ze er vaak chocolademelk met slagroom en kaneel in doet. Als het me dan na ongeveer 3 kwartier is gelukt mag ik het opdrinken. Van tevoren spreekt Emma er iets over uit zodat het niet koud of anders wordt. Laatst heb ik 2 verdwaalde poesjes in het bos gevonden. Van Emma mocht ik ze houden. Ze heten Bella en Lilly. Het fijnste plekje in huis vinden ze mijn bed. Ik de bibliotheek. Ik heb er een hangmat hangen en een luie stoel neergezet. En ik heb daar een geheime kamer achter de boekenkast gevonden. Je komt erin door het boek: Suzanne Kuiper een gewoon meisje om te draaien. Dan gaat de kast open en kan je erin. Er staat een bureau en een stoel. En een oude bank. Er is een wastafeltje en een fornuis met een oventje. Het is een soort leefplek want er is ook nog een bed. Daar heb ik een deken en een kussen opgelegd. Ik ga nog steeds vaak naar de bieb. Eigenlijk niet meer om boeken te lenen maar om met Belle te kletsen. Ik heb genoeg boeken in de bieb staan. Ik heb eigenlijk geen nachtmerrie's meer met Snuffie. (Zo heb ik mijn knuffel genoemd). Best kinderachtig maar het helpt wel. Mary Margaret is soms een beetje te zorgzaam. Ze is overal bang voor. Dat er iets gebeurd met me, dat ik wordt ontvoerd, dat ik uit een boom val... Zo irritant. Emma en David hebben dat niet. En Hook helemaal niet maar hij beslist niet over mij (vind ik). Hij vindt van wel want hij gaat Emma ten huwelijk vragen (ik heb het doosje gezien met de ring erin). We gaan heel vaak naar Granny's, dan eten we daar wat of dan drinken we iets. We krijgen heel veel dingen gratis omdat we ze heel goed kennen. (Hehe, kom maar hier gratis chocomelk)... Ik vindt het heel leuk in Storybrook. Al ben ik soms wel even bang dat mijn pleegmoeder opeens voor de deur staat. We noemen haar nu de boze pleegmoeder. Ik heb Mary Margaret verteld van Disney en ik heb samen met Emma en Boston een dvd van Sneeuwwitje gekocht. Mary Margaret moest heel hard lachen om de dwergen. Aan de achtste stoel aan tafel hebben we niet zoveel. Vaak hebben we er wel meer nodig. Er komen zoveel mensen op bezoek. Neal is het schattigste oompje op de hele wereld. Laatst ging ik met Henry naar onze stamboom kijken. Mr. Gold ook wel Repelsteeltje is mijn opa. En Belle is mijn Stiefoma of zoiets. Mr. Gold had eerst een vrouw die ook Milah heette. Die ging vreemd met Hook. De vader van Repelsteeltje is Peter Pan, en mijn vader die is wel 1000 jaar maar omdat hij heel lang in Neverland is geweest bleef hij jong. En Cora mijn stiefovergrootmoeder (de moeder van Regina) ging eerst met de vader van Mary Margaret. Nou, ja zeg. Mijn familie is de ingewikkeldste familie die ik ken. Maar wel de leukste ingewikkeldste familie.

Family OUAT (Nederlands)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu