Ik knip met mijn vingers en bestuur het pak met cornflakes. Ik schenk de kom vol tot ongeveer onder de helft. Ik pak de melk die David net op tafel heeft gezet en doe er (met magie) precies genoeg melk in. 'Klaar' zeg ik vrolijk. De bel gaat en Emma gaat de deur open doen. Ik hoor niet wie het is en wat ze zeggen dus ik wacht en terwijl ik wacht neem ik nog een hap cornflakes. Emma komt binnen en Regina volgt haar. 'Hey Milah' zegt Regina. Ik knik naar haar en Mary Margaret staat op en gaat naar de wc. Daarna kotst Neal alles onder. Emma en David staan op maar ik schud mijn hoofd en zeg: 'Laat mij maar. Ik knip met mijn vingers en er komt een doekje aanvliegen. Ik knip nog een keer en het doekje begint Neal schoon te maken. Ik wijs op mijn lepel en dan op mijn mond en de lepel begint me te voeren. Nu heb ik mijn handen vrij en maak ik poetsbewegingen en aanwijzingen over waar het doekje moet poetsen. Als alles gepoetst is laat ik het doekje verdwijnen en ik hoop dat het doekje op de juiste plek beland. Ik knip nog een keer met mijn vingers en de lepel stopt met voeren. Mary Margaret komt binnen en het lijkt net of er niks gebeurd is. Regina staat naar me te kijken: 'Hoe heb je dat zo snel onder de knie gekregen'? Ik haal mijn schouders op: 'Tja, dat gaat wat sneller als je de krachtigste magie aller tijde hebt'. Regina hapt naar adem: 'Wat zei je'? Ik glimlach: 'Dat ik de krachtigste magie aller tijde heb'. Ik neem nog een hap van mijn cornflakes. 'Hey Regina' zegt Mary Margaret. 'He' zegt Emma 'ik heb een goed idee. Regina, ga je mee shoppen voor vanavond'? Regina kijkt even verbaasd, herpakt zich en zegt dan: 'Eh, ik hou niet zo van shoppen en als burgemeester heb ik nog wat dingetjes liggen en ja'. 'Ah kom op nou' zegt Mary Margaret 'gewoon gezellig meiden onder elkaar'. 'Ehm' stottert Regina 'wat was het thema ook alweer'? 'Gala' zegt Mary Margaret 'en wij gaan gewoon gezellig shoppen'. Mary Margaret zet Regina op de overgebleven stoel. Ik knik naar Emma en Mary Margaret en rol met mijn ogen. Regina knikt. Emma en Mary Margaret hebben niets door. Ik eet rustig mijn cornflakes op en Regina probeert een aantal keer om onder het shoppen uit te komen. Als ik mijn eten op heb en mijn kom heb weggezet ga ik snel nog even mijn tanden poetsen. Als ik beneden kom trekt Emma me meteen naar de gang. Mary Margaret houdt me mijn jas voor. Regina staat er een tikkeltje chagrijnig naast. Ik trek mijn jas aan en Mary Margaret zegt: 'Laten we snel gaan'. Ze doet vol overtuiging de deur open en stapt met opgeheven hoofd naar buiten. Emma stapt ook de deur uit. Dan komt Regina en dan ik. Emma en Mary Margaret gaan naast elkaar lopen en beginnen opgewekt te kletsen. Ik ga naast Regina lopen. Emma en Mary Margaret lopen ongeveer een meter vooruit en wij sloffen er maar een beetje achteraan. We gaan een aantal winkels binnen met alleen maar jurken voor verschillende gelegenheden. Ik draag nooit jurken en was eigenlijk van plan om dat zo te houden maar ja het is niet anders. We slenteren een beetje door het centrum van Storybrook. Winkel in, winkel uit. Emma en Mary Margaret kletsen elkaar de oren van het hoofd maar Regina en ik zijn alleen maar stil. Soms kijken Emma en Mary Margaret over hun schouder om te kijken of we er nog zijn. Weglopen heeft geen zin weet ik, want Emma weet je altijd te vinden. 'Hoe is het je zo goed gelukt' vraagt Regina. 'Wat' vraag ik. 'Nou' begint Regina 'Zelfs Rumplestiltskin heeft het niet zo snel geleerd'. Ik glimlach. 'Veel oefenen. Daar had ik zo wat alle tijd van de wereld. Alleen tussen elf en twaalf uur s'ochtends niet want dan kwamen ze om met me te praten en zo. In het begin ging het ook niet zo goed hoor. Ik dacht dat er gif in het eten zat dus ik at het niet. Toen had ik honger dus wilde ik graag een cheeseburger. Alleen kreeg ik geen cheeseburger maar een simpele hamburger'! Regina moet lachen en we gaan weer een winkel binnen. Emma pakt een lichtblauwe jurk met allemaal frutsels en kant en dat soort dingen. Ik schud snel mijn hoofd en Emma hangt hem terug. Mary Margaret pakt een roze jurk met strikjes. Ik schud weer nee. 'Wacht even' zeg ik. Emma en Mary Margaret gaan op een bankje zitten. Regina gaat naast Emma zitten. Ik loop naar de andere kant van de winkel en pak een simpel grijs jurkje uit het rek. Ik leg het op een stoel en pak daarna een donkerblauwe spijkerblouse die ik bij het jurkje leg. Dan pak ik witte all stars en zet die erbij. 'Klaar' roep ik en Emma en Mary Margaret komen naar binnen. 'Dit is niet helemaal' begint Mary Margaret. 'Laat haar' zegt Regina 'je ziet toch zelf dat ze nooit jurkjes draagt. Wees blij dat ze een jurkje heeft gepakt. 'Goed dan' zegt Mary Margaret. We rekenen af en Emma koopt ook nog een zonnebril voor mij. Het is bewolkt maar het staat misschien leuk als je hem over je jurk schuift. Ik zie op de kerkklok dat het twee uur s'middags is dus we gaan naar Granny's. Als we binnenlopen zegt Ruby: 'Jullie zijn te vroeg hoor'. Emma moet lachen en Ruby knipoogt. We gaan aan een tafeltje zitten en kijken op het menu. Tevreden zie ik hoe buiten de zon door de wolken breekt.
JE LEEST
Family OUAT (Nederlands)
FanfictionMilah heeft pleegouders. Haar pleegvader is best aardig en weet nergens vanaf. Haar pleegmoeder is niet zo aardig tegen haar. Milah heeft een gave. Ze heeft magie maar ze heeft het niet onder controle. Haar pleegmoeder heeft ook magie. Milah heeft d...