Bertrams bedste ven!

289 11 1
                                    

Efter filmen var færdig gik vi ud på gaden. "Kunne du lide filmen?"
"Ja den var god. Men jeg havde jo set den før" - "ja men det gør jo ikke noget at se en god film en gang til vel" - "ja det må jeg give dig ret i"
Efter vi havde gået lidt fandt vi en Starbucks "vil du have en? Jeg giver"
Spørger han "ja det vil jeg da godt"
Da vi gik der ind fandt jeg et bord og Bertram gik op og bestille to
ice coffee. Da Bertram kom med min kaffe og hans satte vi os ned. Men så, så jeg pigerne. De kom hen mod mig. "Når så du har pjækket idag!"
"Nej mig og Marie har!" Siger Bertram. Han er så sød at han forsvar mig.
"Er det sådan du tænker at det kan gå bedre med dine lektier!" Siger Mathilde. "Nej. Men hvordan ved du at det ikke går så godt over i skolen?" - "vi ved alt. Som at du er det dummest og ledeste menneske i verden!!" Siger Nina. "Nej hun er. Hun er både klog og smuk. Men ikke led!" Siger Bertram og havde rejst sig op og stod foran mig.
"Når så forsvar din kæreste dig vist også. Hvad skulle du gør uden ham" siger alle pigerne og går.
"Hvorfor havde du ikke sagt at du havde svært med skolen?"
"Jeg troede at hvis jeg ikke var så klog som du troede jeg var ville du ikke være samme med mig" - "hvorfor troede du det?" - "jeg troede at du kun kunne lide kloge piger!" - "nej det er ikke rigtig. Jeg kan jo ikke lide de der piger og de er jo sikkert kloge....tro jeg....men det er ikke det som der tæller" - "men hvorfor kan du så lide mig?" - "fordi du er der selv...du er både smuk...sød...klog på din hel egen måde. Du er lige den pige jeg kunne drømme om!"
Efter vi havde drukket vores kaffe tog vi toget hjemme. Da jeg var kommet hjem skrev jeg lidt med Bertram.

SMS samtale.

Bertram: hey Marie. Det var helt vildt hyggelig at have dig
for mig selv idag.

Mig: ja det var så hyggeligt, indtil at pigerne kom!

Bertram: hvem?

Mig: Rhizza,Nina,Mathilde,Viktoria og Freja.

Bertram: Nårrrrr dem. Var det ikke noget med at du havde lidt svært med det der med lektier?

Mig: jo det havde jeg. Hvorfor?

Bertram: fordi at min bedste ven er ret god med det der med lektierne så han kan måske hjælpe dig?

Mig: JA! Det kunne være fedt.

Bertram: jeg spørg ham lige.

Mig: tak. Elsker dig.

5 minutter sener.

Bertram: Marie. Han sagde at det ville han gerne.

Mig: godt. Hvornår har han tid.

Bertram: imorgen siger han at han godt kan.

Mig: fint. Hvad hedder han enlig?

Bertram: Victor

SMS samtal slut.

Efter jeg havde snakkede med Bertram gik jeg i seng.
Næste morgen.
Da jeg vågnet næste morgen gjorder jeg jo som jeg altid havde gjordt så det ville sige at jeg tog tøj på,spiste og gjorder det sidste klar.
Efter det kom Bertram og hentede mig. Efter vi havde gået lidt sagde Bertram " Victor sagde at vi to kunne komme hjem til ham og lave noget matematik" - "det lyder fint"
Da vi kom over i skolen skulle jeg have kristendom og lige med det jeg kommer der ind ser jeg Pigerne. Jeg skulle lige til at gå ud ind til at Bertram tog fat i min hånd og sagde "kom nu du går bare ind med mig"
Jeg kunne jo ikke sige nej til Bertram så jeg gik ind med ham. Jeg prøvet at undgå pigerne men det kunne jeg nok ikke undgå. Efter timen gik Bertram og mig ud sammen. Men lige da jeg gik ud fra døren fik jeg en stor balje vand ud over mig jeg kiggede mig til siden og der stod Rhizza med en spand. Nu kunne jeg virkelig ikke holde hende ud mere. Jeg kasted mig over hende så vi låg ned på gulvet og slås
"Nu holder du op med at være efter mig hele tiden jeg har jo ikke gjordt dig noget!" Imens prøvet Bertram at få mig væk fra hende "Marie stop nu! Hold nu op" siger Bertram. Til sidst rejser jeg mig op og kigger ned på hende. Hvad har jeg gjordt! Jeg har slået en ned!
Jeg løber ud på toilette og Bertram efter. Bertram låser og jeg satte mig oven på toilette og kiggede ned og så begyndte jeg at græde.
"Marie Marie. Du skal ikke græde!" - "hvorfor ikke jeg gik jo amok på min  veninde eller 'veninde' men hvad gik der dog af mig?!"
"Kom nu lad os gå ud nu der er forkerst nu!" - "nej for så skal jeg side der over ved pigerne og det har jeg ikke låst til" - " Men så tager vi det bare med ud!" - " okay"
Så vi gik ud og tog vores mad og gik up på P-pladsen.
"Tak fordi du gider at være sammen med mig" siger jeg
"Hvem skulle jeg ellers være sammen med? De dumme piger?
Siger Bertram. Efter vi havde spist gik vi lidt rundt. Vi viste ikke hvad vi skulle lave ind til at Bertram fik en besked.
"Hvem er den fra?" - "den er fra min ven Victor"
"Hvad skriver han?" - "han skriver at vi kan mådes nu hvis i har låst"
"Ja da" - "godt. Han siger at vi kan mådes over ved fysik-rummet"
Så vi gik over til fysik rummet. Da vi lige skulle til at åbne døren kom der en masse mennesker ud. Så man kunne ikke rigtig se ham. Men til sidst var der kun en der ind. Han stod ud mod vinduet så man kunne ikke se hans hoved. Ind til Bertram sagde "Victor!!" Han vendte sig om. Jeg tro jeg er blevet Utro med BERTRAM!

Forbudt kærlighed for MarieUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum