Bunyi riuh suara-suara pelajar dikelas 5 BigHit memecahkan suasana hening pagi itu .Tidak ketinggalan BTS yang sedang lepak sambil berbual-bual .
"Weii,aku dengar budak kelas sebelah kene rasuk dengan hantu mak dia sendiri" V memulakan bicaranya dengan bersungguh-sungguh,matanya dibulatkan memandang rakan-rakannya .
"Kau ni betul ke tak ? Sumber kau ambik sahih ke tak ?" Jin bertanya,menginginkan kepastian .
"Betul ! seram weh" V tidak berputus asa meyakinkan rakan-rakannya .
"Dah la Taehyung,aku tak ada masa nak percaya cerita tahyul kau tu" Rap Monster mengeluh,Earphone dilekapkan kedalam kedua-dua belah telinganya .
"Entah,kau jangan la mudah percaye sangat dengan benda ni" Giliran Jhope bersuara .
"Korang tak percaya aku ? Abang aku sendiri yang cerita ni" V berkata,masih belum mahu mengaku kalah .
"Abang kau kelas mana ?" Jin bertanya .
"6 SM" V membalas .
"Yang kene rasuk tu,5 JYP kan ?" Jin sekali lagi bertanya .V sekadar mengangguk .
"Macam mana dia tahu ? Bukan ke dia tu senior ?" Jin bertanya kembali .
"Entah" V menjongket bahunya tanda tidak tahu .
"Kantoi abang hyung stalk junior" Jungkook yang tadi senyap tiba-tiba bersuara .
"Erhhh,suka hati dia la" V membalas .
"Kau cakap apa-apa pun,kitorang takkan percaya" Suga berkata .Disambut dengan anggukan oleh Jin dan Jungkook .
"Kau pun tak percaya dekat aku Jimin ?" V mengalih pandangannya kearah Jimin yang dari tadi hanya mendengar apa yang diperkatakan oleh V .
"Aku tak tahulah nak percaya ke tak so ..." Jimin menjuihkan bibirnya sambil bahunya dijongket sedikit .
Tiba-Tiba ....
"Aku dengar budak perempuan yang kene rasuk tu ada main spirit of the coin" Salah seorang daripada ahli Got7 bercerita .
"Gila apa ? Dia nak buat apa dengan benda tu ?" Jackson yang sedia diketahui tahap penakutnya yang mengalahkan perempuan itu mengerutkan dahi .
"Dia nak panggil roh mak dia yang meninggal tahun lepas" BamBam membalas .
"Dan aku dengar,siapa yang main tu memang tempah maut" Jb berkata .
"Kenapa ?" Yugyeom bertanya .
"Nanti kena ganggu" Jr berkata .
"Eleh,ganggu je kot" Youngjae yang berlagak berani mencebik .
"Boleh bawa maut weii" Mark bersuara keras .
"Siapa nak try main ? Jom" Jb mengajak sambil menayangkan senyuman jahatnya .
"Eii ..kau gila ? tak nak aku main benda 'alah' tu" Jackson cepat-cepat membantah cadangan Leadernya itu.
"Yela,aku pun sayang nyawa lagi,tapi kalau kau nak try boleh je" Jb ketawa.
Mereka bangun dari tempat duduk lalu keluar sambil mulut masing-masing masih kecoh bercerita tentang hal itu .
"Dengar ?! Aku tak tipu la" V berkata.
"Ye,kitorang dengar jugak" Suga menjawab tapi dia tetap tidak percaya .
-
-
-Ahli-ahli BTS sedang berjalan ditepi padang sekolah sambil berbual-bual .Sesekali terdengar suara mereka tertawa .
"Ya ! Ya !" B.I,junior mereka berlari meluru kearah mereka bertujuh.
"Kau dah kenapa Hanbin ?" Rap Monster bertanya .
"Ada junior mintak tolong hyung semua" B.I yang masih tercungap-cungap cuba bersuara .
"Tolong apa ?" Jimin bertanya sambil tangannya ligat melantun bola .
"Dia tak ada cakap pula,tapi secret" B.I menjawab .
"Secret pulak,ehmm mana dia ?" Jungkook bertanya .
"Dia suruh jumpa dengan dia pukul 6 petang hari ni dekat bilik pingpong" B.I berkata .
"Okey,nanti kitorang datang" Rap Monster bersetuju .B.I hanya mengangguk lalu meminta diri .
Pertolongan apekah yang diminta ?
Yang pasti ianya dirahsiakan dari pengetahuan umum .Ini urusan antara dia dan BTS .A/N:Annyeong !! Sorry for the first episode .Author on the vacation.so,takde sangat idea ..Hehehe harap bersabar Nanti author update lagi kayhh ...Bubye !!
ILY ! Vote and comment ! ><
YOU ARE READING
Helper | BTS |
Horror[Horror] Pertolongan yang dihulurkan tidak bermakna sama sekali jika bayarannya dengan satu tragedi. Sekumpulan Pelajar sekolah yang terjebak kedalam satu tragedi yang hanya berlandaskan pertolongan . Can They Ask For A Helper ? //Do Not Plagiarize...