Sudah lebih seminggu Jhope demam tetapi masih belum pulih,sementara ahli BTS pula terpaksa bergilir ponteng sekolah kerana perlu menjaga Jhope.(Alahai kesiannye)
Pada pagi Ahad hari itu,BTS perlu kesekolah kerana ujian penggal pertama perlu dijalankan .
"Ehh ..takkan tak ada yang boleh jaga Jhope ?" Jin memulakan bicaranya .Risau juga dia dengan keadaan Jhope tetapi pada masa yang sama mereka perlu menjalani ujian .
"Entah la hyung,takkan kena ponteng lagi,ujian kot" Jungkook membalas .
"Hurmm ...takpeke tinggal Jhope ni ?" Suga resah .
"Terpaksa la hyung" Jimin membalas .
"Hurmm ..macam mana ni" Rap Monster berfikir .
"Tak pela,aku ok je,korang pergi la" Tiba-tibaJhope mencelah .Rakan-rakannya memandang Jhope yang baru keluar dari bilik .
"Asal kau keluar ni ?" Suga bertanya .
"Dahaga" Jhope berkata sambil pergi kearah dapur .
"Kenapa tak cakap ? Boleh V ambilkan" Suga memandang kearah V.
"Ishh kite pulak yang kene" V menaikkan sebelah keningnya .
"Tak payah,aku xnak ganggu mesyuarat meja bulat korang" Jhope menyakat sambil meneguk air kosong yang diisinya didalam gelas .
"Hahahaaha ..yelah tu. So,ok ke kitorang tinggalkan kau ni ?" Suga meminta persetujuan Jhope .
"Ok je,lagipun jhope dah besar" Jhope membalas sambil duduk diatas sofa .
"Besar la sangat.oklah kitorang pergi dulu" Suga meminta diri .
Ahli BTS yang lengkap beruniform merah mengambil beg mereka lalu digalas dengan macam-macam gaya .Mereka terus bertolak ke sekolah setelah menyarung kasut kulit hitam masing-masing .
(Anggap la Jhope xde,nak cut,tak sampai hati pulak and anggap la dorg pikul beg ..XD)
Jhope hanya mendengar bunyi pintu yang ditutup oleh rakannya .Dia asyik melayan program 'Music Bank' kegemarannya .
"Fuyoo ..bestlah lagu 'Run' ni,ahli dia pun hensem" Omel Jhope sendiri .
"Aduhh ..tak sedap badan la,baik tidur je" Jhope berkata sambil menekan butang off di remote control tv itu lalu terus melangkah masuk kedalam biliknya .
Jhope terbaring sambil badannya ditutup dengan selimut yang empuk .Baru sahaja dia hendak melelapkan mata,satu bunyi mengetuk gegendang telinganya .
"Hurmm ? Kucing kot" Jhope berkata tenang walaupun hatinya dihantui perasaan takut .
Tiba-tiba ...
"KAU AKAN MENJADI PENGHULU BAGI KEMATIAN KAWAN-KAWAN KAU" Satu suara menarik perhatian Jhope .Dia mendapati seorang wanita yang berwajah buruk,baunya hanyir sehingga membuatkan Jhope berasa loya .
"Kau nak ape dengan aku hah !!?" Jhope menengking .
"Hahahahahaha,AKU NAK DENDAM AKU TERBALAS" Wanita itu terus mencekik leher Jhope sehingga membuatkan jejaka itu memegang lehernya minta dilepaskan.Lemas dan menyakitkan .
"AKU AKAN PASTIKAN HUTANG NYAWA DIBAYAR NYAWA" Wanita itu bertindak lebih ganas dengan memasukkan kuku panjangnya menembusi kulit Jhope sehingga sampai ke isi dalamnya .
"ARGHHH !!!!" Jhope menjerit sekuat hati menahan pedih itu,darah mulai mengalir sehingga terkena bantal yang melapik kepalanya .
"HAHAHAHA ..Jhope-Jhope,kau patut bangga sebab kau menang perlumbaan ni" Hantu wanita itu semakin galak ketawa .Suaranya memenuhi kediaman itu .
Tidak cukup dengan itu,muka Jhope dicakar sekuatnya sehingga menampakkan isi yang berwarna merah .Jeritan Jhope masih berkumandang menahan seksa ini sendiri .
"Kraakkk !"
Jhope berhenti menjerit mahupun meronta .Kepalanya longlai.Nafas tidak lagi dihembus .Ya,Jhope sudah mati .Kematiannya satu tragedi yang menyayat hati . Cara kematiannya seolah-olah dibaham haiwan ganas .Wanita itu hanya tersenyum sambil menghilangkan diri .
A/N:Whaatt ?! Jhope ?!! Aihh ...yeyeye ..Hehe ..sorry author publish lambat ..heheh e
Happy Reading !
Read.Vote.Comment
YOU ARE READING
Helper | BTS |
Horror[Horror] Pertolongan yang dihulurkan tidak bermakna sama sekali jika bayarannya dengan satu tragedi. Sekumpulan Pelajar sekolah yang terjebak kedalam satu tragedi yang hanya berlandaskan pertolongan . Can They Ask For A Helper ? //Do Not Plagiarize...