Pada hari ini,mereka telah memulakan pencarian selepas mayat Jimin sudah diurus .V tidak memberitahu hal yang berlaku semalam kepada rakannya .
Di Sekolah
Jungkook pergi ke kelas 5 JYP dan berjumpa dengan Got7 atas permintaan hyungnya .
"Korang !!' Jungkook memanggil .Got7 lantas pergi kearah Jungkook yang berada di muka pintu kelas .
"Ape dia ?" Jb selaku Leader Got7 bertanya .
"Nak tanya boleh ?" Jungkook memandang Jb .Jb sekadar mengangguk .
"Siapa kat sini berani ?" Jungkook memandang setiap seorang daripada mereka .
Daripada 7 orang hanya 3 orang mengangkat tangan iaitu Mark,Jr dan Yugyeom .
"Gile ahh ..3 je ? Tak manly langsung" Jungkook menyindir .
"Kire baguslah 3 orang daripada tak ade langsung" Mark mencebik .
"Ok ...dan dari korang bertiga ni pulak sape yang sanggup ?" Jungkook terus dengan soalannya .Mark,Jr dan Yugyeom terdiam .
"Sanggup ape ?" Youngjae menaikkan sebelah keningnya .
"Nak tahu ? Hah sini2" Jungkook menarik minat Got7 .
"Tutup Game Ouija Board " Jungkook berbisik .Got7 sedikit tersentak dengan jawapan Jungkook .
"Eyy ...takde2,aku tak sanggup" Jr mengundur diri .
"Aku lagi la" Yugyeom bersuara .
"Mark ?" Jungkook memandang Mark .
"Gila apa nak main benda tu" Mark tidak bersetuju .Jungkook hanya mengeluh hampa .
"Okela ..aku cari orang lain la " Jungkook meminta diri .
"Baguslah,kau cari la Junior2 tu" Jackson berkata .
Jungkook pulang ke kelasnya lalu memberitahu Rap Monster .
Dan kali ini,Rap Monster menghantar Jin untuk berunding .(Acecey ..macam masalah negara pulak XD)
Jin memilih Seventeen sebagai sasarannya lalu terus menuju ke kelas 4 Pledis ."Adik2,meh sini korang" Jin memanggil dari tingkap .Seventeen yang pelik plus bangga sebab ditegur oleh Kingka sekolah ini .Mereka hanya menurut .
"Ramai korang ehh ..dah macam askar dalam cerita Descendant Of The Sun hyung tengok" Jin menegur .Seventeen hanya tersengeh .
"By The Way,hyung nak apa panggil kitorang ?" S.Coups bertanya .
"Hyung nak tanya,antara ramai2 korang ni sape pernah main Ouija Board plus reti tutup benda ni" Jin mengajukan soalan .Seventeen kelihatan bingung dengan soalan Jin .
"Ehh ..jawablah ! Jangan kata korang tak tahu benda ni" Jin memandang Seventeen .
"Errr ...sebenarnya hyung,kitorang memang tak tahu" Hoshi menjawab .
"Alahaii ..korang muka dah ade ciri2 jejaka harapan harimau korea tapi tak tahu ape bende ni ?" Jin membebel .Seventeen hanya terdiam memandang Jin .
"Takpela,cukuplah interview hari ni" Jin berkata lalu pergi .
"APesal Jin hyung tu ?" Woozi bertanya .
"Entahh ..strees je aku tengok" Jun membalas .
Jin balik ke kelas dengan perasaan hampa .
"Ok,ni grup last untuk hari ni,esok kita sambung .V,your turn" Rap Monster mengarah .
"Ok,Aku target senior,Exo !" V berlari2 ke kelas abangnya ditingkat atas .
"Hyung ! Hyung !" V melambai2 kearah Abangnya,Baekhyun yang sedak khusyuk menyalin nota yang diberikan oleh Cikgu Song Ji Hyo .
"Ape dia ? Tak pernah pula datang kelas hyung ni" Baekhyun menjawab .
"Ala,sabar la,panggil kawan-kawan hyung dulu" V berkata .
"Yela2,kejap" Baekhyun berjalan menuju kearah kawannya selepas beberapa saat,Baekhyun datang diikuti ahli Exo yang lain .
"Ok,Taehyung nak mintak tolong sangat3 ni" V merayu .
"Hurmm ..apa dia ?" Kai bertanya .
"Salah seorang tolong tutup permainan Ouija Board ?" V terus meminta .
"Hah !! Nak mati ke ?" Suho sedikit terkejut .
"Sebab tak nak mati la kene tutup benda ni" V kelihatan terdesak .
"Ehh ..taknak2 ..bahaya la" Chanyeol menolak .
"Taehyung ...kau main benda ni eh ?" Baekhyun melihat adiknya .
"Ehh ..mane ade ..okla kalau tak boleh,Annyeong !!" V berlari meninggalkan Exo terkebil-kebil .
"Nakal betul adik kau tu" D.O berkata .Baekhyun hanya menggeleng-geleng .
"Ikut perangai abang dia yang lagi sorang tu la" Baekhyun membalas .
"Sape ? Daehyun ?" Chen bertanya.
"Yela .Sape lagi" Baekhyun membalas .
"Iyelah tu" Xiumin mencebik .
__________________________
V termengah-mengah apabila sampai dikelasnya .
"Dapat ?" Rap Monster bertanya .V menggeleng .
"Aduhai,susah la" RapMonster berkata .
"Sape yang nak mati ? Takde" Suga berkata .
"Hurmm ...yela,kita tengok esok pula" Rap Monster berkata .Mereka semua hanya mengangguk .
A/N:Annyeong ! Hohoho ...hantu tak kuar la part ni ..hehehehe ..Btw,please enjoy !!
YOU ARE READING
Helper | BTS |
Horror[Horror] Pertolongan yang dihulurkan tidak bermakna sama sekali jika bayarannya dengan satu tragedi. Sekumpulan Pelajar sekolah yang terjebak kedalam satu tragedi yang hanya berlandaskan pertolongan . Can They Ask For A Helper ? //Do Not Plagiarize...