~Episode 7~

2K 225 26
                                    

Pada malam itu,Ahli BTS pergi ke bilik ping pong sekolah mereka dengan hajat untuk menutup permainan itu .Mereka mengambil peralatan yang sudah ada disitu dan mula mengelilingi meja ping pong itu .Pemujaan bermula .Dalam mereka ingin melangsaikan perkara itu .Lampu terpadam !!

"Asal ni ? Blackout ke ?" Jimin mulai rimas .Dia tidak dapat memandang kesekeliling kerana suasana bertukar gelap.

"Aku tak rase blackout,'benda' tu tengah main dengan kita kot" Rap Monster berkata.Kedengaran berani tetapi hakikatnya dia juga yang takut .

Lampu itu terbuka semula .

"Arghhh !!!!" V berlari diikuti dengan Rap Monster,Jin,Suga dan Jungkook .Kenapa ? Sebaik sahaja lampu menyala .Mereka melihat,seorang kanak-kanak sedang bertenggek diatas bahu Jimin .Mata putihnya hilang meninggalkan mata hitam sahaja .

"Tolong !!! Warghh !!!" Suara Jimin berteriak menakutkan mereka .Entah apa yang akan terjadi kepada dia .

"Kau nak ape dari aku ?" Jimin bertanya dalam nada takutnya .Suaranya bergetar .

"Kau ....sebab kau mak dengan ayah aku mati lagi nak tanye ? Mampuslah !!" Budak itu mencengkam lengan Jimin lalu mematahkannya .

"Arghh !!!" Kali ini sebilah kapak dihayun kearah Jimin . Tepat diatas kepalanya,darah tersembur merata-rata .Budak itu tersenyum riang .

"Baru dua,kau kene bunuh 5 orang lagi" Seseorang berkata .Budak itu hanya mengangguk.

-
-
-
-

RapMonster,Jin,Suga,V dan Jungkook masuk kedalam bilik itu dengan perasaan terkejut,mereka berlari kearah Jimin.

"Jimin ! Sape yang buat kau macam ni" V menahan air matanya.Jimin sudah tidak bernyawa lagi .Hembusan nafas tidak lagi berbunyi .

"Kita kena uruskan Jimin" Jin berkata sayu .

Mereka pulang sambil membawa mayat Jimin bersama .

~Di Rumah~

Bukk !!!

Suga menumbuk dinding kuat .

"Suga dah lah" Jin menghalang .

"Kita tak boleh biarkan benda ni asyik ganggu kita,bunuh kawan-kawan kita " Suga berkata dalam nada marah .

"Benda dah jadi" Jin menenagkan Suga .

"HABIS TAKKAN KITA NAK DIAM SAMBIL TUNGGU SORANG2 DARI KITA MATI !!" Suga menaikkan suaranya tinggi .

"KAU TENGAH CAKAP DENGAN SAPE SEKARANG ? HAH !!!". Jin turut menjerkah .Suasana menjadi senyap disebabkan pertelingkahan mereka .

"AKU TENGAH CAKAP DENGAN ORANG YANG TENGAH TUNGGU KEMATIAN KAWAN DIA SAMBIL TAK BUAT APA-APA!!" Amarah Suga berkecamuk.Matanya tajam memandang Jin .

"KAU INGAT DENGAN KAU JADI GILA MACAM NI,BOLEH BAWAK LARI HANTU PERGI ? MACAM TU ?!!!"
Api Kemarahan Jin semakin membuak-buak .

"JADI KAU NAK TUNGGU HANTU TU PERGI LEPAS KITA SEMUA MATI ?!" Suga menjeling .Kakinya pantas berjalan memasuki bilik .

"AKU TAKKAN BUAT KALAU AKU TAHU BENDA NI AKAN JADI !!" Jin menjerit buat kali terakhir .Dia terduduk sambil memegang kepalanya .Fikirannya menjadi kusut .

"Hyung ...dah la,Ape kita nak buat dengan mayat Jimin ni" V menangis sambil melihat mayat Jimin diatas lantai .

"Esok kita uruskan mayat Jimin,dan Jungkook,hyung nak Jungkook pergi cari orang yang sanggup tolong kita tutup benda tu" Rap Monster mengarah .

"Tapi hyung ...takkanlah ade orang yang nak buat" Jungkook fikir hal ini adalah antara hidup dan mati .Tidak akan ada yang mampu melaksanakannya.

"Cuba la dulu" Rap Monster berkata dan terus berlalu .Jungkook hanya mengangguk lemah .

"Kita kene tutup jugak Game ni,kalau kita tutup awal2 takdelah Hoseok hyung dan Jimin jadi macam ni" V mengelap air matanya .

"Nae Hyung,kita cari sama2" Jungkook menepuk-nepuk bahu V.Dia tidak sanggup memandang mayat Jimin yang amat teruk .Bau hanyir darah menusuk hidungnya .

Mereka semua masuk kebilik dan cuba melelapkan mata kecuali V yang setia berada di sebelah mayat Jimin .

Rap Monster keluar dari biliknya lalu melihat V yang masih belum tidur .

"Taehyung,asal tak tidur lagi ?" Rap Monster bertanya .

"Taehyung nak teman Jimin tidur" Mata V tidak berkelip memandang Jimin yang sudah terdampar diatas lantai .

"Taehyung ...dah la,nanti roh Jimin tak tenang kalau kau buat macam ni" Rap Monster memujuk V .

"Tak nak,kalau hyung nak tidur,tidurlah" V tetap dengan pendiriannya .

"Suka hati kau la,kau tak gilakan ?" V menggeleng .Rap Monster hanya membiarkan lalu pergi menyambung tidurnya .

Tiba-tiba ...

"Tae" Satu tangan memegang kaki V .V tersentak dan ingin melarikan diri tetapi dia terhenti apabila melihat ..Jimin ?! Yang memegang kakinya .

"Ji ...Ji ..Jimin ?" V agak teragak-agak .Jimin hanya mengangguk,dia tidak dapat mengangguk .

"K....kau" Jimin menahan sakit belahan kapak di kepalanya .

"Ape ?" V mendekatkan telinganya kemulut Jimin .

"Jangan d ...dekat B ...B" Jimin tidak mampu melancarkan kata-katanya .

"B ? Jangan dekat B ? Maksud kau ?" V tidak faham .

"Kim ...Junior " Jimin mengetap bibirnya .

"Junior ? Got7 ?" V masih tidak faham.Jimin menggeleng .

"4" Jimin menghapuskan kata-katanya .Sakitnya sudah tidak tertahan .

"Jimin ! Jimin !" V memanggil namun tiada respon .

"Kim ? B ? Junior ? 4 ?" Sudah banyak yang dia dapat tetapi V masih tidak faham .

V menghabiskan malamnya hanya dengan niat ingin merungkaikan perkataan yang diberi oleh Jimin .

A/N: Annyeong !! Lama author tak update kan ? Ade yang rindu ke ? Gurau2 ..Btw,Jimin mati TT ..biasku ..Huhu ..ade sape2 tau tak B tu ? Cer teka ..hehehe ..Sebenarnya cerita author ni dah masuk genre crime la pulak ..bunuh2 ni ..Hantu tak buat kerja macam tu ..tapi nak buat macam mane biolah ..HAHAHa ..yang bace tu pun mesti pening entah horror ke killer cite Author ni kan ..senang2 Dua2 lah genrenye ...hehehe

Helper | BTS |Where stories live. Discover now