Suara Jhope berteriakan mengejutkan V dari lamunannya .Terus dia mengajak Jimin dan Jungkook kebilik Jhope .Sebaik sahaja kaki mereka menjejak kedalam bilik itu,mereka meluru pergi kearah Jhope .
"Hyung kenapa ni ?" Jungkook bertanya .Melihat muka Jhope yang berpeluh itu membuatkan dia risau .
"Hyung ...nam ..nampak Haa ..hantu" Jhope menggenggam tangan Jungkook kuat sambil menunjuk kearah tingkap itu .
"Hah ? Hantu ?" V berkerut,dia memandang kearah tingkap itu .Tiada apa-apa .Jhope bermimpi ke ?
"Mana ada la Hyung,tu la nyakat orang tadi,kan dah kena" Jimin berkata .
"Hyung tak tipu la" Jhope menggeleng .Jungkook hanya terdiam.Mungkin juga Jhope tidak membohongi mereka .
"Ermm ...kita cakap pasal ni esok la,tidur la dulu,Hyung yang lain dah tidur" Jungkook bersuara .
"Takkan nak tinggalkan hyung sorang2" Jhope memandang Jungkook .
"Penakut betul la hyung ni,kalau 'dia' datang lagi,lari la" Jungkook memberi cadangan .
"Yaa ...kaki hyung dah lembik ni,takkan nak lari lagi" Jhope memberi alasan.
"Lari je,Dasi Run Run Run" V berkata sambil berlari keluar kebiliknya .
"Ehmm ...RapMon hyung tido kat bilik Jin hyung" Jimin berkata .
"Hyung pegi tido ngan V hyung la,biar Jungkook teman Hoseok hyung" Jungkook memberitahu Jimin,Jimim hanya mrngangguk lalu melangkah pergi .
_
_
_
_Pagi itu ...
"Alamak,demam la pulak" Jungkook mengomel apabila mendapati suhu badan Jhope naik secara mendadak .
"Jin hyung !" Jungkook memanggil Jin yang sedang menonton program masakan .Terkocoh-kocoh Jin datang.
"Apa dia ?" Jin menjengukkan kepalanya sedikit kearah Jungkook .
"Ni ...adik hyung demam panas ni" Jungkook berkata sambil memberi termometer(?) Kepada Jin.Jin menyambutnya .
"Alahh..adik hyung,abang Jungkook jugak ..40°c ?!! What the hell !!" Jin membuntangkan matanya .Dia memandang Jungkook,Jungkook hanya mengangguk .
"Tula,mesti sebab hal semalam" Jungkook menjawab bersahaja .
"Hal semalam ? Kenapa ?" Jin bertanya .
"V hyung tak ada cerita ke ?" Jungkook bertanya .Jin menggeleng .
"Hope hyung cakap ...dia nampak hantu" Jungkook memberitahu .
"Jinjja ?! Kenapa tak bagitahu hyung ?" Jin tidak berpuas hati .
"Hyung dah tertido macam ape dah,mane nak bangunnya" Jungkook memberi sebab .Jin menggaru kepalanya .
"Takpe2,suruh Namjoon dengan V beli ubat" Arah Jin .
"Kenapa tak bawak pergi hospital terus ?" Jungkook bertanya dengan perasaan pelik.
"Bukan doktor boleh detect pun,lagi2 sebab Hoseok nampak hantu bukan main hujan" Jin meng'Explain' .Jungkook hanya mengikut sahaja .
A/N:Sorry la part ni takde hantu pun just fun2 sikit ..heheh lagipun hantu dye ambik shift malam jee ..mlm ni akan kluar kot ...HAhaha ...Author pun kecut perut nk tlis mlm2 tp demi menjayakan cerita ni ..author tabahkan diri ..huhuhu
Read,Vote and C
YOU ARE READING
Helper | BTS |
Horror[Horror] Pertolongan yang dihulurkan tidak bermakna sama sekali jika bayarannya dengan satu tragedi. Sekumpulan Pelajar sekolah yang terjebak kedalam satu tragedi yang hanya berlandaskan pertolongan . Can They Ask For A Helper ? //Do Not Plagiarize...