~Episode 6~

2K 217 7
                                    

'Dup dap dup dap'

Jungkook memegang dadanya,denyutannya laju dan kuat .Dia menghembus nafas .

"Kenape ni ? Tak sedap hati la pula" Jungkook bermonolog didalam hati.Tetapi cepat dia hindarkan perasaan itu lalu menyambung menjawab kertas ujian yang sudah sedia terbentang diatas mejanya .

-
-
-
'Kringg !!'

Loceng berbunyi menandakan waktu persekolahan telah tamat .Jungkook pantas menggalas begnya lalu berlari pulang .

"Eh Eh ..lajunye" Suga berkata .

"Budak-budak,excited sebab soalan senang la tu" Jin membuat kesimpulannya sendiri .

"Senang ? Susah la" V mencelah .

"Dah tak study memang jadi susah la" Rap Monster berkata .Dia kini sudah bersiap-siap untuk pulang .

"Alahh ..hyung genius,takpela" V menyindir .Rap Monster hanya tersengeh .

"jom balik" Jimin mengajak .

-
-
-
Sesampai mereka dirumah,mereka dikejutkan dengan suara Jungkook memanggil dengan lantang dan dalam keadaan cemas .Mereka bergegas pergi kedalam bilik Jhope .

"Hoseok !!" mereka terpampan seketika .Keadaan Jhope yang mengerikan dengan kepala yang patah mengunci mulut mereka.Tidak bersuara .

"Sape punya kerja ni ?" Suga bertanya dalam nada resah .Jungkook hanya menggeleng,dia juga tidak mampu bersuara .

"Jhope kena bunuh ? A-ada pencuri masuk ke ?" Jin bertanya .

"Tak ada pula tanda-tanda pencuri masuk lagipun rumah tak bersepah" Jimin menerangkan sedikit sebanyak yang diketahuinya .

"Habis ?" Suga menginginkan jawapan yang pasti tetapi dikalangan mereka,tiada siapa yang tahu .

"Hyung ...mungkin hantu yang Hope hyung cakap tu ?" Jungkook mengagak .

"Ishh ..takkan la,hantu bunuh orang ? Drama je tu" Jin tidak percaya .Jawapan Jin membuatkan Jungkook terdiam sejenak .

"Haihh ..dah la,yang penting,uruskan mayat Jhope hyung dulu" V berkata .Yang lain hanya mengangguk .

Skip ...

Pengebumian Jhope sudah dibuat,mereka semua hanya senyap membisu.Kematian Jhope misteri bagi mereka.

Disekolah ...

"Hyung,takziah la" Seungkwan datang .Rap Monster hanya mengangguk lalu tersenyum pahit .

B.I datang kearah BTS yang sedang termenung .

"Hyung,Hanbin drngar Jhope hyung mati sebab kena bunuh dengan hantu" B.I berkata .

"Entah lah" V menghembus nafasnya.

"Ermm ..Hanbin" Jungkook memanggil.

"Kau ada tahu pasal permainan 'Spirit of The Coin' ?" Jungkook bertanya .B.I mengangguk .

"Game tu boleh bawa maut ke ?" Jungkook bertanya .Soalannya disambut dengan pandangan oleh rakan-rakannya .

"Boleh je,tapi kalau reti tutup tak ada apa-apa and ada satu mantera ni,untuk roh balas dendam" B.I membalas .

"Balas dendam ? Macam mana tu ?" Jungkook sedikit bingung .

"Okey,mantera ni macam nak cakap orang yang seru dia ni adalah penyebab dia mati" Terang B.I .

"Apa jadi ?" Jungkook melemparkan lagi soalan .

"Roh ni mestila percaya dan akan menuntut kematian dia" B.I bercerita .Ahli BTS hanya mendengar tanpa bersuara .

"Bahaya ke ?" Jin bertanya .

"Gila tak bahaya ? Sebab ni,silap2 semua boleh mati" B.I sedikit menaikkan suaranya .

"Ehh kau ni,emosi la pulak" Suga menyakat .B.I hanya tersengeh .

"Tapi ada jalan keluarnya" B.I berkata .

"Macam mana ?" V kelihatan bersungguh-sungguh .

"Dia perlukan seorang penolong untuk tutup benda tu" B.I berkata .

"Penolong ?" Jimin masih kelihatan tidak faham .

"Ye,A Helper,tapi penolong tu kena la sanggup dan berani,sebab nanti nak seru taklah teragak-agak" B.I berkata .

"Kalau tak jumpa ?" Jungkook bertanya dengan lebih terperinci .

"Matilah yang seru tu" B.I menjawab .

"So,syarat dia mesti yang kena rela dan berani ?" Jungkook bertanya .B.I mengangguk .

"Yang nak tahu sangat ni kenape ؟ Korang ada main ke ?" B.I bertanya .

"Err ..takdelah,tanye sebab tengok mobie horror semalam" Jungkook menafikan .B.I hanya mengangguk lalu meminta diri .

"Hyung ! Hyung tak tutupkan ?" Jungkook bertanya apabila kelibat B.I sudah hilang .

"Ha'ah" Rap Monster hanya mengiyakan .

"Patut la,roh tu tak boleh pergi la" V mencelah .

"Tapi tak tahu la mana satu kita salah" V berkata .

"Kita tak tutup je,mana ada kita bunuh" Jimin membalas .

"Ermm ...yekot,dah la jom balik" Suga mengajak .Mereka hanya menurut .Mereka ingin mencari jalan untuk menutup permainan itu dengan caranya .

A/N:Hohoho ..author doble update hari ni ...hehehe ..aduduh,abangtan dihantui la pulak dah ...hahaha..Next episode akan dipublish nanti ...Annyeong !

Read.Vote.Comment.

Helper | BTS |Where stories live. Discover now