~Episode 11~ (Last Episode)

2K 228 13
                                    

Suasana bertukar tegang .2 lawan 2 ? Siapa yang akan menang ?

"Kau jangan ingat sediam-diam aku ni takde otak" Bobby berkata .Pistol masih diacu kearah Jungkook .

"Kau pengkhianat B.I !!" Jungkook memarahi B.I yang hanya tersenyum sinis memandang mereka berdua .

"Well,semua yang aku cakap tu ..semua tipu,Dan aku tahu mana ada nak jadi HELPER untuk pembunuh macam korang ni" B.I menceritakan perkara sebenar .Dia sempat menanggalkan sarung tangannya lalu terus keluar dari rumah itu .

Tap Tap Tap!

Bunyi tapak kaki menarik perhatian V dan Jungkook .Masing-masing berpaling .

"2 orang lagi ni,korang urus" Bobby berkata lalu menyimpan pistolnya .Dia terus keluar dan meninggalkan V dan Jungkook sendiri .

"Urus ? Siape ?" V hairan .Dengan siapa Bobby berbicara jikalau bukan dengan mereka .Masing-masing meneguk air liur .

Tap Tap Tap!

Bunyi itu masih kedengaran .Seperti ada orang berlari.
Mereka terpandangkan pintu yang setia terbuka luas .
Masing2 hanya mampu berdoa didalam hati tatkala melihat lembaga itu .

"Ape tuuuu" V menutup matanya,berharap lembaga itu akan hilang tidak lama lagi .

Sangkaannya Meleset sama sekali .Lembaga itu tidak menghilang malah semakin dekat dengan mereka

dan lagi
dan lagi
dan lagi.

Mereka sedang berhadapan dengan seorang lelaki yang lebih kurang 182 cm tingginya .Lelaki itu memikul gergaji elektrik yang memang besar saiznya .

"Arghhh !!!!!" Mereka berdua lari menuju kebilik .

"Huf ..Huf ..Huf " Nafas V sudah tersekat .Ini bagaikan satu mimpi .Mimpi yang ngeri .

"Hyung ! Kita kene bagitahu semua orang yang Bobby dan B.I tu jahat !!" Jungkook bersungguh-sungguh .

"Ara ..tapi kite kene keluar dari rumah ni dulu" V berbisik .

Ada sorang budak belum tido ?
Kenapa ?
Takut ke ?
Nak saya nyanyikan ?
Eh ?
Ada dua orang la .
Tapi .....
Sape sebelah dia tu ?
Kawan ke ?
Rambut dye panjang .
Bertenggek sebelah dia .
Sambil .....
Jelir lidah ?
Kenapa dia tersenyum ?
Nak teman ?
Hehehehehe

V dan Jungkook sudah terketar menahan rasa takut mereka .Mereka memandang kesebelah mereka Perlahan-lahan .Lelaki tadi memandang mereka dengan pandangan penuh makna .

Kenape tengok dia macam tu ?
Kenapa takut ?
Ada apa kat atas kepala tu ?
Bertenggek lagi ?
Janganlah takut
Jom kita tidur
Untuk ....
Selamanya ....

Enjin gergaji dihidupkan ketahap maksima .

"Tolong .....

Zuppp !!!

Lembaga itu tersenyum ...Darah yang melekat di gergaji dicalit dan dijilat sambil tersenyum .
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_

"Huh ..."
Dari jauh ...Bobby tersenyum keriangan .

Rumah itu kelihatan buruk dari luar,sangat buruk ...
Ditumbuhi pokok yang berselingkar serta kulat yang mulai tumbuh .

"Mereka ....gagal mencari HELPER ....."

Bobby berlalu pergi .Cukuplah penderitaan mereka berakhir disini .Tetapi tiada siapa yang mengetahui tentang kematian mereka .Mereka masih perlukan HELPER untuk menenangkan roh mereka yang berlegar disekitar rumah itu .

~Tamat~

A/N: Ok,sorry late update ! ..Urghh ..mengarut betul cerita Author ni ..KAn kan ..kan ..Sorry tak best !! Author memang terpesong jauh bab2 horror ni ..Huhuhu sorry sekali lagi .
NAk buat special part tak ? Kalau dpt sambutan dari reader cerita ni ..Author akan buat ..kalau takde ..memang gini jela Ending dye yee ..

Helper | BTS |Where stories live. Discover now