Hoofdstuk 1.

308 18 16
                                    

~vrijdag 19 januari 2019

P.O.V. Sophia
Ik word wakker en het eerste wat ik zie zijn mijn paarden, die als behang op de muur in mijn nieuwe kamer kamer hangen. Mijn nieuwe kamer in mijn nieuwe huis. Gisteren zijn papa, mama, Sem, mijn broertje, en ik verhuist naar een groter huis. Sem heeft nu zijn eigen studio voor zijn YouTube filmpies, inclusief greenscreen en allemaal apparatuur, waar hij uiteraard zelf voor gespaard heeft, en Aurea en Sundance, mijn paarden, kunnen nu eindelijk aan huis staan. Ik bedoel, beter kan toch niet!

Ik kijk op mijn wekker en spring meteen op. Vandaag zou ik met Lindsay, mijn nichtje, mee naar school. Morgen is het vakantie, dus veel speciaals gaan ze toch niet doen. Op mijn oude school ben ik al afgestudeerd aan het Atheneum, dus het niveau kan ik ook nog wel aan. Ik kleed me vlug aan en loop naar de badkamer om me klaar te maken. Dat houdt in: plassen, lenzen in en haar in een staart. Dan loop ik naar beneden en smeer een lekker broodje jam met hagelslag voor mezelf, mijn vaste ochtendroutine. Zoveel mensen vinden het vies, maar ik ben er dol op!

Nadat ik heb gegeten haal ik mijn basisschool tas van boven, die ik de vorige avond al had ingepakt. Of nou ja, mijn etui erin gestopt, vandaar ook de kleine basisschool tas. Dan plof ik met mijn iPad op de bank en kijk op YouTube nog snel de vlog van Jill. Halverwege lig ik stuk om een stomme actie van Pip, Jill haar kleine pug, die van de bank sprong, en volledig onderuit ging.

Als hij afgelopen is ren ik naar de keuken en geef mijn moeder een kus. Mijn vader was al naar zijn werk en mijn broertje slaapt nog, die heeft de eerste twee uur vrij. Geluksvogel. Ik stop snel de iPad in de tas, gooi voer in de voorbakken van Sundance, Aurea en de kleine konijntjes Snuf en Christoffel en race dan op de fiets naar Lindsay. Gelukkig woon ik nu dicht bij mijn nichtje en fietsen we samen naar school, ik heb namelijk geen flauw idee waar ik heen moet.

66, 68, 70. Dit is het! Ik stap van mijn fiets, zet hem op de standaard en loop naar de deur. Lindsay doet vrolijk open. 'Soof!' roept ze terwijl ze me bijna dood knuffelt. Ik knuffel terug en trek haar tegen me aan. Ze voelt als mijn kleine zusje. Ze loopt snel naar binnen, pakt haar tas en loopt naar buiten om haar fiets te pakken. Ik geef nog even snel Luna, één van haar konijnen, een aai over haar bol en dan fietsen we gezellig naar school.

P.O.V. Lindsay
Als ik de bel hoor gaan spring ik op. Eindelijk zie ik Sophia weer! Ik doe de deur open, geef haar een knuffel en begroet haar. Dan loop ik terug naar binnen, pak ik mijn schooltas en loop naar buiten voor mijn fiets. Als we fietsen bedenk ik me ineens iets. Moet ik Sophia vertellen dat Enzo, Dee, Link en Jeremy bij ons op school zitten? Ik bedoel, ze is zo erg fan van ze en weet niet eens dat ik met Jeremy verkering heb!

Ik besluit het haar toch maar niet te vertellen en we fietsen verder naar school. Op school wijs ik Sophia de geweldige fietsenstalling onder de gymzaal en zetten we onze fietsen weg. Dan lopen we naar de conciërge, waar we even melden dat Sophia één dag meeloopt. Dat mag op onze school, op de laatste dag mogen vrienden en jonge familieleden een dag meelopen. Vraag me niet waarom, dat weet ik niet. Maar hè, het systeem is leuk!

P.O.V. Sophia
'Welkom op onze school Sophia! Je loopt vandaag mee in klas A6B, de klas van Lindsay. Heb je daar problemen mee? Want we kunnen je ook altijd nog bij A6D zetten,' zegt de aardige, blonde vrouw achter de balie.

Ik glimlach en zeg dat ik daar alles behalve problemen mee heb. 'Mooi. Je kan tijdens de lessen samen doen met Lindsay, ondanks dat jullie maar drie echte lesuren hebben. Dan kan ik jullie alleen maar heel veel plezier wensen vandaag,' zegt ze en ik krijg wat een papier in mijn handen gedrukt waar op staat dat ik toestemming heb mee te lopen. 'Heel erg bedankt!' zeg ik en ik loop samen met Lindsay naar de eerste les. Muziek, mijn favoriete vak!

P.O.V. Lindsay
Geweldig dat Sophia met ons mee mag lopen! Het enige wat niet echt handig is, is dat ze te weten komt dat de Squad hier woont. Enzo en Dee zullen namelijk Milan en Jill wel meenemen, zoals altijd.

'Kijk Soof, hier zijn de kluisjes!' zeg ik als we al een heel stuk door de school hebben gelopen. We lopen naar mijn kluisje, die bovenaan in een rijtje zit, en proppen onze jassen er in. Vervolgens sla ik hem extra hard dicht, want dat vind ik gewoon leuk, en lopen we naar muziek. Ik hoop maar dat ze niet flipt als ze Enzo en Dee ziet!

Bij het lokaal open ik de deur met een zucht, waardoor Sophia me raar aankijkt. Ik negeer haar blik en loop gewoon naar binnen. Meteen kijk ik de klas rond. Geen Enzo en Dee! Waarschijnlijk zijn ze weer ergens schattig aan het doen of ze zijn, zoals gewoonlijk, gewoon te laat. 'Kan ik naast je zitten Linds?' haalt Sophia me uit mijn gedachten en ik knik. 'Tuurlijk! Je bent nu met mij mee, dus het zou raar zijn als je dat niet deed.' Ze moest lachen en liet zich op de stoel naast mij vallen. We beginnen te praten over Aurea en Sundance, en ze vertelt dat we maar gauw weer moeten gaan rijden, waar ik uiteraard mee instem.

P.O.V. Sophia
Ineens komt de docente binnen. Het is een jonge vrouw met lang, bruin haar. Ze legt haar spullen perfect netjes op het bureau neer, waarschijnlijk een tic ofzo, en gaat voor de klas staan. 'Goedemorgen allemaal! Vandaag is de dag dat jullie allemaal een vriend of familielid mee mochten nemen, dus ik ben benieuwd wie jullie mee hebben. Laten we vooraan beginnen. Lindsay, wie heb jij mee?'

'Mijn nicht, Sophia,' zegt ze en de vrouw kijkt mij aan. 'Stel jezelf maar voor.' 'Ik ben dus Sophia, de nicht van Lindsay. Ik ben zeventien jaar, heb net mijn atheneum diploma, en ik hou heel erg van dieren en muziek maken. Ik heb thuis twee konijnen en twee paarden. Mijn hobby's zijn paardrijden, YouTube kijken, muziek maken en knuffelen met mijn konijntjes,' zeg ik en de docente knikt. 'Ik ben mevrouw Thies, aangenaam kennis te maken.'

Ook alle andere mensen stellen zich nog voor en dan beginnen we met muziek. 'Laat maar zien wat jullie al kunnen!' Alle kinderen die officieel in deze klas horen lopen naar voren en pakken een instrument of microfoon. Ik zie dat Lindsay bij een microfoon gaat staan en krijg al een lach op mijn gezicht. Vroeger zongen Lindsay en ik altijd samen op verjaardagen en bruiloften van familie en vrienden omdat iedereen het zo mooi vond. Ze gebaart dat ik bij de andere moet gaan staan, maar ik schud mijn hoofd. Dit is haar moment!

Alle kinderen zijn nog bezig met het goed staan en het goede geluid krijgen van hun instrumenten. Ineens voel ik iemand op mijn schouder tikken. 'Mag ik naast je zitten?' vraagt de jongen en ik knik. Als ik goed heb opgelet tijdens het voorstellen heet hij Wesley en drumt hij. Snel gaat hij naast me zitten en stelt zich persoonlijk voor. 'Ik ben Wesley.' 'Ik ben Sophia.' Dan horen we de drummer aftikken en hoor ik de melodie van You, de nieuwe single van Dee van der Zeeuw, de vriendin van Enzo Knol, mijn favoriete YouTuber. Ze gaan beginnen!

Tot mijn grote verbazing klinkt de intro bijna precies zoals het officiële nummer. Op het goede moment begint Lindsay met zingen en het klinkt super! Halverwege het nummer gaat de deur open en komen er vier kinderen binnen, waarvan twee snel achter Wesley en mij gaan zitten. De andere kinderen gaan tussen de band staan. Het meisje achter de microfoon en de jongen pakt een triangel.

Dan pas bedenk ik me wie die vier kinderen zijn.

Ja, dit zijn hoofdstuk 1 en 2 aan elkaar geplakt, anders waren ze echt super kort!

Lots of love
IshCrow

~1401 woorden~

My Perfect SquadWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu