Hoofdstuk 9.

118 6 3
                                    

~vrijdag 25 januari 2019

P.O.V. Enzo
Zodra we de deur door lopen, worden we meteen begroet. 'Hallo, ik ben Andrea. Kan ik jullie ergens mee helpen?' Ik knik. 'Ik ben een YouTuber en over een paar dagen heb ik mijn tweeduizendste vlog. Dat wordt een heel groot feest en ik wil mijn vriendin dan verassen. We willen al heel lang een hond en een tijdje geleden hebben we hier een rondleiding gekregen. We hebben toen contact gehad met Doerak en ik wil hem adopteren als het kan.'

'Doerak is hier nog, loopt u mee?' vraagt ze en wij knikken. We lopen de route die ik een tijdje geleden ook met Dee liep en we komen uit bij het hok van Doerak. Andrea pakt een halsband en riem en haalt hem uit zijn hok. Dan legt ze ons nog wat uit over hem, betaal ik en willen we naar buiten lopen. 'Waar is Sophia?' vraagt Link dan. 'Geen idee,' zeg ik en we beginnen door het asiel te lopen. We vinden haar ergens achterin bij het hok van een husky. 'Ja, je bent een lieverd hè, ja!' Praat ze tegen de hond en ik begin het te filmen.

Na vijf minuten kijkt ze op. 'O, hey!' 'Ga je mee, Soof?' vraagt Link en ze zucht. 'Ik wil hem zo graag hebben,' zegt ze, wijzend naar de husky. 'Dan bel je je moeder,' zeg ik en ze knikt, staat op en pakt haar telefoon om haar moeder te bellen.

Even later hangt ze op en zucht verdrietig. 'Het mag niet van mijn moeder, omdat ik ook al twee paarden en twee konijntjes heb.' 'Dan ga je gewoon lekker veel met Doerak spelen en oppassen, oké?' vraag ik en ze knikt, met al een klein lachje op haar gezicht. Meteen geef ik haar de lijn en lopen we naar buiten.

We stappen bij Wesley in de auto, Doerak tussen Sophia en Wesley in. 'Jongens, ik heb een probleem. Als Dee straks in de auto stapt, ziet ze Doerak meteen en is de verassing eraf. Hem verplaatsen kan ook niet, daar is hij te groot voor.' 'Als wij nou Doerak meenemen,' zet Sophia, wijzend naar Link en zichzelf. 'Dan gaan jij en Dee met Milan en Jill mee, dat vinden ze vast wel goed. Doerak blijft dan tot de tweeduizendste vlog gewoon bij mij.' 'Soof, je bent geweldig!' zeg ik en ik rijd de auto de plek op waar we met de rest hadden afgesproken.

Meteen stap ik uit, overleg snel met Milan en Jill en geef Link mijn sleutels. Dan stappen Dee en ik bij mijn broer en schoonzus in de auto en kan ik alleen nog hopen dat het goed gaat bij Sophia en Link.

~zaterdag 26 januari 2019

'Ja. Oke. Ja, woensdag kunnen we wel! Zie je dan!'
Zo, dat hebben we ook weer geregeld. Nu nog zorgen dat ze er allemaal zijn, dat is namelijk ook wel handig. 'Deetje! Kom eens!' roep ik naar Dee, die gelijk aan komt lopen. Ze was zich nog aan het aankleden, want we waren laat wakker. Gisteren zijn Dee en ik laat terug gegaan, bij Milan en Jill hadden we met zijn vieren nog een erg leuke film gekeken.

'Ik heb nog wat geregeld voor Jill, Lindsay, Lotte, Sophia en jou, komen zij vanmiddag nog?' vraag ik onschuldig. Gelukkig heeft ze niets door. 'Nee, we hebben niets afgesproken, maar ik kan ze wel vragen. Wat heb je eigenlijk geregeld? Je regelt wel veel de laatste tijd!' ratelt ze en ik lach. 'Bel ze maar gewoon. Je ziet woensdag wel wat het is!' zeg ik geheimzinnig.

Meteen staat ze op en belt Lindsay, Sophia, Lotte en Jill. 'Sophia vraagt wanneer de battles zijn,' zegt Dee en ze haalt haar telefoon van haar oor. Snel kijk ik in mijn agenda. 'Volgende week zondag, drie februari, hebben jullie battles. Vraag trouwens ook meteen of de jongens zo meteen meekomen, het zou leuk zijn om wat video's op te nemen,' zeg ik en Dee knikt.

Aangezien Dee nog aan het bellen is, pak ik mijn laptop en plof ik op de bank. Ik kijk wat voor video's ik nog heb en gooi een video van anderhalf uur online, voor vanavond. Op Twitter vertel ik alvast dat er vanavond een lange video komt, waar ik meteen allemaal leuke reacties op krijg. "Wow zo lang!" en "Eindelijk weer een lange video!" zijn er een paar van. Ik glimlach, pak mijn camera en start de vlog.

'Jo dames en heren, tof dat jullie kijken naar een gloednieuwe vlog! Mijn naam is Enzo Knol.' Dan kijk ik naar buiten en bedenk dat het eigenlijk anders moet. 'Eigenlijk moet ik zo openen,' zeg ik en ik loop naar buiten. 'It's a beautiful day! The sun is shining and it feels good and nobody is gonna stop me now!' zing ik en ik hoor Dee lachen. Die is dus al klaar met bellen.

Ineens bedenkt mijn hoofd allemaal leuke dingen en pak ik mijn Oxboard. Ik roep naar Dee dat ik even naar buiten ga en stap op mijn Oxboard. Het duurt toch nog wel even voordat iedereen er is, dus ga ik naar Sophia toe, even kijken bij mijn hond. Intussen maak ik vette vlog beelden van het landschap. Ik kom door bos, langs weilanden en dat allemaal in dat kleine stukje van mijn huis daar die van haar. Ik bel aan bij Sophia en meteen doet ze open. 'Hey Enzo! Jou had ik niet verwacht! Ik dacht dat wij naar jou moesten komen! Maar kom binnen,' ratelt ze. Ik loop lachend achter haar aan naar binnen en zie Lindsay, Link en Jeremy op de bank zitten.

Ook hun begroet ik. Doerak rent ineens naar binnen en komt blij naar mij toe. 'Nog twee dagen jongen, dan mag je bij mij wonen,' zeg ik en ik kriebel hem over zijn rug. 'Maar ik wou het nog ergens over hebben met je,' zegt Sophia dan serieus. Sophia en serieus gaan niet samen, dus er is echt wat.

Lotte loopt de woonkamer binnen en gaat bij Lindsay, Jeremy en Link zitten. Lotte en Wesley wonen nu tijdelijk bij Sophia, omdat het thuis heel chaotisch is. Hun ouders hebben besloten te verhuizen, dus die zijn daar heel druk mee bezig. Omdat het huis van Sophia groot genoeg is, en haar ouders op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag toch werken, mochten Lotte en Wesley er zo bij komen wonen. Wel zo gezellig voor Sophia, aangezien haar broertje bijna alleen maar met YouTube of school bezig is.

Ik ga naast Sophia zitten op de bank, nog steeds de hond kriebelend. 'Ik heb besloten om een vervolg opleiding te gaan doen,' zegt ze dan zenuwachtig en ik zie dat Link, Jeremy, Lindsay en Lotte ook knikken. Een beetje overvallen kijk ik ze aan. 'Wauw! Ik en Dee zaten er ook al aan te denken, maar we wisten het niet zeker. Weet je al waar je heen wilt?' vraag ik dan maar. 'Naar Animalezia, die muziek en dieren school in Utrecht.' Is haar antwoord.

'Lindsay, Jeremy, Link en ik hadden het er ook over dat we graag mee willen,' zegt Lotte dan. 'En weet de rest dit al?' vraag ik. 'Nee,' zegt Sophia. 'Wesley dan?' vraag ik aan Lotte. 'Ja. Hij komt trouwens zo ook naar jullie huis, hij is nu aan het voetballen met wat vrienden.' 'Chips, we moeten gaan!' zegt Sophia en meteen springen we allemaal op. Snel pakken ze hun spullen en racen naar mijn huis. Ik rijd zo snel mogelijk terug op mijn Oxboard, even nadenken over wat ze net gezegd hebben. Eigenlijk is het best wel een goed idee.

Zodra ik thuis kom, is iedereen er al. Sophia staat bij Link, Jeremy en Lindsay, Lotte bij Milan en Wesley en Jill staat met Dee te praten over muziek. Glimlachend kijk ik naar hun. Deze vrienden zijn de beste vrienden die ik ooit heb gehad!

~1321 woorden~

My Perfect SquadWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu