Hoofdstuk 21.

15 1 2
                                    

~donderdag 7 maart 2019

P.O.V. Dee
'Jongens, ik maak me zorgen om Sophia,' zeg ik tegen Jill, Milan, Enzo, Jeremy en Lindsay. Het is nu een week nadat we naar het trampoline park zijn geweest en Sophia is in die tijd alleen haar kamer uitgegaan om te eten, drinken, naar de wc te gaan of naar Aurea, Sundance, Snuf en Christoffel te gaan. Verder is ze non-stop bezig geweest met zoeken naar haar familie.

'Ja, ze zit alleen maar op haar kamer,' zegt Jill, die antwoordt geeft op mijn eerder gestelde vraag. 'Jill, Enz, Lin, als we haar nou even gaan vragen of ze mee gaat met rijden?' vraag ik aan hun. 'Goed idee! Autumn, Sundance, Aurea, Snowflake, Summer en Shade hebben toch nog wat beweging nodig!' zegt Jill. Enzo knikt ook en Lindsay rent al naar boven om zich om te kleden. Enzo, Jill en ik lopen ook naar boven om ons om te kleden.

Als we zijn aangekleed loop ik maar de kamer van Sophia. 'Soof?' vraag ik als ik binnenloop. Ik zie haar op haar bed zitten, met een paar fotolijstjes in haar handen en ze huilt. Op de foto's staan Sem, Lindsay en haar ouders. 'Het is allemaal een leugen, Dee. Mijn hele leven is een leugen,' snikt ze. Ik ga naast haar zitten en sla een arm om haar heen. 'Sophia, je leven is geen leugen, je hebt ons toch? Je moeder deed het alleen om je te beschermen, dat snap je toch? Laat het zoeken maar even los, we gaan paardrijden. Kom,' zeg ik tegen haar. Ze zucht, knikt en staat op om zich om te kleden.

Niet veel later lopen we naar beneden en zien Jill, Lindsay en Enzo, die al op ons stonden te wachten. Verbaasd zie ik dat Noa ook naast ze staat, gehuld in paardrijkleding. Lindsay ziet blijkbaar mijn verbaasde blik en zegt:
'Aangezien Lotte moet oppassen, hebben we een paard meer dan dat we mensen hebben, dus zijn Jill en ik naar het weeshuis gereden en hebben Noa gehaald.'

Ik knik als teken dat ik het begrijp en we lopen naar de stallen. Sophia loopt met haar spullen naar Sundance en nadat ze hem gepoetst en opgezadeld heeft, stapt ze op. Gelukkig zit ze alweer vol verhalen en kunnen we gewoon weer gezellig kletsen. Deze Sophia is veel leuker!

Ik zadel Autumn op, Jill Shade, Lindsay Summer, Enzo Aurea en Noa heeft Sophia's toestemming om op Snowflake te gaan. Snowflake is namelijk in de handen van Sophia als Lotte er niet is.
Jill, Lindsay, Enzo, Noa en ik gaan naar de bak, waar Sophia al aan het rijden is. We kijken naar haar en nog steeds zijn we verbaasd over hoe goed ze kan rijden. Het lijkt zo makkelijk, maar dat is het zeker niet.

'Wat gaan we doen?' vraagt Noa. Iedereen kijkt naar Sophia. 'Springen!' roept die blij en ze stapt af waarna ze Sundance aan mij geeft. Enzo geeft Aurea aan Jill en samen sjouwen ze wat balken en staanders de bak in. Ze bouwen een parcours op en Sophia haalt wat sprongen uit elkaar als galop balken.

Jill, Noa, Lindsay en ik zijn ondertussen de bak ingelopen en opgestapt, waarna we rustig zijn gaan stappen. Sophia en Enzo zijn klaar met het parcours en nemen Aurea en Sundance weer over. Ik zie dat de sprongen aardig hoog staan en Lindsay ziet het blijkbaar ook, want ze tikt Noa aan, die naast haar stapt, en vraagt of de balken niet te hoog liggen. Noa schudt haar hoofd en zegt dapper: 'Ik weet dat Snowy het kan.'

Verrast om de dapperheid van het kleine meisje draaf ik aan. De rest volgt en we rijden wat rondjes. Sophia wendt al gauw af en Sundance springt soepel over de hindernissen. Voor hun is dit een eitje. Als ik naar ze kijk, snap ik ook meteen waarom zoveel mensen geïnteresseerd in hun zijn. Er is een band tussen paard en ruiter en dat zie je meteen. Sophia zit perfect stil en Sundance springt als nooit tevoren.

Het is zo jammer dat Sophia zo op zoek is naar haar familie, want ze had zo groot kunnen worden. Ik wend ook af en spring ook de hindernissen. Dan legt Enzo het parcours af. Hij springt hem zelf als eerste en je ziet dat Aurea een springpaard is. Ook hij springt er atletisch over heen, er mist alleen één ding. Enzo mist het talent dat Sophia heeft. Enzo heeft het parcours gehaald en Lindsay had blijkbaar de tijd opgenomen, want ze roept een tijd door. Enzo lijkt best blij, want hij beloond Aurea uitgebreid.

Noa wendt af naar de eerste hindernis en Snowflake springt eroverheen. Snowflake doet haar best, maar is een dressuurpaard, geen springpaard, en dat belemmerd haar. Toch halen ze het parcours foutloos, maar dat komt doordat Noa haar elke keer goed in het midden van de sprong stuurde.

Lindsay roept weer een tijd door waarna ze haar telefoon aan mij geeft. Ze stuurt naar de eerste sprong en zodra Summer afzet, zet ik de stopwatch aan. Summer springt de eerste, de tweede, de derde, de vierde en daar, bij de vijfde, gebeurde het. Ze komt verkeerd uit, waardoor ze hoger springt, en aangezien ze van zichzelf al hoog opgooit, wordt Lindsay uit het zadel geworpen.

Sophia springt meteen uit het zadel, terwijl Enzo op een cowboy achtige manier Summer probeert te vangen. Lindsay staat al gauw weer op en Sophia springt weer in het zadel. Enzo, die het nog steeds niet is gelukt Summer te vangen, rijdt naar Lindsay en vraagt hoe het gaat.

Sophia rijdt naar Summer toe en als ze vlakbij is, gaat ze staan in haar zadel. Zodra Summer wegrent, springt Sophia vanuit het zadel van Sundance in die van Summer en laat haar stoppen. O ja, dat is waar ook! Sophia heeft een groot gedeelte van haar jeugd op voltige gezeten, dat is een soort van turnen op het paard. Ze rijdt naar Lindsay en geeft haar Summer. Dan fluit ze een keer en komt Sundance langs gegaloppeerd. Sophia zet af en springt weer in het zadel. Sophia had Sundance vroeger ook al, dus ook voltige deden ze samen.

Lindsay is ook weer in het zadel geklommen en doet het parcours opnieuw. Ook Jill en ik springen hem nog en, zoals verwacht, heeft Sophia de snelste tijd. Tot onze verbazing was Noa tweede. Enzo was derde, ik vierde, Jill vijfde en goh, wat verbazend, Lindsay was zesde.

We zadelen de paarden af, poetsen ze en zetten ze onder het solarium. We ruimen ondertussen de spullen op en als we klaar zijn met opruimen zetten we de paarden weer in het weiland.

We lopen naar binnen, waar Sophia meteen naar haar kamer verdwijnt. Waarschijnlijk gaat ze weer op zoek naar haar familie. Ik maak me echt zorgen.

~1142 woorden~

My Perfect SquadWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu