~donderdag 25 januari 2019
P.O.V. Jill
Vandaag is het 25 januari, de dag van de auditie. Ik stap uit bed, proberend Milan niet wakker te maken, stap onder de douche en doe de donkerpaarse jurk aan die ik bij het "optreden" ook aanhad. Dan loop ik naar beneden en maak ontbijt. Samen met het ontbijt loop ik naar boven en maak Milan wakker. 'Milan, ik heb ontbijt!' Als hij wakker is gaan we eten en dan stappen we in de auto op weg naar Enzo en Dee, waar we met zijn allen hebben afgesproken.Als we daar zijn doet Dee de deur al open en geeft ons een knuffel. Milan loopt naar Enzo en geeft hem een "bro-hug". 'Kom je mee?' vraagt Dee. Ik knik en volg haar naar de studio. 'Hey!' roep ik als ik binnenloop. Ik geef Lotte een knuffel en Dee zegt: 'Alleen nog wachten op de mevrouwtjes Meijeringh, maarja, die zijn altijd te laat!'
We barsten in lachen uit tot we worden onderbroken door de bel. Ik hoor een deur opengaan, vervolgd door Lindsay en Sophia die de kamer binnenstormen. 'Allemaal haar schuld!' zegt Lindsay hijgend, wijzend op Sophia, die ons onschuldig aankijkt. 'Hallo Dee, Jill en Lotte. Ja, jullie ook Lindsay en Sophia,' zegt Lotte sarcastisch en ze staat op om de meisjes een knuffel te geven.
Als we uit zijn geknuffeld zegt Dee: 'Ik heb voor onze make-up iemand geregeld.' Vervolgens loopt ze weg. Sophia trekt meteen een vies gezicht. Ze houd totaal niet van make-up, jurkjes, rokjes en al dat soort meisjes achtige dingen.
Even later komt Dee terug met een vrouw. 'Louise Teasdale, maar zeg maar Lou,' stelt ze zich voor, met een Engels accent. 'Hallo Lou, ik ben Jill,' zeg ik en ik geef haar een hand. 'Ik weet het, ik ken jullie. Lux, mijn dochter, kijkt altijd jullie filmpjes,' zegt ze met een glimlach.
'Wait,' zegt Sophia in het Engels. Eigenlijk kan ze niet zo heel goed Engels, maar ze probeert het altijd toch en redt zich er altijd uit. 'Louise Teasdale, I recognise that name.' 'Maybe from a British boyband?' vraagt Lou in het Engels. Ja, dat is duidelijk haar taal. 'Jij bent de styliste van One Direction!' roept Sophia uit. Louise knikt. 'The one and only.' 'Wauw.'
Na een tijdje zijn we allemaal klaar. We hebben make-up op en Lou heeft ons haar gedaan. We lopen naar de woonkamer. 'Wauw,' zeggen de jongens in koor. Ik grinnik, loop naar Milan en geef hem een kus. Ik zie dat de rest het ook doet, behalve Sophia en Lotte, want zij zijn forever alone. Ze geven elkaar een knuffel en iedereen lacht. Ik vraag of we kunnen gaan. Meteen roept Dee: 'Nee meneer E. Knol, voor poepen is geen tijd!' Iedereen moet lachen en we lopen naar de auto.
Aangekomen bij het gebouw melden we ons aan en gaan we op de bank chillen tot we op moeten. 'Wat doen de jongens altijd voor een optreden?' vraagt Sophia aan Louise. We hadden Lou uitgenodigd te komen kijken en dat wou ze wel. Ze hebben het de hele tijd al samen over One Direction, maar dat vind ik niet erg. Ik ben blij dat ze het zo goed kunnen vinden. 'Een paar keer diep in en uit ademen,' zegt ze. 'Maar meer weet ik niet, ik blijf altijd achter.' 'Many Ways.' Wordt er ineens geroepen. We staan op en lopen naar de man toe. 'Jullie mogen zo,' zegt hij nadat hij zich heeft voorgesteld.
'Neem nu afscheid van vrienden en familie, die mogen door die deur. Daar staat Wendy op jullie te wachten.' We nemen afscheid en Enzo, Link, Milan, Jeremy, Wesley, die op het laatste moment aan kwam rennen, Quin en Louise gaan door de deur. 'Jullie mogen met mij mee,' zegt hij en we volgen hem.
Als we backstage zijn krijgen Lindsay en ik een microfoon en dan beginnen de zenuwen te komen. 'Jullie mogen op,' zegt Wendy en we lopen op. 'Good luck!' roept ze nog en dan moeten we toch echt zingen.
P.O.V. Dee
Op het podium gaat iedereen staat waar hij hoort. Jill en Lindsay achter de microfoon, Sophia bij de gitaar, Lotte bij de basgitaar en ik achter de piano. Ik kijkt iedereen aan en ze knikken. Ik kijk naar Lotte, en knik waarna we zachtjes tot drie tellen en weer perfect syngroom beginnen te spelen.Op het goede moment begint iedereen te zingen en al snel hebben we vier omgedraaide stoelen. Waarom denk ik dat ik droom?
Als we moeten kiezen neemt Sophia het woord. Van tevoren hadden we al besloten bij wie we in het team wilden, en Sophia zou dat zeggen. Dat vond ze leuk ofzo. 'Wij kiezen voor team Ilse!' Ilse is blij en we lopen naar haar toe. 'Super goed gedaan!' zegt ze met haar Twentse accent.
'Ik zie jullie bij de battles!' roept Martijn, die ons uitzwaait.
P.O.V. Milan
'Shit!' zeg ik ineens als we in de auto's terug zitten. 'Wat is er?' vraagt Jill. 'We hebben al een hele lange tijd geen video's opgenomen en geëdit!' zeg ik. 'Shit, ja!' hoor ik Jeremy, Link, Jill, Quin en Enzo zeggen.'Oke, als we nou even twitteren dat we door persoonlijke dingen geen video's konden opnemen, dan gaan we nu naar huis en nemen we met zijn allen een minecraft video op, die we zelf bewerken en dan uploaden.' 'Goed!' zegt iedereen. 'Maar één, ik heb geen minecraft en twee, blijven Lotte, Lindsay, Sophia, Dee en Wesley hier, of doen ze lekker mee?' vraagt Jill. Die minecraft-video wordt haar allereerste.
'Je kan met mij meekijken, dan spelen we omstebeurten en ze mogen wel meedoen van mij,' zeg ik en de rest knikt instemmend. 'Laten we dan een server maken, dan kunnen we makkelijk afspraken maken,' zegt Quin heel slim.
'Goed idee!' zeg ik. 'Oke, dan zien we jullie zo!' roep ik nog en we gaan allemaal een andere kant op.
P.O.V. Lotte
Thuis doe ik gelijk de computer aan en start Skype en minecraft op. Meteen wordt ik gebeld. Ik accepteer en zit in het groepsgesprek. 'Wie maakt de server?' vraag ik. 'Doe ik wel!' zegt Sophia en een paar minuten later geeft ze ons het IP-adres, play.theperfectsquad.net.'Oke, laten we tegelijk openen en zeggen; Hallo allemaal, en leuk dat jullie kijken naar deze video!' En dan zegt één van ons, ik stel voor Milan, "Deze is anders en met heel veel mensen, want er waren wat persoonlijke dingen en we moesten allemaal opnemen." Dan kunnen we beginnen!' stelt Quin voor. Dus dat doen we.
De opnames gaan geweldig en op een gegeven moment hebben we een heel groot huis met voor elk persoon een verdieping die diegene zelf heeft ingericht. Ik kijk rond in elke kamer en zie dat in de kamer van Enzo het knolpower logo staat. Verrassend! Als we een uur lang hebben opgenomen sluit Enzo de video af, en omdat wij allemaal wel weten hoe hij dat doet, doen we allemaal mee met 'Dikke, vette peace!'
Dat stopt iedereen de opname en sluit iedereen Skype af om te bewerken. Ik heb geen YouTube en heb ook niet opgenomen, dus ik pak Survival of the Fittest, loop naar buiten, klim in een boom en ga lezen, omringt door de rust van de natuur.
~1224 woorden~
JE LEEST
My Perfect Squad
FanfictionIk schreef dit boek in 2016 toen ik in klas 2 zat. Het zal waardeloos zijn, maar mijn broertje wilde hem lezen, dus daarom staat hij weer online. En ach ja, het is ook wel leuk om te zien hoeveel mijn schrijfstijl veranderd is in al die jaren. (Owja...