~zaterdag 26 januari 2019
P.O.V. Sophia
Nu moet ik ze vertellen dat ik weg ga. Ik zucht zachtjes en wil mijn mond open doen om te beginnen met praten, maar voor ik het kan zeggen begint Lotte te praten. 'Ik ga een vervolg studie doen. Ik ga naar Animalezia, de muziek- en dierenschool in Utrecht.' Ze kijkt naar mij. Ik slik. 'Ik ga mee,' zeg ik dan. De mensen die het niet wisten kijken ons verbaasd aan en ik moet huilen. Ik had een paar al wel vertelt dat ik het wou doen, maar niet dat ik het al zo goed als zeker wist.Jill komt naar mij toe. 'We waren allemaal van plan te studeren. Het is mooi dat Lotte en jij jullie dromen achterna gaan. Doe je best om dierenarts te worden, je kan het. We geloven in je!' Ik kijk haar aan. 'Vind je het echt niet erg dat we weg gaan?' Ze lacht. 'Tuurlijk niet, wij gaan gewoon mee!' zegt ze. 'Jill, Lindsay, Enzo, Jeremy, Link, Milan en ik hebben ook besloten om daar te studeren,' zegt Dee dan. Ik kijk glimlachend naar Jill. 'Als we gaan, gaan we met zijn allen!' roept Wesley dan.
Iedereen begint te lachen. 'Gaan we dan met zijn allen in één groot huis wonen?' vraagt Milan. 'Ja, super vet!' en 'Ja, moeten we doen!' zijn de reacties. 'Dan is dat besloten!' grinnikt Enzo. 'Wanneer gaan we?!' roept Link, duidelijk enthousiast. 'Je loopt wel heel hard van de stapel Link, eerst moeten we ons aanmelden en kijken of we überhaupt worden aangenomen,' zegt Jill lachend.
Enzo, Dee, Milan, Jill, Jeremy en Link pakken meteen hun laptops. Ze gaan naar de site en melden zich aan. Dan gaat Lotte op Jill haar laptop, Wesley op die van Enzo, Lindsay op die van Jeremy en ik op die van Link. Als we allemaal zijn aangemeld gaan we naar de studio. Over twee dagen worden we gebeld, als we zijn aangenomen tenminste. Eerst komt die verassing van Enzo nog!
P.O.V. Enzo
'Ja, ik had jullie dus laten komen om te vertellen dat woensdag Jill, Dee, Lindsay, Lotte en Sophia met mij mee gaan. Een of ander platen bedrijf, Syco, heeft jullie gehoord en contact met me opgenomen. Woensdag willen ze jullie live horen, daarom was ik gisteren ook weg.'De meiden kijken me verbaasd aan. 'Wauw!' roept Lotte. Ik weet dat zij al heel lang een nummer wou opnemen en toen You werd geschreven was ze ook heel blij. 'Nou hup, ga oefenen en bespreek wat voor kleding je aan moet en dat soort meidendingen!' roept Jeremy ze toe. Snel rennen ze naar de studio.
~maandag 28 januari 2019
*POEF* 'Gefeliciteerd Enzo!' Hoor ik als ik wakker word. Ik kijk op en zie Dee, Milan, Jill, Link, Sophia, Jeremy, Lindsay, Lotte en Wesley naast mijn bed staan. Dee, Milan en Link hebben een camera vast en Lotte heeft een taart waar het Knolpower logo opstaat en "Enzo Knol vlog 2000!"
'Bedankt jongens!' zeg ik. 'En de meisjes dan?' vraagt Lotte eigenwijs. 'Wij hebben dit geregeld!' Ik lach, Lotte ook altijd! "'Haha, die ook!' Ze lopen weer naar buiten, waarna ik opsta. Ik kleed me aan en ga naar de woonkamer.
Ik kijk naar Sophia die knikt en vervolgens wegloopt. Ik pak mijn camera en open de vlog: 'Hallo dames en heren, tof dat jullie kijken naar een gloed-nieuwe vlog! Mijn naam is Enzo Knol en vandaag is gewoon de tweeduizendste vlog! Vlog duizend was een feest, maar deze gaat het natuurlijk overtreffen! Daarom heb ik wat voor Dee geregeld.' Ik draai de camera naar Dee waarna ze verrast kijkt. 'Kom je mee Deetje? En de rest ook natuurlijk!'
We lopen naar buiten. Sophia staat bij haar auto en geeft Dee de sleutels. 'Oh ja, eerst wil ik even Sophia bedanken voor het regelen hiervan. De kanalen van alle andere mensen staan trouwens in de beschrijving.' Dan went ik me tot Dee. 'Deetje, dit is omdat ik heel veel van je hou en ik hoop nog heel lang samen met je te zijn. Maak nu de kofferbak maar open.'
Ik zie dat iedereen met camera hem aanzet en we gaan allemaal op een andere positie staan zodat we alles op beeld hebben. Dan doet Dee de kofferbak open.
JE LEEST
My Perfect Squad
Hayran KurguIk schreef dit boek in 2016 toen ik in klas 2 zat. Het zal waardeloos zijn, maar mijn broertje wilde hem lezen, dus daarom staat hij weer online. En ach ja, het is ook wel leuk om te zien hoeveel mijn schrijfstijl veranderd is in al die jaren. (Owja...