~donderdag 28 februari 2019
P.O.V. Sophia
Wat moet ik eigenlijk typen. "Hey Louis, ik ben Sophia, je zusje. Je kent me niet, want ik ben toen ik klein was geadopteerd"? Dat klinkt raar.Ik zucht en doe de laptop dicht. Laat maar. 'Hey, Soof,' hoor ik ineens een stem. 'Hey, Lot. Goedemorgen.' Ze lacht en stapt dan uit bed. 'Ik ben er zo weer,' zegt ze en ik knik. Hoe kan ik Louis bereiken? Of nog beter, hoe kan ik hem ontmoeten?
P.O.V. Dee
'Hey, Nootje!' begroet ik onze dochter. 'Dee! Enzo!' Helemaal blij rent Noa op ons af voor een knuffel. 'Wat gaan we doen?' vraagt ze meteen enthousiast. 'Trampolinespringen!' roept Enzo blij en Noa gooit haar armen in de lucht. 'Yes!' schreeuwt ze en dan kijkt ze ons smekend aan. 'Mag Tessa mee? Please?' Ik kijk naar Enzo, die knikt. 'Van mij wel. Maar we moeten het even met Sarah en Helena overleggen.' Blijkbaar vind ze dat antwoord goed genoeg, want ze rent weg, richting de kamers. Hoogstwaarschijnlijk om Tessa te halen.Enzo loopt al naar het kantoor van Helena en Sarah, en komt ongeveer tegelijk als dat Noa en Tessa terug zijn, naar buiten. 'Het mag!' zegt Enzo blij en Tessa en Noa springen van blijdschap op en neer. Dan rent Noa naar ons toe en knuffelt ons stevig. 'Jullie zijn geweldig!'
Niet veel later lopen we met zijn vieren terug naar mijn Mini. Jeetje, wat ben ik blij met dat ding! 'Dee, gaat de rest ook mee?' vraagt Noa en ik knik. 'Wie is de rest?' vraagt Tessa. Dit is de allereerste keer dat Tessa iets met ons gaat doen, daarom weet ze ook niet dat we eigenlijk alles met de Perfect Squad doen. 'Dat zijn Link, Jer, Linds, Soof, Lot, Wes, Miel en J,' zegt Noa. 'Heten ze echt zo?' vraagt Tessa, die de namen blijkbaar een beetje raar vind. Ik geef toe, hun afkortingen zijn ook vreemd. 'Nee,' zegt Noa. 'Link heet eigenlijk Michael, maar wilt Link genoemd worden. Jer is Jeremy, Linds is Lindsay, Soof heet eigenlijk Sophia, Lot is Lotte, Wes is Wesley, Miel is Milan en J haar naam is Jill.' 'Die YouTubers!' roept Tessa, bij wie het kwartje valt. Noa knikt. 'Jep!'
'We zijn er!' roept Enzo als een klein kind als ik de auto parkeer bij Jump XL. 'Eindelijk!' zuchten Tessa en Noa in koor, en wij grinniken. We openen de deur en meteen springen ze er uit. Meteen rennen ze naar Sophia en Link toe, die voor het eerst in hun leven een keer fatsoenlijk op tijd zijn.
'Zo, jullie zijn op tijd!' grinnik ik als ik Sophia een knuffel geef. 'Dat komt ook alleen omdat Jill ons meesleepte,' zeg ze. 'De rest is al binnen, laten we gaan!' Achter Tessa en Noa aan lopen we naar binnen, waar we de rest met kaartjes klaar zien zitten. 'Eindelijk!' zucht Milan dramatisch, waardoor we allemaal lachen. 'Nou, kom op, laten we gaan!' roept Wesley ongeduldig en we lopen richting de kleedkamers, waar we ons snel omkleden. 'Wij gaan alvast!' roept Noa en voor ik kan antwoorden is ze samen met Tessa al weg. 'Ik let wel op,' zegt Sophia, die zo te zien niet kan wachten om te gaan springen. 'Ik ga mee!' roept Lotte en ze pakt Sophia haar hand vast om haar mee te trekken.
Als die twee ook de kleedkamer uit zijn, kijk ik Jill, Sarah, Helena en Lindsay aan. 'Het zijn echt kleuters!' Ze knikken instemmend. 'Ja, maar de jongens kunnen er ook wat van!' Ik grinnik, me de keer herinnerend dat Milan en Enzo het een goed idee vonden om samen met een matras van de trap te glijden. Of die keer dat Enzo op zijn fiets wou staan. Tja, ze zijn niet heel slim.
'Wij zijn klaar, kom je mee?' vraagt Jill, en ik trek net mijn laatste sok aan. 'Ja!' We hebben van die speciale sokken gekocht met nopjes eronder, voor meer grip. Met zijn vijven lopen we naar de hal, waar we zien dat we de laatste zijn. 'Eindelijk!' zucht Tessa dramatisch. 'Ja, we mochten niet naar binnen voor iedereen er was,' zucht Noa. 'Maar we zijn er nu, dus we kunnen springen!' roept Lindsay en meteen komen er glimlachen op de gezichten van de meisjes. 'Nou, kom, we gaan!' roept Milan, terwijl hij met zijn camera naar de ingang rent. Snel volgen we hem allemaal, en zodra we de deur openen vallen onze monden open. Het is mega groot, en overal staan trampolines, netten, baskets en noem maar op. Het is echt een trampoline-hemel.
'Ja! Daar gaan we eerst heen!' Noa sleurt Tessa mee naar een tumblingbaan. Heel even smoezen ze, en dan rent Tessa naar de overkant. Noa knikt, en ze beginnen te rennen. Op het midden komen ze elkaar tegen en doen een barani gevolgd door een flikflak en backflip. Met open mond kijken we ze aan. 'Ik wist niet dat ze dat konden!' roept Sophia en wij knikken. 'Wij ook niet.'
Enzo, Milan, Link en Jeremy staan al naast de meiden op de tumblingbaan. Ze overleggen iets, en dan gaan Link, Jeremy en Tessa naar de andere kant. Eerst gaan Tessa en Noa. Barani, backflip, flikflak, backflip. Dan gaan Link en Jeremy. Jeremy doet een salto, en Link probeert het ook, maar gaat vol onderuit. Enzo doet een backflip en Milan springt gewoon maar wat rond. Dan rennen Sophia en Lotte er ook naar toe, en volgen wij ook maar. Sophia begint bij het begin al en doet een hele reeks trucjes. Dan gaan Sophia en Lotte naar twee losse trampolines en gaan een oefening synchroon springen doen. Sarah en Helena gaan er ook naartoe en doen mee met de oefening.
'Jongens, kom kijken!' roept Milan en we rennen allemaal naar hem toe. We zien een heel hindernissen parcours met allemaal trampolines, touwen en rekken. Voor we het weten zijn Sophia, Noa, Lotte, Sarah, Helena, Enzo, Milan, Jeremy, Link, Wesley en Tessa al halverwege. 'Ja man, dit gaat me nooit lukken!' schreeuwt Tessa en ze springt naar een net, die ze, zoals verwacht, niet haalt. Gelukkig valt ze in de zachte schuimblokken eronder en Jill en ik lopen erheen om haar eruit te trekken.
Noa en Sarah komen ook niet verder, en als ze ergens aan het eind zijn, zijn alleen Helena en Enzo en Sophia en Wesley nog over. Toen ze met zijn vieren waren, hebben ze namelijk teams gemaakt.
'Ja! We hebben gewonnen!' Blij springen Helena en Enzo rond. Die twee zijn echt aapjes, zo snel gingen ze, en kleuters zo blij.Na nog de hele dag springen, klimmen en trucjes leren, gaan we uitgeput naar huis. De YouTubers onder ons hebben zo veel materiaal, dat ze besloten hebben er een extra video van te maken. Jill een My Bucket List-video en wij hebben zelfs de tijd gehad om een videoclip op te nemen voor onze nieuwste single "Free".
'Vond je het leuk?' vraag ik aan Tessa, die hevig knikt. 'Fijn,' glimlach ik en ik kijk naar Noa, die bijna slaapt. 'We zijn bijna terug, dan mogen jullie slapen,' zeg ik en ze gapen. Op dat moment rijdt Enzo de oprit van het weeshuis weer op. Moe stappen Noa en Tessa uit en lopen naar binnen, waarna ze meteen doorgaan naar hun kamer. 'Ze zijn er weer, zie ik,' zegt Renske, één van de medewerkers van het weeshuis. 'Ja. Ze zijn heel moe, dus zullen wel lang slapen,' zeg ik en ze knikt. 'We houden er tekening mee, fijne dag verder!' 'Fijne dag!' Enzo en ik stappen weer in de auto, op weg naar huis, waar we meteen ons bed induiken.
~1280 woorden~
JE LEEST
My Perfect Squad
FanfictionIk schreef dit boek in 2016 toen ik in klas 2 zat. Het zal waardeloos zijn, maar mijn broertje wilde hem lezen, dus daarom staat hij weer online. En ach ja, het is ook wel leuk om te zien hoeveel mijn schrijfstijl veranderd is in al die jaren. (Owja...