Kapitel 5

3.4K 52 10
                                    

~~Filips perspektiv~~

När jag kommer hem från skolan går jag in i hallen tar av mig mina vita air force. När jag ser Emma sitta i soffan och kollar på Tv. ( Emma är min halvsyrra ) Jag säger hej och går upp till mitt rum. Jag tar upp mobilen går in på Instagram och söker på Bella Swan. När jag är på hennes profil har hon 19 k följare inte illa själv har jag 22 k. Jag ser några bilder på henne när hon står framför speglarna och när hon är med kompisar, vad är det jag gör? Stalkar jag henne på Instagram? När jag lägger ifrån mig mobilen kollar jag ut genom fönstret och ser Bella springa förbi. Hon ser ganska sexig ut, tänker jag och flinar. En halv timma senare ser jag Emma stå i hallen och tar på sig skorna.
- Jag ska bara gå till några kompisar, vart ska du?frågar jag när jag går mot hallen där hon står
- Till en som heter Bella, säger hon med ett leende
Hur känner hon Bella egentligen?
- Ska vi gå tillsammans? Frågar hon mig och jag nickar nonchalant
- Visst, säger jag och ler mot henne

Vi går ut från huset och jag låser dörren efter oss. När vi går en stund kommer vi fram efter typ 10 minuter gåendes med varandra. Jag går fram till mina kompisar medan Emma går mot Bella som sitter på gungorna.

~~ Bellas perspektiv~~

Jag ser Emma och Filip komma mot mig men stannar hos några killar. Jag ser Emma komma små springandes mot mig. Hon sätter sig på gungan bredvid mig.
- Vilka är killarna där borta? Frågar jag henne
- Det är Filips kompisar, svarar hon och ler mot mig
- Hur känner du Filip? Frågar jag henne med ett leende på läpparna.
- Han är min halvbror! Skrattar hon åt mig, jag kollar chockat på henne men ser att hon vickar på ögonbrynen så jag fnyser
- Vad är det? Frågar jag henne och flinar
- Vadå varför undra du, är du intresserad av honom eller? frågar hon och ler mot mig
- Nej! Absolut inte, säger jag med ett osäkert leende till henne
- Jag ser på dig att du är de! Säger hon och skrattar åt mig, jag himlar med ögonen
- Nej, säger jag och kollar allvarligt på henne
- Okej då om du säger det så, säger hon och ler, jag kramar henne och hon besvarar kramen.
- Ska vi gå hem till mig? frågar hon mig och ler
- Javisst, säger jag och ler tillbaks.

När vi börjar gå ser jag att Filip kollar in i mina ögon och jag i hans. Jag ler mot honom och han ler svagt till mig. Vår ögonkontakt bryts när Emma drar i min arm jag följer med henne tills vi kommer fram till hennes hus är klockan 18:47. Vi går in i köket och hon gör två mackor en till mig och en till hon tills jag hör en dörr öppnas och prat hörs. Jag kollar snabbt mot hallen och ser Filip och hans vänner komma in genom dörren. Jag kollar på honom och han kollar på mig irriterat vad har jag gjort då? Emma drar upp mig på hennes rum. Vi snackar tills klockan blir 19:06 kanske.

- Jag måste hem nu, säger jag till Emma och kramar henne, hon besvarar kramen.
- Hejdå! Ropar jag till Emma från trappan.
- Hejdå! Ropar hon.
Jag går ner till hallen och ser Filip i köket.
- Hej, säger jag osäkert
- Hejdå, säger han och kollar på mig osäkert

Jag kollar på honom irriterat och suckar innan jag går till hallen och tar på mig mina svarta högklackade skor och min skinnjacka. När jag är hemma kollar jag till Cleo hon sover fortfarande, jag ler och stänger dörren tyst efter mig för att inte väcka henne i hennes sömn. När jag kommer in till mitt rum var jag nära att somna på golvet men stoppar mig och lägger mig i sängen med ett duns.

__________________________
Hej hoppas ni gillar det här kapitlet och börjar bli något mellan Bella och Filip? Hoppas det. Hejdå ses i nästa kapitel!

Kram🙈

My own bad boyWhere stories live. Discover now