Kapitel 19

2.2K 39 3
                                    

~~Bellas perspektiv~~

När Filip har gått ner till köket igen torkar jag bort allt blod och går till min WIC för att byta om. Jag tar på mig mjukissjorts med ett nytt svart linne. Sen går jag ner till köket för att kolla om Filip hittade dom.
- Hallå Filip? Hittade du dom? Ropar jag in till köket.
- Nej! Vafan är dom? Säger han och skrattar
- Hittar du dom seriöst dom inte? Säger jag och skrattar åt honom.

Jag går till en låda i köket och där i ligger dom.
- Var det så svårt? Frågar jag honom och kollar på honom med en retsam blick.
- Undra varför jo för ni har så jävla stort hus! Säger han och kysser mig, det går över från en kyss till hångel, han lyfter upp mig på köksbänken och börjar hångla med mig igen.
- Nepp inte idag kåtis! Har för ont i huvudet! Säger jag och skrattar åt hans ledsamma min.
- Sorry men kan jag få min tablett? Säger jag och hoppar ner från köksbänken.

Han ger mig tabletten och suckar, jag kysser honom snabbt och går till ett av skåpen för att ta ett glas med vatten ( jag drack upp det andra ) Jag sväljer tabletten med vattnet i glaset.

Jag går upp till toan och tar 2 plåster o sätter det ena på knät och det andra på pannan.
- Gör det ont? Hör jag en röst säga
Jag vänder mig om och ser Filip stå lutad mot dörrkarmen.
- Ja lite säger jag och kollar i spegeln på mig själv
- Varför åkte du så snabbt? Frågar han med en undrande blick
- Jag... Jag åkte... Så fort för jag inte ville prata med dig, stammar jag fram med en orolig röst.
- Varför ville du inte prata med mig? Frågar han förirrat med ögonbrynen hoprynkade
- Jo... Jag sa la att Ashley hotade mig i skolan, säger jag och kollar ner i golvet.
- Mm... Svarar han mig
- Jo hon sa att om jag inte håller mig borta från dig skulle jag få problem, säger jag
- Och vad gjorde du då? Frågade han och ställer sig framför mig
- Jag försvarade mig själv och då slog hon mig som en varning, säger jag och sväljer hårt
- Bella vad tänker du göra? Frågar han mig och lägger sin hand på min axel.
- Jag... Vet inte vad tycker du jag ska göra? frågar jag honom och kollar in i hans underbara bruna ögon.
- Strunta i henne Bella, säger han och kysser mig på pannan.
- Okej då, säger jag med en suck.

Klockan var 20:18 och jag var dunder trött, jag går tillbaka till mitt rum och byter om till sovkläder. Filip har gått hem, han tyckte det var bäst så kunde jag vila.

Beep
Beeep
Beeeep

Alarmet piper, klockan är 06:35 och jag öppnar ögonen motvilligt, Aa idag var det Emmas födelsedag ju! Jag går in på min mobil på Instagram och lägger upp ett foto på mig och Emma o skriver: Grattis bae, hoppas du får den bästa dagen! Love you😘

När jag skrivit klart går jag till toan och tvättar ansiktet, sen går jag till min WIC för att klä på mig, jag tar på mig svarta tajta jeans och en svart långärmad tröja och mina vita air force, sen går jag till mitt sminkbord och sätter upp mitt hår till en bulle och till smink blir det mascara, eyeliner lite ögonskugga och rött läppstift. Sen går jag ner till köket och tar något att äta, jag tar en macka och ett glas apelsin juice. Jag går till mitt rum och tar min mobil, klockan är nu 07:02. Jag går ner till hallen och tar på mig min skinnjacka och går till min bil. Jag skulle skjutsa Sara till skolan idag så det är dit jag ska. Jag åker till Saras hus och hon kommer ut från huset o går till min bil, vi åker till skolan. När vi kommer fram är allt som vanligt, alla kollar på mig viskar något men jag bryr mig inte.
- Bella! Ropar Emma till mig o springer fram till mig och kramar mig, jag besvarar den.
- Grattis! Säger jag med ett stort leende.
- Tack! Säger hon och ler
- Så vad ska vi göra idag? Frågar hon exalterat
- Jo jag tänkte att vi kunde skippa skolan o gå till stan och shoppa! Säger jag med ett stort leende egentligen skulle jag bara uppehålla henne medan dom andra ordnar allt annat.
- Omg det kommer bli den bästa dagen EVER! Säger hon och kramar mig igen.

__________________________
Hur ska det gå för dom? Och vad kommer hända mellan... Ops ska nog inte säga mer. Ses i nästa kapitel hejdå!

Kram🙈

My own bad boyWhere stories live. Discover now