Kapitel 64

957 20 2
                                    

~~Bellas perspektiv~~

~1 år senare~

Isa har fyllt ett år och hon ska börja på dagis idag så jag ska gå tillbaka till skolan igen...... men ni undrar säkert : men är hon ihop med Filip eller Olle?? : jo jag har kommit längre ifrån Filip och vi bråkar så fort vi ser varandra, jag står inte ut med honom asså han är falsk, Olle har jag kommit närmare faktiskt och vi är ihop men det är inte lika seriöst som det var när jag var ihop med Filip. Jag och Emma är inte sams efter det vi eller det jag sa till henne, men jag får göra va fan jag vill, det bestämmer inte hon direkt, det kommer vara konstigt att börja skolan igen efter allt jävla skit som har hänt, ( jag vet att dom egentligen borde tagit studenten redan men vi får låtsas att det är ett till skolår )

Alarmet ringer för att jag ska vakna, jag går upp med trötta steg till min WIC jag har slutat med alla smeknamn efter det som hänt med Filip och allt annat för att jag inte pallat med det, jag tar fram ett par svarta tajta jeans med hål på knäna och en grå tjock tröja där det står Unicorns Tears på o en svart mössa ( bild där uppe ), jag tar på mig kläderna och går till mitt sminkbord, jag smeter ut rött läppstift på mina läppar och lägger på mascara på ögonfransarna, sen eyeliner och sen sprutar jag parfymen hello darling på min kropp. Jag är klar och kollar mig i helkropps spegeln, det ser bra ut, jag går till Isas rum och hon sover fortfarande, jag väcker henne med att bära upp henne i min famn, hon öppnar ögonen sakta. Klockan är 06:57 nu och jag gick upp tidigare för att jag ska lämna Isa på dagiset för första gången, det dagiset hon ska gå på är det jag gick på och fröknarna där är skit snälla mot alla barn, den fröken jag kom bäst överens med när jag gick där pratade jag med och hon sa att hon skulle vilja ta hand om Isa mer än något annat, vilket gör mig glad. Jag tar på Isa en rosa långärmad tröja där det står : I Love Mom : och vita mjukis byxor, hon ser väldigt gullig ut. Jag sätter henne på sidan av min höft och går till köket med henne och ger henne välling sen för mig själv så blir det ett rött äpple, jag går ut till hallen och tar på mig svarta knyt skor ( bild där uppe ) jag struntar i jackan för att det är mitt i maj och det är lagom varmt ute så man inte fryser ihjäl typ........ jag sätter henne i bilstolen och åker iväg till dagiset, jag går in genom dörrarna till avdelningen fjärilen där jag gick, jag har inte gått här sen Cleo gick här, det är faktiskt inte alls så mycket som har förändrats, några barn är där och några föräldrar som kollar konstigt på mig, Britt min dagis fröken som jag kom bäst överens med kommer fram och kramar om mig.
- Hur mår du Bella? Säger hon och ler sitt varma leende som jag älskar att se
- Bra själv? Säger jag och ler glatt
- Jätte bra du när jag äntligen får ta hand om ditt barn som jag alltid velat, är det här Isabella? Frågar hon och ler mot Isa
- Ja hon är van att kallas Isa för det lyssnar hon mest på, säger jag och ler mot Isa
- Jaha då vet jag, så då måste du väll till skolan? Säger hon och ler
- Ja, säger jag och ger Isa till Britt

När jag gett Isa till Britt pussar jag henne på pannan och säger hejdå till dom båda. Jag går ut till min bil igen och startar den, jag åker iväg till skolan och klockan är 07:40. Jag går in genom portarna till skolan och alla är i korridoren, jag stannar och kollar mig omkring, jag ser Filip med sitt jobbiga kill-gäng som består av Liam,Elias,Luke och Felix. Emma ser jag med Sara och Linnea kommer gåendes i korridoren och ser inte mig utan går till till Emma o Sara, många blickar får jag när jag går igenom korridoren och jag kollar ner i golvet. Jag är förmodligen känd som tjejen som var ihop med skolans bad-boy och fick ett barn, jag hatar att få såna rykten som går över hela skolan.
- Bella din bitch! Skriker någon ut bakom mig och allas blickar vänds mot personen

Det var Linnea, jag vänder mig om och ser henne mitt i korridoren och kollar på mig med en blick : Du är tillbaka och du gör ingen stor entré?! : den blicken är lite oseriös.
- Yo yo listen up! I'm back bitches! Säger jag och vinkar med händerna till alla i korridoren

Linnea skrattar och det gör jag med, vi går mot varandra med lite skratt kvar i oss, vi möts i en kram och den har jag längtat efter. Skolklockan ringer in och vi går mot mitt skåp. Jag går till mitt skåp och öppnar det, Filip och hans gäng stannar kvar i korridoren eftersom dom förmodligen ska skolka eller komma sent, jag kollar på Filip och han kollar argt på mig, jag ser att det hänger en bild på mig och Filip när vi kysstes som hände i skåpet, jag tar bort det och visar det för Filip och han ser det, jag river sakta sönder det och han kollar ledsamt på mig men jag ler nöjt tillbaka, jag lägger in min väska i skåpet och går till Linnea vid utgången, jag små springer till henne och hon får ett leende på läpparna när hon ser mig. Vi går ut till skolgården och ställer oss vid ett träd, Linnea tar upp ett cigarett paket ur sin jackficka, hon tänder en och ger den till mig.
- Vill du göra det? Frågar hon osäkert
- Ja jag är inte ens gravid längre........ säger jag och tar cigaretten ur handen på henne

Jag suger in röken och sen blåser jag ut, jag hostar först eftersom det är första gången men jag stoppar in den igen men denna gången så hostar jag inte. Hon tänder en ny cigarett och stoppar in den mellan sina läppar, Filip och hans gäng kommer ut och stannar stelt o förvånat när han ser mig röka, jag fortsätter och han fortsätter att kollar på mig med en ledsam och förvånad blick.




_________________________
Oj oj att börja röka var kanske inte det bästa att välja men det blir värre ska jag bara säga....... Ses i nästa kapitel! Hejdå!

Kram💗

My own bad boyWhere stories live. Discover now