Kapitel 18

2.2K 49 2
                                    

~~Bellas perspektiv~~

Äntligen är skolan slut, dagen hade gått väldigt långsamt, det ända jag tänkte på var det Ashley sa och vad ska jag säga till Filip?
Jag vill helst inte prata med honom så jag små springer till mitt skåp, tar min skinnjacka och springer till min bil, jag sätter mig snabbt i bilen och åker iväg.

När jag kommer hem är jag vrål hungrig, jag går till köket för att äta något men när jag öppnar kylskåpet finns det ingenting i det.
- Fan! Säger jag till mig själv och suckar.

Jag går upp till mitt rum och går till min WIC, jag tar på mig ljusblåa shorts och ett vitt linne med en rutig skjorta runt midjan. När jag är klar går jag ner till hallen och jag tar på mig mina vita adidas skor, jag går till garaget och tar min cykel till Ica.

När jag är framme går jag in i affären och köper panpizza och en stor Coca-Cola flaska, sen när jag har betalat åker jag hem igen. När det bara är några meter kvar till huset ser jag Filip vid sitt hus, Fan! Jag böjar åka snabbare för att undvika honom, jag vill inte prata med honom om det, inte nu iallafall. Jag åker snabbare och kollar bak på honom, innan jag hinner göra något faller jag hårt på marken.
- Bella! Hör jag Filip ropa, det börjar bli svart i ögonen och tjaa jag svimmade.

"I Bellas huvud"

Jag börjar åka lite snabbare nu. Det kändes så skönt att åka på min cykel igen, vinden i håret och snabbheten, jag bara såg alla andra tjejer åka och en dag ville jag också kunna göra det så jag vågade mig upp på en och jag lärde mig det ganska snabbt faktiskt och jag älskar det:)

~~Filips perspektiv~~
Jag går ut ur huset för att träffa Felix och Liam, jag låser dörren och börjar gå ut när jag ser Bella åka på en damcykel snabbt. Hon börjar åka snabbare när hon får syn på mig. Undviker hon mig? Isåfall varför? Jag börjar gå lite snabbare när jag ser henne, hon kollar bak på mig igen och ramlar!
- Bella! Ropar jag och springer fram till henne
- Bella!? Säger jag men hon hör inte, hon har svimmat.

Jag bär upp henne med min ena arm under hennes knän och andra armen på hennes rygg. Jag bär henne till hennes hus eftersom hon aldrig låser, hon är alltid för lat. Jag kliver in i hennes hus i hallen med Bella i famnen går jag upp på hennes rum och lägger henne på sängen. Jag går jag till hennes toa och hämtar papper. Hon har skrapat upp knät och har ett sår i pannan, det blöder, jag hämtar ett medel och bomull. Jag sätter mig på sängkanten bredvid henne, när jag lagt medlet på bomullen lägger jag det försiktigt på hennes panna.
Hon vaknar yrvaket med ett ryck av medlet som måste ha svidit på hennes panna.
- Ajjj! Vafan gör du!? Vad hände!? Säger hon och sätter sig snabbt upp o ser helt förvånad över att jag var här och att hon var hemma hos henne igen.
- Lugna dig! Du ramla från cykeln och jag bar dig hit igen. Säger jag med ett leende.
- Men jag kan klara mig själv, säger hon med en irriterad blick.
- Jasså det såg inte ut som det när du log på marken helt medvetslös! Säger jag allvarligt
- Varför bryr du dig ens? Säger hon som om hon inte vet vem jag är
- För jag är din pojkvän Bella om du inte minns det! Säger jag med en arg röst och går till badrummet.

- Förlåt! Ropar hon från sovrummet och kommer in i badrummet där jag tvättar händerna.

Hon kommer in till badrummet och lägger sina armar om min midja, det som är kul är för att hon är så liten och det ser bara gulligt ut när hon lutar huvudet mot mig rygg.

- Det ända jag minns att jag åkte till Ica för att köpa mat och sen var jag på väg hem och där minns jag inget mer. Säger hon och kollar undrandes på mig.

Jag kysser henne och hon besvarar den, när vi släpper kyssen kollar jag på henne i hennes havsblåa vackra ögon.
- Kan du hämta vatten? Frågar hon med ett leende.
- Visst, säger jag och går ner till köket, jag fyller glaset med vatten och går upp igen till hennes rum. När jag kommer in ser jag henne stå i badrummet och tvättar såret.
- Hur går det? Frågar jag henne o ger hon glaset.
- Sådär och tack, ler hon
- Behöver du hjälp? Frågar jag och kramar henne bakifrån denna gången
- Ja kan du ge mig en huvudvärkstablett? Frågar hon och ler
- Jaha okej, säger jag och pussar henne på kinden.

_________________________
Ååååå dom är så gulliga tillsammans, skriv gärna vad ni tycker och rösta också! Ses i nästa kapitel! Hejdå!

Kram🙈

My own bad boyWhere stories live. Discover now