~~Bellas perspektiv~~
Jag vaknar och kollar bredvid mig Felle är inte där i sängen, juste han gick hem igår, jag hör ett skrik från Isas rum och jag skyndar mig till hennes rum. Jag öppnar dörren kraftigt och ser Isa stå upp med hjälp av några trä plankor, hon gråter och skriker av ensamhet, det gör ont att se henne så, jag springer fram till henne och hon har massa tårar i ansiktet, jag bär upp henne och kramar om henne hon slutar skrika men gråter fortfarande, jag hyssjar så hon ska sluta gråta, jag smeker henne på ryggen och hon blir lite lugnare av det, jag pussar henne på kinden och på huvudet.
- Jag är här nu Isabella lugn, säger jag och vaggar lite
- Såja såja såja, säger jag och hon slutar gråtaJag gosar min näsa mot hennes och sen bär jag med henne till köket, jag öppnar kylen och klackskon är kvar, jag tar inte ut den det får hända någon annan gång, jag tar ut ett juice paket och öppnar locket, jag häller i juicen i min mun istället för att hälla det i ett glas, jag ställer in juicen igen och går upp till mitt rum, jag lägger Isa på Heaven och hon hittar ett sätt att sätta sig upp, jag går in i Beauty salon och hämtar ljus blåa högmidjade jeans och en vit magtröja, jag går till mitt sminkbord och lägger på mascara och eyeliner, jag flätar håret i en inbakad fläta, jag går till Isa och bär upp henne i min famn, jag går in i hennes rum och
går till hennes garderob, jag tar upp en rosa klänning och sätter på den, jag sätter även på hennes nya rosa sandaler, jag går ner till hallen med Isa i famnen, jag går ut och lägger Isa i den svarta vagnen, jag går ut med vagnen ut på trottoaren.
- Ska vi till parken? Säger jag till IsaJag går med henne till parken, när vi kommer fram går jag med Isa i famnen till en gräsplan, jag sätter mig ner och låter Isa testa att krypa, en hund kommer och Isa blir glad, hunden lägger sig ner bredvid henne och hon klappar den på huvudet, det är otroligt att hon inte blir rädd, ägaren till hunden kommer och det är en ung tjej kanske i 15 årsåldern, hon har svart hår till axlarna och bruna ögon.
- Oj förlåt mig min hund springer lite varsom helst, säger hon
- Nej det gör inget, hur gammal är du? Säger jag och ler ett leende som visar att jag inte är farlig
- 14 hur gammal är du?
- 18 år vad heter du?
- Lisa du då?
- Bella
- Är det din syster?
- Nej det är min dotter Isabella
- Är inte du för ung?
- Jo men det stoppade mig inte för det
- Hur gammal är hon?
- Bara några dagar...
- Och hon kan redan sitta?
- Japp det ville hon lära sig
- Duktigt, hoppas ni kommer få det bra med allt, trevligt att träffas!
- Detsamma hejdå!
- Hejdå!Dom går iväg till lekplatsen och Isa rullar på rygg, jag skrattar lite åt hur hon ser ut, jag tar upp henne från marken och sätter henne upp på marken igen, hon sitter upp och leker med sina gosedjur gulligt, min mobil plingar till och jag tar upp den, det är ett okänt nummer.
Okänt nummer: Jag ser dig........ - MMitt hjärta bultar snabbare, jag kollar upp från mobilen och kollar mig runt i parken, jag ser ingen men min blick stannar på något i skogen, det ser ut som en människa bakom ett träd, min blick är fast på människan men när den börjar gå hit, jag kollar snabbt på Isa som inte är där...... jag kollar på vagnen och ser henne stå och hålla i sig i den, jag kollar åt skogen där människan var och den är 19 meter ifrån oss, jag ställer mig upp snabbt och tar Isa och sätter henne i vagnen och går iväg med en snabb fart, jag kollar åt skogen igen och människan är borta, jag vänder mig om och där står han människan, han slår mig på käften och jag ramlar ner på marken, jag kryper bakåt från mannen och han kommer fram till mig, jag ställer mig upp och springer fram till Isa, jag tar snabbt upp henne och springer iväg, mannen är inte där längre, jag fortsätter att springa tills jag kommer hem igen, Isa gråter, vi kommer hem och jag springer fram till dörren, jag försöker låsa upp dörren men jag skakar för mycket och jag kollar bakom mig hela tiden, jag tappar nyckeln och suckar högt, jag böjer mig ner och tar upp nyckeln, jag stoppar in nyckeln i låset och vrider den så dörren är upplåst, jag skyndar mig in i huset och stänger dörren snabbt och låser, jag är väldigt andfådd just nu och livrädd, jag kollar i spegeln och jag har ett märke på kinden, jag går med en snabb fart till köket och öppnar frysen, jag tar några isbitar och lägger det i en påse, påsen trycker jag mot min kind, det är väldigt kallt men det gör ont på kinden så jag håller kvar påsen på kinden, det knackar på dörren och mitt hjärta bultar snabbare, är det den där mannen som var i parken? Hoppas fan inte det! Jag går upp på mitt rum och lägger Isa i Beauty salon bakom några kläder som hänger på en klädhängare, jag kysser henne på huvudet och jag får en tår, jag går sakta där ifrån och ner till hallen, jag har med mig en kniv i handen som jag tog från köket för att försvara mig själv ifall det är den mannen, jag öppnar dörren med en skakig hand, jag öppnar dörren och där står............
________________________
Dun dun dun dun!!! Sorry för att jag avbröt men lite spänning måste det bli, hejdå! Ses i nästa kapitel!Kram💗🙈
YOU ARE READING
My own bad boy
Teen FictionBella är en Good-Bad blandning, Filip är bara bad. Är dom perfekta för varandra? Det tror Bella när hon ger sig in på ett äventyr hon inte kan backa sig ur ut nu. • Copyright! • Bästa placering: 1 i 'tonårsromaner' • Skrev boken när ja va 12 år så...