;:Bellas perspektiv;:
Jag har bytt om till svarta tajta jeans istället då Filip inte gillade outfiten tydligen. Jag har berättat för Isabella att dom kommer om 20 minuter och Filip har åkt till Felix för 5 minuter sen ungefär. Det plingar på dörren, Isabella skriker att dom har kommit och springer ner till dörren för att öppna vilket jag går för att göra. Hon öppnar dörren snabbt vilket jag skrattar åt, Sofie o Isabella kramar om varandra men springer upp på Isas rum lika fort som dom kom. Nu är det bara jag och Josefin kvar här nere när dom sprungit upp för att leka.
- Tja tydligen har Sofie och Isa sms med varandra under bilturen och bestämt att dom ska sova över istället så vi fick vända om och packa, vi skrattar smått åt hur dom beter sig. Jag ropar ner dom två busflickorna ner till hallen igen för att prata med Isa.
- Vad är det nu mamma? Säger hon med en suck så jag ler åt henne
- Du får ju gärna prata med mig innan du bestämmer att ni ska sova över vet du, hon kollar oskyldigt på Sofie vilket vi skrattar åt
- Men ja Sofie får sova över här, säger jag och dom kramar båda om mig vilket jag skrattar åt
- Hejdå mamá! Säger Sofie till Josefin ( har jag nämnt att dom är spanska? )
- Hejdå!
Jag ger Josefin en kram innan hon går till bilen för att åka hem igen och vinkar hejdå. När jag stängt dörren kollar båda tjejerna på mig med ett leende vilket jag kollar konstigt tillbaka på dom.
- Mamma kan vi åka och köpa snacks till kvällen? Snälla, frågar Isa och kramar om mig igen för att jag ska säga ja
- Okej men då åker vi nu och inte om 10 minuter, jag tar på mig svarta pumps och tjejerna ballerina
Vi går ut till bilen och Isa sätter sig i framsättet medan Sofie sätter sig där bak. Jag kör till Maxi där det är den närmsta affären nära vårt hus, när vi kommer fram går vi in i affären och jag tar en korg och går in.
Dom hoppar iväg och plockar typ det dom vill ha på avdelningen jag stannat på så länge jag står och kollar på min mobil tills någon jag väl känner igen ställer sig framför mig. Personen hatar jag mycket väl också.
- Hej Bella!
- Olle... jag spänner käkarna men lyfter inte blicken från mobilen
- Shit asså, man märker att han inte vet vad han ska säga så jag lyfter blicken till mitt ex som slagit mig och våldtagit mig
- Vad vill du? Om du ska sätta dig på mig igen så kan du lika gärna gå nu, jag kollar extremt irriterat på han
Om jag inte nämnt det innan så har han våldtagit mig en gång till för några år sedan, kanske typ 2 år sedan. Han kom hem till mig när Filip inte var hemma, det var tydligen det bästa tillfället då när han inte var hemma så Filip kom aldrig hem i tid. Det var redan försent när han kom. Jag fick mardrömmar varje natt om den dagen. Jag fick extrema problem med att gå och att sitta ner, han gjorde det jävligt svårt för mig att göra något. Filip blev så arg på sig själv och på Olle så att han gjorde ett enormt hål i väggen. Hålet är ju självklart lagat igen men inte mina nätter, det kan hända ibland att jag får dom där drömmarna.
- Räckte det inte med förra gången? Och förförra gången? Du ska veta att jag såg ut som ett vrak efter andra gången, jag kunde knappt gå, jag kunde inte sitta utan att få ont! Han kollar ner i stengolvet i affären, jag känner en tår rinna sakta ner för min kind som jag snabbt torkar bort
- Bella jag kom bara hit för att säga att du borde akta och skulle mer än gärna använda dig, han flinar enormt mycket och jag gapar stort
- Dra åt helvete! Säger jag och ger honom en käftsmäll som inte gjorde saken bättre direkt men det gör alltid något
- Säg förlåt! Han tar tag i min handled hårt, jag försöker dra mig ur men nej han vill inte släppa mig alls, paniken stiger inom mig när jag ser att tjejerna kommer mot oss. Isa ser Olle och stannar tvärt men tar tag i Sofies arm för att stoppa henne.
- Olle snälla, inte framför Isa, jag kollar med allvarliga ögon på honom och han släpper mig men böjer sig fram till mig
- Vi är inte klara, du hade tur att Isa kom, jag spänner mig av orden han säger
- Tjejer är ni klara? När han gått klistrar jag fast ett leende
- Japp vi har tagit Ostbollar, grillchips och en Cola! Sofie ropar upp allt dom tagit medan Isa lägger dom i korgen
- Bra! Inget mer? Dom skakar på huvudet och vi går till kassan för att betala för grejorna dom tagit
När vi är klara och packat ner allting vi köpt så går vi mot bilen igen för att åka hem. På vägen hem sjunger tjejerna på en låt som dom älskar, jag tror den heter Girls? Killarna som sjunger är ju tydligen norska och väldigt kända här i Sverige. Jag ler åt att Isa har en sån underbar röst, Sofie däremot sjunger sådär men inte så man blir döv haha. Jag svänger in på vår uppfart som visar vårt vita ganska stora hus, tjejerna som väntat rusar ut ur bilen och springer in i huset.
~På kvällen~
Tjejerna sitter i vardagsrummet och kollar på den Ice Age 5 som dom kanske sett femtio gånger nu typ. Ytterdörren flyger upp i en smäll och jag rusar till hallen för att se vem det är.
_______________________
Vem är det? Olle? Maybe.Kram💕
YOU ARE READING
My own bad boy
Teen FictionBella är en Good-Bad blandning, Filip är bara bad. Är dom perfekta för varandra? Det tror Bella när hon ger sig in på ett äventyr hon inte kan backa sig ur ut nu. • Copyright! • Bästa placering: 1 i 'tonårsromaner' • Skrev boken när ja va 12 år så...