Bab5

30.7K 440 7
                                    

Cempaka kelihatan sibuk mengemas apartment,dia sebenarnya terlalu bosan hidup sebegini.tengku imran terus bersikap dingin kepadanya.hanya datang bila perlu malam dicari,pagi diherdik.
Apa salahnya pun dia sendiri tidak mengerti,tengku imran kurang berinteraksi dengannya.sudah sebulan usia perkahwinan mereka,dan tiada yang berubah,dia ibarat perempuan simpanan.ya mungkin itu panggilan yang lebih tepat untuk diberikan kepadanya berbanding isteri.kadang hatinya terguris,tetapi hanya mampu dipendam siapalah dia dimata tengku imran, sudah cukup baik tengku ingin memperisterikan dia.

Sudah seminggu tengku imran tidak pulang.pemergiannya seminggu lalu dikhabarkan oleh pak  hamid yang sering menghantar barangan dapur kepadanya,bahawa tengku imran outstation ke dubai.dia hanya mampu mengangguk.
Malam itu dia bersiap sedia untuk tidur,gaun malam bewarna peach bersama taburan bunga daisy dipilih,gaun itu menyerlahkan kulitnya yang putih itu dia lebih memilih melepaskan rambut ikalnya berbanding menyanggulnya sebelum  mengambil tempat di atas katil king itu.malam itu agak sukar untuk matanya dilelapkan.dia hanya merenung siling sambil bermain rambutnya.sedikit keluhan berat kedengaran dari bibirnya munggilnya.

"Why did you just sigh?" Tanya tengku imran

Terkejut cempaka mendengar suara serak basah milik tengku imran,
terus dia terbangun dari baringnya.Kelihatan tengku imran yang masih berpakaian kerja bersandar di pintu sambil merenungnya.cempaka tidak menjawab sebaliknya bertanya

"Humm,bila tengku pulang,tengku mahu air,cempaka boleh ambilkan."Tanya cempaka gugup,kehadiran tengku imran secara tiba tiba membuatkan hatinya tak keruan.

Sebenarnya tengku imran sudah lama memerhatikan cempaka.dia bergegas pulang selepas penerbangannya terus ke apartment ini.dia terlalu rindukan cempaka atau lebih tepat belaian cempaka,saat dia sampai cempaka tidak kelihatan.lalu dia bergegas ke bilik utama dan dia terpesona melihat cempaka.
Cempaka yang menawan cempaka yang menggoda juga cempaka yang sedang berbaring di atas katilnya.serasa ingin dicumbu cempaka.tetapi memikirkan kertas kerja yang perlu disiapkan,dia bersabar.tetapi malam ini dia mahu cempaka menemaninya bekerja.

"get me a cup of coffee?,i have some work to do"dengan tegas dia berkata dan berlalu untuk mandi.

Cempaka segera melompat dari katil untuk menyediakan kopi buat tengku imran.dia tidak mahu terlewat atau tidak dia akan diherdik.

Selesai mandi dan berpakaian ,tengku imran terus melangkah ke meja kerjanya di bilik baca bersebelahan bilik utama.banyak kerja perlu diselesaikan berurusan projek baru di dubai.semenjak kebelakangan ini tidurnya tidak teratur menguruskan projek di dubai.

Selang beberapa minit kelihatan cempaka menatang dulang berisi secawan kopi.dia kelihatan menarik begitu dengan rambutnya disimpul ringkas.tengku imran hanya menjeling tidak mahu cempaka perasan yang dia sedang memerhati isterinya itu.cempaka bagaikan magnet kepadanya.sentuasa menarik perhatiannya.

Cempaka sebenarnya agak takut untuk melangkah masuk,tetapi diberanikan dirinya,masuk sahaja terus dia meletakkan cawan itu di atas meja kerja tengku imran dan berniat untuk keluar.laju sahaja kakinya melangkah,namun dia terhenti saat tengku imran bersuara.

"Come here,i want you to be here with me untill i finish all this paper"come sit there"ujar tengku imran sambil menunjukkan sofa panjang di tepi rak.

Aduh cempaka sudah gelisah,sudahlah dia takut akan renungan suaminya itu.seperti dia mahu ditelan hidup hidup,inikan pula mahu duduk berlama lama dengan suaminya.jantungnya yang berdgup kencang diabaikan,sebenarnya hatinya lebih tertarik untuk melihat suaminya namun dikawal dirinya.

Cempaka melangkah menurut kata tengku imran.dia duduk sambil menunduk memerhati kakinya yang putih gebu.kainnya yang terselak menampakkan peha gebunya ditarik.bahagian atas bajunya yang terlondeh ditarik sedikit.
"aku dah dah tengok lebih dari itu"sinis senyuman dan percakapannya.

CEMPAKA (UNEDITED )Where stories live. Discover now