Bab26

16.5K 532 52
                                    

"Ok bab ni banyak gramatical mistake,so dont judge me coz i told you this is not my first language"vote vote vote

Sampai sahaja di pulau peribadi tengku imran.tengku imran terus keluar dari jet peribadinya memimpin cempaka.sebelum itu sempat tengku imran berbisik kepada cempaka.

"Remember what i said sayang,please dont make me angry.you are mine only mine"

Cempaka hanya diam dan berjalan beriringan dengan tengku imran.

Kapten aman yang melihat tengku imran dan cempaka yang laju bergerak ke arah kereta terus mengejar kelibat cempaka .

"Wait a minute tengku imran.can i talk to this beautiful woman for a while."kapten aman memberanikan dirinya.

Tengku imran terus menarik cempaka rapat dengannya dan berdiri di hadapan kapten aman.

'Cant you see she's with me and i dont like my women talk with some unknown guy"tengku imran cuba mengawal suaranya.

"Yes but i cant see that she's your"kapten aman cuba mencabar tengku imran.dia sudah tidak kisah dengan tengku imran.hatinya memberontak ingin mengenali wanita cantik ini.wajah cempaka seperti menyembunyikan sesuatau.adakah tengku imran memaksa cempaka datang ke sini kerana dia kenal sangat dengan sifat tengku imran yang sangat kejam ini.

Tengku imran terus menarik kolar baju kapten aman.

"Who do you think you are.shes mine and before i make you beg for my mercy desperately i think you better go"tengku imran merenung mata kapten aman lama.dia sudah tidak tahan dengan lelaki ini yang ketara ingin mengenali isterinya.

"I dont care and the best man win,i will make sure shes mine and you better watch what i will do.i dont care about this job and about your reputation"kapten aman tidak tahu mana dia mendapat keberanian mengutarakan semua ini tetapi yang pasti  dia sudah kehilangan kerjanya  tetapi bukan itu yang bermain di mindanya.wanita cantik ini yang menguasai hati dan mindanya.

Tengku imran terus melayangkan o
Penumbuk  ke muka kapten aman.lelaki ini sudah melampau,janga. Harap dia akan lihat sahaja lelaki ini memiliki cemoaka.cemoaka miliknya dan tiada siapa yang berani melawan tengku imran,dia akan pastikan lelaki ini merempat,dia aka menggunakan segala kekayaannya dan pangkatnya untuk itu.

Kapten aman ingin membalas namun ditahan oleh anak kapal yang lain.penolong kapten menasihatkan dia tidak meneruskan pergaduhan atau syarikat mereka akan mengalami masalah.kapten aman membetulkan kolarnya dan berlalu pergi sambil memandang cempaka sayu.dia akn mendapatkan wanita ini walau apa pun yang terjadi.tengku imran tidak layak mendekati wanita secantik dan sebaik cempaka.

Tengku imran terus menarik cempaka yang terkaku di sebelahnya.tengku imran memacu laju keretanya.cempaka hanya diam takut keadaan  bertambah teruk.

Sampai sahaja di villa tengku imran terus keluar dan masuk ke dalam tanpa memandang cempaka.

Cempaka yang diam beberapa minit di dalam kereta mula membuka pintu kereta.dia tidak kuat dengan semua ini.

Cempaka melangkah masuk ke dalam villa.kenangan lama mengusik jiwanya kembali.dia dapat lihat kembali babak babak dia makan bersama tengku imran.sewaktu dia berenang bersama tengku imran.sifatnya yang gugup dan tengku imran yang garang.bagaimana dia jatuh hati melihat tengku imran memasak juga saat mereka menunggang kuda bersama.air mata yang jatuh cuba dikawal.

Diletakkan beg tangannya di sofa dan dia melangkah naik ke bilik.dia mencari kelibat tengku imran namun tiada.cempaka membuka pintu balkoni dan dia lega melihat tengku imran yang sedang duduk di tepi pantai.

Cempaka memerhati dari jauh.suaminya kelihatan gusar dan serabut.dia mahu memberikan ruang buat suaminya.jadi cempaka masuk kembali dan membersihkan dirinya.

CEMPAKA (UNEDITED )Where stories live. Discover now