Bab15

26.2K 498 14
                                    

Ok dah update.yeayy..nak mintak tolong vote and bagi pendapat je.lagi satu ada tak sesiapa yang tahu nak edit cerita kat wattpad ni.sebab saya nak try edit typo tapi tak boleh.please please.please.😭😭😭 mintak tolong sangat.
---------------—----—————----------------

"Cempaka whatever it is,u must know that you're more important to me"tutur tengku imran lembut saat mereka melangkah masuk ke dalam apartment.

Dia melihat cempaka hanya diam berdiri.
Segera dia mendekati cempaka dan menarik pergelangan tangan cempaka.

"please?"rayu tengku imran.dia sanggup merendahkan egonya.yang penting cempaka tidak menjauhkan diri darinya.

Cempaka yang sebak itu mula menguatkan hatinya.dia tidak mahu menaruh harapan yang tinggi.cukup bahagia yang diberikan kepadanya sepanjang mereka bercuti.tidak mustahil semua itu akan hilang dalam sekelip mata.

Dia mengangkat mukanya dan merenung kedalam mata yang selalu membuatkan dirinya tak keruan.mata yang penuh dengan memori  mereka.

Dia menarik nafas dalam sebelum tersenyum kelat.

"tengku mandilah dulu,nanti cempaka naik.mesti tengku penat kan."Ucap cempaka lembut.

"But,cempaka i know u are not ok,please just do anything yell or punch or mybe kick me.but please dont stay silent."tengku imran meluahkan dengan suara yang sayu.

"tengku mandi dulu ye.nanti cempaka naik"ulang cempaka sambil melepaskan pegangan tengku imran dan berlalu ke dapur.dia memerlukan masa bersendirian.

Tengku imran hanya memerhati susuk tubuh itu berlalu pergi.mungkin dia perlu memberikan cempaka ruang untuk dirinya.

Tengku imrandengan hati yang berat  memanjat tangga ke atas menuju ke biliknya dan dia segera membersihkan dirinya.

Didapur cempaka termenung mengenangkan nasib dirinya.air matanya mula mengalir.apa salahnya sehingga diperlakukan begini.tidak cukupkah layanan yang diberikan kepada tengku imran.

Dia mula teresak kakinya mula lemah.dia terduduk di sudut dapur sambil memeluk lutut siapa yang tidak kecewa bila suami yang kita jaga tidak setia dan menganggap diri isterinya tidak setandingnya.

Setelah lama meratapi nasib dirinya.cempaka bangun dan mengesat air mata.dia mula melangkah naik ke atas.saat dia masuk pintu bilik air terbuka dan susuk tengku imran keluar dengan hanya bertuala putih.

Dia menunduk dan mula mengalihkan mukanya.dia tidak mahu tengku imran melihat matanya yang sembab.dia berpura pura membuka selendangnya

Saat tengku imran menangkap mata merah cempaka,hatinya bagai direntap.dia rasa kecewa dengan dirinya kerana tidak dapat menjaga hati cempaka.semuanya berpunca dari dirinya.

Segera dia mendapatkan cempaka.tangan cempaka ditarik.

Dia mula mengelap air mata yang masih bersisa.

"I'm sorry,i promise to you that i will never meet that woman again."janji tengku imran

Dia sudah tanam di dalam hatinya,kali ini dia akan berubah.dia boleh mencari cara lain untuk menaikkan reputasinya.tetapi dia tidak akan sesekali menyakiti isterinya.air mata dari mata cempaka sangat beharga.saat cempaka menangis hatinya bagai terguris,

Dia terus memeluk cempaka.
"Im truly sorry for being such a jerk to you all this time.i just want you to know that i can't live without you,and i love you more than i love myself"jujur tengku imran meluahkan isi hatinya yang terbuku,dia pasti dengan perasaanya yang satu ini.cempaka wanita pertama yang dapat membuka pintu hatinya.dan dia tidak akan mensia siakan peluangnya sebagai suami yang sah kepada cempaka.dia tidak akan bertindak bodoh melepaskan cempaka atau membuatkan cempaka pergi darinya

CEMPAKA (UNEDITED )Where stories live. Discover now