cempaka menghela nafas panjang, benarkah apa yang ingin dilakukannya kali ini.awal pagi ini cempaka bangun dengan satu perasaan halus yang memaksa dirinya memkirkan kembali niatnya untuk pergi seorang diri ke majlis tengku haikal dan marina.kadang hatinya sering berbicara dia ingin berada di samping tengku imran menggenggam erat tangan itu berganding bersama sebagai isteri yang sah diketahui umum tapi apakan daya dirinya tidak layak untuk itu.ya memang dia nampak sudah memaafkan tetapi hatinya masih menyimpan kudis itu..langkah kaki mula diatur cempaka menghampiri deretan pakaiannya dia menarik keluar abaaya bewarna lembut yang sudah lama tersimpan rapi di dalam almarinya.kemudian dia mengeluarkan pula dress putih lembut tanpa lengan dan menarik bawal bewarna lembut untuk dipadankan dengan pakaiannya.dia memilih untuk berpakaian simple kerana dia tidak mahu terlalu menyerlah di majlis gemilang itu.cukuplah sekadar dia menghadirkan diri dan dia akan pulang degan kadar segera.
Langkah kaki cempaka diatur perlahan memasuki dewan hotel ternama di ibu kota yang megah dan serba mewah dimana majlis resepsi secara besar besaran tengku haikal dan marina diadakan..langkah kakinya agak perlahan namun digagahkan jua.rentak jantungnya cuba dikawal.perasaan takut dan risau mula bermain di dalam dirinya.betulkah apa yang dilakukan ini .benarkah keputusannya sekarang ini.hatinya sedar bahawa dia memerlukan tengku imran sekarang ini.cempaka berhenti sebentar di lobi hotel sampai mencari kekuatan diri,dirinya tidak biasa dengan keadaan sekeliling yang agak mewah ini..digenggam tangannya kuat..cempaka mengusap perutnya mecari kekuatan diri..mungkin bayi didalam perutnya sahaja tempat dia mencari kekuatan sekarang ini.cempaka mengangkat semula wajahnya namun dan alangkah terkejutnya dia saat dia melihat linda yang sedang menuju kearahnya dengan gaya yang angkuh .riak wajah linda jelas tidak senang denagn kehadirannya.cempaka hanya kaku di berdiri.
"Wow so pelacur macam you pun still ada hati nak datang ke majlis gah seperti ini"linda tersenyum sinis memandang wajah wanita bertudung dihadapannya ini.
Cempaka terpana mendengar perkataan yang baru sahaja dilemparkan kepadanya.hina sungguh dirasakan dirinya saat ini.cempaka seakan mahu melawan kembali namun segera ditenangkan dirinya.dia datang bukan untuk menbuat onar atau memalukan diri sendiri..dia datang dengan niat yang baik.cempaka mengambil keputusan untuk berlalu pergi sahaja.
Linda yang bengang dengan reaksi wanita dihadapannya ini segera merentap tangan cempaka sebelum sempat cempaka berlalu pergi.
"Hey you bitch i tengah cakap dengan you..you buat buat tak dengar or duit yang tengku imran taburkan dekat you hasil layanan you dah tutup telinga dan mata you tu?" Linda berterusan melemparkan kata kata pedas itu.dia mahu mendesak wanita ini supaya meninggalkan tengku imran.dia tahu tengku imran masih berjumpa dengan wanita ini..dia mahu melenyapkan wanita ini dari hidup tengku imran.namun perkara itu perlu dilakukan dengan perlahan lahan..dia ingin menjadi bara dalam hidup wanita ini.
Cempaka menoleh ke arah wanita biadap dihadapannya dan menarik nafas panjang.jika diikutkan hati sekarang juga penamparnya akan hinggap di pipi wanita ini.namun dia masih boleh bersabar.nukan seperti eanita ini dia masih punya maruah untuk dijaga..dia juga tidak mahu memalukan nama baik tengku imran.pasti akan heboh di media sosial nanti..tengku imran mempunyai wanita simpanan.walau perit untuk ditelan namun itulah hakikat yang harus diterima oleh dirinya.dia dimata semua hanyalah sebagai wanita tidak bermaruah yang dikaburi harta milik tengku imran.biarlah kebenarannya hanya dua yang tahu.
"Maafkan saya cik,hanya saya dan tengku imran yang tahu kebenarannya dan biarlah hal ini berhenti di sini ..saya datang dengan niat baik bukan untuk memalukan sesiapa mahupun membuat kecoh,saya harap cik pun begitu"cempaka sedaya upaya cuba untuk melembutkan suaranya.dia dapat menangkap mata mata yang mula mengintai keadaan tegang antara dia dan wanita dihadapannya ini.
Linda mula jengkel dengan wanita dihadapannya ini.berlagak alim mungkin.baginya wanita ini sama sahaja dengan perempuan yang menjadi teman tidur tengku imran sebelum ini.perempuan murahan cuma bezanya dia menutup segala perbuatannya dengan bertudung..
"Tolong ya jangan nak berlagak baik menutup segala dosa yang kau dah buat dengan pakaian dan percakapan kau.semua orang dah tahu yang kau tu perempuan simpanan tengku imran tengku huzair usahawan terkenal berdarah raja di malaysia.banggakan kau dengan title tu huh..aku harap kau tak berniat nak panjat dengan lebih tinggi untuk title lain lah sebab title tu untuk aku.."puas hati linda dapat membidas wanita dihadapannya ini.
Cempaka terdiam dengan kata kata wanita dihadapannya ini..hatinya bagaikan dicarik carik..dia dapat melihat mata mata yang sedang memandangnya.keadaan lobi hotel yang agak ramai itu membuatkan situasi di antara dia dan linda menjadi tumpuan ramai.cempaka tidak mahu melanjutkan perkara ini. dimana maruahnya bagaikan dipijak pijak cempaka ingin segera berlalu namun belum sempat dia berlalu pergi dia dapat merasakan dirinya ditolak dengan kasar dan belum sempat berbuat apa apa dia dapat merasakan dirinya sudah berada di lantai.dia dapat merasakan perutnya bagaikan ditusuk tusuk dan dia tidak mahu memikirkan kemungkinan seterusnya diabhanya memejamkan matanya.
Linda tersenyum melihat wanita dihadpannya ini jatuh.memang sengaja dia menolak wanita ini.puas hatinya dapat memalukan wanita ini dihadapan kaum kaum dan kerabat elit negara.
"HOW DARE YOU LINDA!!!!!"
baru sahaja dia ingin berlalu pergi dia tersentak dengan jeritan daripada tengku imran.terus dia berpusing dan terketar dia melihat wajah marah tengku imran yang sedang memandangnya seakan mahu membunuhnya.jarang dia melihat tengku imran semarah ini.mata tengku imran kemudian beralih ke arah cempaka yang sedang menahan kesakitan diselangi linda..
Tengku imran tidak dapat mengawal.kemarahannya
Tengku huzair yang berada di belakang tengku imran memandang dengan bingung.apa yang sedang terjadi.
"Imran i told you not to be related to this woman right and linda whats wrong with you and what happens?"tengku huzair agak marah namun dikawal suaranya.di majlis besar seperti ini nama baiknya harus dijaga.
Linda berlari ke arah tengku huzair menampakkan seperti dia yang tidak bersalah.dia mencebik memandang cempaka.
"Uncle perempuan tak tahu malu ni datang nak buat kacau je..dia marah kot sebab uncle malukan dia haritu.sebabtu linda halau dia"linda memutar belit cerita.dia harus mempunyai imej yang baik dihadapan tengku huzair.
Cempaka menggeleng dia tidak mampu bersuara.kandungannya lebih diutamakan.tengku imran memandang tajam wajah linda.menyebabkan linda menyorok dibelakang tengku huzair..linda sudah melampau
Tengku imran terus mendapatkan cempaka untuk memeriksa keadaan cempaka.dia tidak sanggup melihat wanita yang disayanginya disakiti dan ditambah lagi cempaka sedang mengandungkan zuriatnya.cempaka tidak layak dilayan sebegini rupa.dan lebih menyakitkan dia lah punca segala ini terjadi
Tengku huzair yang agak marah dengan tingkah tengku imran mengeraskan suaranya.perkara ini sudah berada di luar batasan dan jangkaannya.apa wanita bertudung misteri ini buat disini..kalau betullah apaa yang dikatakan linda.dia harus bertindak tegas
"Imran im asking you whats going on right now?"tengku huzair masih dapat mengawal suaranya.namun riak wajahnya sudah tidak dapat diakwal.ramai kenalannya sudah mula berkerumun..apa yang sedang bermain difikiran anak lelaki tunggalnya sekarang ini.
Tengku imran menarik nafas panjang dia tidak punya banyak masa dia tahu inilah masanya dia perlu memberitahu kebenarannya.inilah masanya dia perlu menaikkan kembali martabat isterinya yang sudah dipijak pijak.dia tidak sanggup lagi wanita yang dicintainya disakiti dan dipijak pijak.apa pun Yang terjadi dia sudah tidak peduli.cempaka lebih berharga dari segalanya.Baru Tengku imran mahu membuka mulut
Dia dapat merasakan sentuhan cempaka yang menggengam kuat tanganya seolah tahu apa yang ingin dilakukannya.cempaka menggeleng.dia tidak mahu tengku imran kehilangan segalanya kerana dirinya.dia tidak layak untuk semua ini.Tengku imran memandang wajah semua orang disekelilingnya dan berhenti di wajah ayahnya yang sedang merenungnya dengan marah.
Nafas panjang dihela tengku imran ..inilah masanya dia mencempung tubuh cempaka yang kesakitan dan menghadap semua yang berada di situ.
"SHE'S MY WIFE DADDY AND I WILL EXPLAINS AFTER THIS AND YOU LINDA I WILL DEALS WITH YOU AFTER THIS"
YOU ARE READING
CEMPAKA (UNEDITED )
Romance* A REALLY SLOW UPDATE DAN JANGAN BACA JIKA ANDA TIDAK SUKA MENUNGGU. SAYA CUBA HABISKAN BUKU INI.. MAAF * Tengku imran yang dingin Cempaka yang pemalu,perkahwinan yang penuh tanda tanya namun dipenuhi dengan keindahan,penyatuan dua jiwa yang baru...