EPILOG
Syafreena berhajat nak membuat kejutan di pejabat Aidil memandangkan hari ini hari jadi suaminya itu.Pelbagai juadah yang dimasaknya dan ingin dibawa ke pejabat itu.
Sesampainya di sana,ada seorang pekerja lelaki yang membantu Syafreena mengangkat barang memandangkan kondisinya yang sudah sarat.
"Puan Syaf nak ke pejabat bos ke ni?"tanya Ammar,pekerja yang membantunya tadi. Syafreena mengangguk.
"Tapi awak jangan bagitahu bos pulak saya datang.Saya nak bagi dia surprise.Oh ya,makanan ni awak letak kat pantri.Bawak sekali pinggan ni okey?Saya nak pergi jumpa bos awak."ujar Syafreena kepada pekerja suaminya itu.
Perlahan-lahan dia melangkah ke arah pejabat Aidil bersama hadiah di tangannya.Tak sabar rasanya nak melihat reaksi suaminya nanti.
Syafreena memulas tombol pintu kayu itu dan menolaknya.Matanya terpaku ke arah dua orang yang sedang bermesra.Hadiah di tangannya serta-merta jatuh dan membuatkan mereka terkejut.
"Syaf,I can explain.This is not like what you see.She was....."Belum habis kata-kata Aidil,Syafreena membawa tubuhnya keluar dari pejabat.
"Syaf!Sayang!Tunggulah dulu.Dengar penjelasan abang!"Aidil memekik.
"Dewi!!Puas hati you sekarang??!!Berapa kali I nak cakap,stop disturbing me!!And I know that you sebenarnya tahu kan Syaf nak datang sini and you trapped me!"Aidil menuding jari pada Dewi.Geramnya tidak hilang lagi.Dia tidak ada niat langsung nak menyakitkan hati Syafreena.Tapi disebabkan Dewi Afiah,segala-galanya rosak!
"Haih,pandai you teka!Alah Aidil,apa you nak risau sangat!If she leaves you,I kan ada.I'm hundred times more hotter than she is.I tengok dia pun I pelik, macam mana you boleh kahwin dengan dia.Or maybe she trapped you macam apa yang I buat ni?"Dewi Afiah tersenyum sinis.Puas hatinya melihat masalah suami isteri itu.
"Hey,tutup sikit mulut you tu!She is my wife and I love her so much!You ingat I pandang perempuan cantik semata-mata?Isteri I lebih cantik dari you!Lebih hot dari you and for your information,kecantikan isteri I tu luar dalam!Bukan macam you cantik hanya di luar tapi dalam busuk macam sampah!"Aidil menengking.
Dewi Afiah buat tidak tahu.Apa yang penting sekarang ni,adalah Aidil sudah ada dalam genggamannya.
"Now,please get out from my office!"Jerit Aidil tanpa memandang Dewi Afiah.Gadis itu menghampirinya.
"Chill la sayang.You tak payah lah nak jerit kat I suruh keluar,I memang dah nak keluar dah.Have a nice day,sayang."ujar Dewi sambil mengusap pipi Aidil.Namun usapan itu ditepis kuat.
"Haha,naughty la you ni."
"Out!!"Tergedik-gedik gadis itu keluar dari pejabatnya.
Aidil mencapai telefonnya dan mendial nombor telefon isterinya.Lama ditunggu tidak dijawab.Ditelefon berulang kali masih lagi tidak berjawab.
"Maybe aku patut keluar cari Syaf.Aduh,risau pulak aku dengan Syaf.Dengan keadaan dia yang macam tu lagi.Ya Allah,dugaan jenis apakah ini?"
Aidil bangkit dari duduknya lalu keluar dari pejabatnya.Tiba-tiba langkahnya terhenti di pantri kerana terdengar suara-suara bising di situ.Dia pun melangkah masuk ke pantri itu dan.....
YOU ARE READING
I Love You,Incik Boss
RomanceSynopsis Syafreena,gadis biasa yang telah dikecewakan oleh lelaki yang sangat dicintainya,telah bangkit semula melawan rasa cintanya kepada Rizal dengan melakukan kerja lebih masa di salah satu syarikat terkemuka,Hushford Holding.Dengan bekerja lebi...