10

70 6 2
                                    

Lassan kinyitva a szemét valami kék dolog tárult eléje, de tisztán látszott, hogy nem az ég az; pontosan ez zavarta össze. Felállt az egyébként puhának tetsző helyéről és körbenézett. A sok kékruhás és egyetlen sárgaruhás nő látványa került a szeme elé, ami némileg megnyugtatta.

- Jól vagy? - aggodalmaskodott az éppen feléje siető sárgaruhás személy. Fili lassan bólintott egyet.

- Mi történt? Hogy kerültem ide?

- Néhány hírnökünk, akiket éppen a ti keresésetekre küldtek, megtaláltak... eléggé megtépázott állapotban. - Az utolsó részt elfordult fejjel motyogta. Aztán hirtelen újra Filire nézett, a szemében pedig öröm csillogott. - De mi meggyógyítottunk. Habár... - A háta mögé nézett, a távolba.

- Mi történt?

- Attól tartok, hogy a sárkányodnak örökre egy vak szemmel kell járnia majd.

- Hol van? - emelte meg ijedtében a hangját. A nő csak sarkon fordult, jelezve Filinek, hogy kövesse, és határozottan elindult abba az irányba, amerre azelőtt fordította fejét. Néha majdnem balettszerű mozdulatokat kellett csináljanak, hogy egy-két sürgölődő gyógyítóval össze ne ütközzenek.

- Mennyi időt aludtunk? Néhány órát?

- Órát?! - emelte meg a hangját csodálkozva a sárgaruhás. - Esetleg egy teljes hetet! Már attól féltünk, hogy fel sem ébredtek... - Fili meglepetten állt meg, amit a nő is észrevett. A fiú kikerekedett szemekkel bámult maga elé.

- Egy... hetet... - motyogta.

- Gyere, - siettette a nő, nem fektetve érdeket a fiú ámulatába. - a társad már biztosan vár rád. - Megfogta Fili karját és húzta maga után, amíg azt nem érezte, hogy a fiú magától mozog. Végül, amikor meglátta védőállatát, odafutott és átölelte, könnybelábadt szemekkel. "Fili!" kiáltott fel örömében és meglepettségében a sárkány.

- Te... jól vagy? - nézett az egyetlen megmaradt szemébe. A sárkány csak bólintott. Fili most újra átölelte. - Én... ezt... nem bírom tovább. - suttogta halkan. - Félek...

"Sajnálom, Fili." - sóhajtott. "Attól tartok, hogy..... mostantól minden csak... rosszabbá válik." A fiú eltolta magát a sárkány nyakától és kissé idegesen nézett a szemébe.

- Micsoda?! - ordította el magát, amivel a körbelevőkből feléje irányuló kérdő tekinteteket csalt ki. Új sóhaj érkezett a védőállattól.

"Fili, én..."

- Ne. Mondj. Semmit! - fújtatta összezárt fogakon keresztül, hogy némileg fékezze dühét. Végül mégis kitört belőle az idegesség. - Egész eddig én voltam az egyetlen a népemből, aki nem tudta hívni a védőállatát. Tizenhat éves koromba vakul az ismeretlenbe rohantam azért, hogy megváltoztassam a helyzetet. Mire visszatérek már csak én vagyok az egyetlen, aki él. Aztán te elhozol ide - még most sem tudom pontosan hol van ez - és az első dolog az, hogy megtámadnak minket és leesünk egy szikláról. - Elhallgatott egy pillanatra, miközben az eddig dühtől elfojtott könnyek kiszabadultak és végigsiettek Fili arcán. Most sírásba fullt hangon folytatta. - Azok, akik megtámadtak most megkínoztak és ki tudja hogyan megmenekültünk. De majdnem meghaltunk megint, érted? És te erre azzal "nyugtatsz", hogy sajnálattal kijelented, hogy ez rosszabb lesz. - Most újra idegesen fújtatva megállt. A társától érezte, hogy mondani akar valamit, de nem hagyva, hogy nekikezzen, dühösen folytatta. - Miért engem választottál társadul?! Én és a népem többi tagja nem vagyunk harcképesek, ellentétben a legtöbb emberrel. Miért nem őket választottad? Miattad meghalt mindenki, akit eddig ismertem és azok, akikkel felnőttem. Csak azért, mert te, ki tudja milyen okból az én népemből választottál társat!

Káosz (Sárkányerő I.)Where stories live. Discover now