Çok yaşamak cahile, cehaletten başka bir şey kazandırmaz.
İmam Gazali
Cehalet... Ne korkunç bir düşman... Tüm sorgulama yetilerini öldüren ve insanı hurafelere, batıl inançlara ve daha pek çok dipsiz kuyuya sürükleyen bir canavar. Bu öyle bir ilettir ki; sizin mantıklı düşünme yetinizi elinizden alır ve saçmalıkların hayatınızı yönetmesini sağlar. Aklınıza gelebilecek hemen her türlü mantıksız takıntı, üzerinizde taşıdığınız gereksiz bir yüktür.
Bu yükler birikerek zaman içerisinde fiziksel ve zihinsel olarak çökmenize yardımcı olur. Biraz üzerinde kafa yorduğunuz zaman, tüm bu saçmalıkların; o yere, kişilere ve zamana bağlı olduğunu görürsünüz. Bütün hurafeler, önce birilerinin zihninde hayat buldu ve sonra da kuşaktan kuşağa aktarılarak günümüze kadar ulaşmayı başardı. Elbette zaman içerisinde bu hurafeler mutasyona uğradı ve ilk ortaya çıktıkları zamanki görünümünden farklı bir yapıya büründüler. Fakat insanlar üzerindeki ölümcül etkileri hiç değişmedi...
Bir batıl inancı çökertmek için, o inancın nasıl ortaya çıktığını bilmek ve buna göre bir değerlendirme yapmak gerekir. Batıl inançların çoğu günah olarak nitelendirilir ama bundan daha anlamsız ve saçma bir şey olamaz. Çünkü çağlar boyunca toplumlar, insanları değiştirmek ve bir hizaya sokmak amacıyla sayısız günah uydurmuştur. Bunlardan en bilinenleri şunlardır;
- Akşamları tırnak kesmek günahtır
- Tabağında yemek bırakmak günahtır
- Suyu ayakta içmek günahtır
- Resim olan odada namaz kılmak günahtır
- Ateşe su dökmek günahtır gibi...
Oysa tüm bu uydurma günahlar; toplumların sosyal yapısını düzenlemek, bir takım olumsuzlukları engellemek amacıyla üretilmiştir.
Sorgulayan, düşünen ve olayların arka planındakileri okumayı başarabilen bir insan, tüm bu hurafelere gülüp geçecektir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yobazite - Raflarda
Non-FictionBiz... Din tüccarlarının cennetten arazi satmak için kandırdığı müşteriler... Doktorların önce hasta edip, sonra da tedavi ettiği masum kobaylar... Medyanın "Az Sonra" ninnileriyle mışıl mışıl uyuttuğu reyting oyuncakları... ... Açalım gözümüzü ve...