İşte geldik en eğlenceli konuya... Sen kimlerdensiniz inşallah?
Bizden mi? Oooo maşallah, maşallah...
Bizden değil misin?
Oldu... Allah ıslah etsin inşallah...
Acı ama gerçek! Sebebi açık: Yobazite...
Mevlana; "Ne olursan ol gel" derken, farklı cemaatler, "Bizden değilsen git! Defol git!" der ve size kapılarını kapatırlar. Abraham Maslov, ihtiyaçlar hiyerarşisini tasarlarken, "Ait Olma" basamağı ile bunu mu anlatmaya çalışmıştı bize acaba? Hiç sanmıyorum!
Eğer bizim mezhepten değilsen kâfirsin. Eğer o cemaattensen münafıksın. Şu cemaat çok sapık, bu cemaat çok gerici, onlar modern, bunlar zengin, şunlar çete, bilmem kim ajan, o cemaat maşa, bu cemaat yobaz... En güzel cemaat, bizim cemaat...
Biz bıyıklarımızı burun deliğinin altında üç milim boşluk kalacak şekilde keseriz. Bizim cemaatte pantolonlar geniş paçalıdır. Kadınlarımız örtüyü dudaklarını kapatacak şekilde örter. Bizde erkekler gömleği dışarda bırakır. Bizim evlerde yemek yerde yenir. Bizim cemaat sizin cemaati döver. En büyük hoca bizim hoca. Sizin cemaatten önce bizim cemaat vardı. Bizden olmazsan küserim. O cemaatin zikir metodu çok eski. Bizim cemaatte beş çocuk yapılır. Yaşasın bizim cemaat! Cemaat de cemaat!
Kurtar bizi cemaat!
Kurtarır...
İnşallah!
Bölünme, ayrışma, gruplaşma, cemaatleşme, partileşme, ırk ve mezheplere ayrılma... Ne kadar da bilgece değil mi?
Durum o kadar vahim ki; siz muhtemelen her zaman olduğu gibi abarttığımı düşünüyorsunuz ancak, korkarım yanılıyorsunuz...
Siz belki inanmıyorsunuz ama bu gezegende, sırf birilerinin gözüne girmek için gecenin üçünde, "I am at Hacı Bayram Camii – Teheccüd Namazı kılıyor – Allah ile buluşmuş hissediyor" diye konum bilgisi paylaşan insanlar var...
Belki abartılı buluyorsunuz fakat mensubu olduğu cemaate yakın bir gazeteye on kere abone olup, her gün kapısına bırakılan on tane gazeteyi cam silmekte kullanan, sonra da "İsraf dinimizde haramdır inşallah" diyen insanlar var bu gezegende.
Gereksiz yere bir tek kâğıt parçasını ziyan etmek günahtır, ancak on tane gazeteye abone olmak sevaptır inşallah(!)
Ceylan derisi ile döşenmiş heybetli koltuklarda oturan cemaat liderlerinin, "Efendimiz orucunu bir tane hurma ile açıyordu" derken gözlerinden akan yaşlar görülmeye değerdir...
Siz oraları hiç karıştırmayın işte! Şu soruya yanıt verin yeter: "Bizden misin, onlardan mı?"
"Onlar kim?"
"Bizden olmayan herkes..."
...
Pek çok cemaatin şöyle bir sloganı vardır: "Cemaatler ikiye ayrılır: Biz ve diğerleri!"
Taraf olmadığınızı, Allah ile aranıza kimseyi almak istemediğinizi söylerseniz eğer, sizi ne yapıp edip; aciz, zavallı ve çaresiz biri gibi hissettirecek ve eninde sonunda aklınızı karıştırıp, "Cemaat Kayıt Dosyası" içerisinde size de yer açacaklardır.
Eğer taraf olmadığınızı söylerseniz, alacağınız yanıt şuna benzer olabilir: "Taraf olmayan, şeytanın tarafındadır"
Durum bu kadar vahim işte!
O halde söyleyin, siz kimin tarafındasınız?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yobazite - Raflarda
Non-FictionBiz... Din tüccarlarının cennetten arazi satmak için kandırdığı müşteriler... Doktorların önce hasta edip, sonra da tedavi ettiği masum kobaylar... Medyanın "Az Sonra" ninnileriyle mışıl mışıl uyuttuğu reyting oyuncakları... ... Açalım gözümüzü ve...