HER TERCİH, BİR VAZGEÇİŞTİR

36 2 0
                                    

İnsanoğlu değişken bir varlıktır. Gün geçtikçe yaşanan olaylar, kurulan hayaller, bağlanılan umutlar, yürünen yollar, hayatındaki insanlar gibi birçok şey insanla beraber değişime uğrar. Ve insan değişen şartlara karşı değişken fikirlere sahip olur. Bir gün aşkın iyi, diğer bir gün ise kötü olduğuna inandırır kendini. Değişken bir hayatta belki de kabullenemez değişenleri. Olanı olduğundan farklı kabul eder, çünkü olduğu gibi yaşamak ağırdır bazı gerçekleri. Ve hayat; gerçekleri olduğu gibi düşünenler için daha bir zordur. İşte sırf bu yüzden hayat her göze olduğundan farklı gözükür. Ve insanlar bu farklılıkla mücaddele ederlerken bir de insanların değişen fikirleri çıkar önlerine. Gelenler-gidenler, soranlar-inanmayanlar, kalanlar-bırakanlar, sevenler-sevmeyenler, mutlu olanlar-mutsuz olanlar... Binbir türlü insanın derdi bir insana toplanır ve zaten binbir türlü insanın derdi bütün insanlarda mevcuttur. Arkadaşımın sosyal medya paylaşımında bir yazı görmüştüm; ''Sabah kalkar kalkmaz yaşam, binbir seçeneği dayar burnunuza. Ne giysem telaşından, hangi kanalı izlesem kararsızlığına kadar her şey sizi bir tercihe zorlar. Yatağa teslim olmuşsanız, belki de dışarıda ışıl ışıl bir günden vazgeçmiş olursunuz. Son anda binmekten vazgeçtiğiniz otobüste belki de ruh eşiniz var ama siz takside hiçbir şeyin farkında olmadan yol alıyorsunuzdur. Geri dönüp o anı, o günü farklı yaşama şansınız yoktur; çünkü her tercih, bir vazgeçiştir.'' Önemli olan kısmı burada anlamıştım, hayat bütün insanlara belirli şanslar tanımış; ancak insan kendi tercihleriyle bu şansları kabul etmiş veya farkında olmadan elinin tersiyle itip başka bir tercihte bulunmuştu. Çok doğru söylemişti kim söylediyse; her tercih bir vazgeçişti işte. Ama başta söylediğim gibi, değişken bir hayatta insan kabullenememişti değişenleri. İnsan değişen bir varlıktı, ve değişen yaşam koşullarını suçlamış ve yaptığı tüm tercihleri gözardı etmişti. Ve insan yaptığı tercihlerden hayatı sorumlu tuttu...

20:04

03/04/2016

İLKEL BEYHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin