Betrayed??

295 23 0
                                    

"Aku tak sangka kau sanggup mengkhiati aku.
"Aku percayakan kau."
"Aku anggap kau kawan baik aku walaupun kita baru sahaja berjumpa."
"Sebab...
"Sebab kau baik dengan aku."
"Tapi rupa rupanya selama ni..."
"Kau hanya mempergunakan aku!!!."
"Aku sepatuynya sedar bila kau selalu tolak ajakan aku dulu... "
"Sekarang aku nak kau rasa apa yang aku rasa."
"Aku nak kau tahu betapa sakitnya hati dan perasaan aku sekarang ini"

"Tak."Aku tak berniat.
Niat tu dah lama aku tinggalkan."
"Aku ikhlas berkawan dengan kau."
"Aku mengaku memang mula-mula aku nak pergunakan kau,,tapi sekarang tak."
"Aku dah kenal kau,kau baik dengan aku."
"Tolonglah! "

Senyum mengejek terpapar di wajah lelaki yang mukanya dipenuhi darah, sinis sekali senyumannya. Lelaki yang berada berjauhan dia menggigil ketakutan...

"YOUTH IS NEVER COMING BACK.. SAME AS ME.. YOU HAVE TO SUFFER LIKE I AM"

Lelaki tersebut menghayunkan penukul tersebut mengenai kepala lelaki yang berhadapannya itu....

"huh! "

(XXX POV)
Aku tercungap-cungap. Mimpi yang sama berulang kali. Kematian. Adakah kematian sedang menghampiri aku sekarang? Mengapa mimpi yang seram tu sering menghantui aku. Aku menilik jam. Jam menunjukkan waktu untuk aku ke sekolah. Aku bersiap dengan kadar segera. Aku turun ke bawah terus menuju ke basikal milikku. Aku tidak ada selera hendak makan.. Beberapa hari ni selera aku mati.. Aku mengayuh basikal dengan laju. Aku tak tahu mengapa tiba tiba aku menjadi begini... Why? Aku tak tahu. Aku mengayuh selaju yang mungkin. Mimpi tu amat menakutkan.. Aku tidak pandang ke kiri mahupun kanan.. Tanpa diduga aku dilanggar oleh sebuah kereta...Sakit. itu yang aku rasakan.. Keadaan di sekelilingku menjadi gelap...

(END POV)

1YEARS LATER....

(XXX POV)
1.9.2016~
Aku membuka mataku perlahan lahan. Keadaan sekelilingku semuanya putih. Aku melihat kedua orang tuaku terkejut.masing masing menjadi panik. Aku hairan...

"Jae..Jae dah sedar sayang. "kepalaku sakit. Ommaku mengusap lembut rambutku..
"hmm.. Kat mana ni? "
"sayang dekat hospital.. Tunggu appa tengah panggilkan doktor"kata Ommaku.
"untuk apa? "

Omma memandangku dengan pandangan serba salah. Aku kehairanan. Aku berasakan seperti aku baru bangun dari tidur yang lama.. Sangat lama.

*krukkkk~~~~~~
Perutku berbunyi.
omma hanya senyum memandangku.Pipiku memerah.

"Omma tahu Jae mesti lapar selepas bangun. Omma belikan Jae makanan.meh makan.. Omma suapkan."

aku hanya mengangguk. Doktor tiba bersama appaku. Doktor memeriksa keadaan diriku. Kemudian berbincang dengan kedua orang tua ku. Aku hanya sibuk dengan duniaku.. Aku ingin bangun. Tetapi kakiku seperti tersekat. Ia seolah-olah lumpuh. Aku bertambah hairan.

"omma kenapa kaki Jae tak boleh bergerak??"

omma melihatku.. Kemudian memandang appa. Appa memegang bahuku.

"Jae baru je bangun dari tidur yang panjang. "

Aku bertambah hairan.

"JaeHyun baru sahaja sedar dari koma sayang"

Ommaku berterus terang. Entah kenapa kejadian2 tersebut bermain di mataku..mimpi yang seram. Kemalangan.. Waras akalku yang menyebabkan aku macam ni...
Aku hanya mengangguk.
1minggu dekat hospital akhirnya aku dibenarkan pulang. Aku dah boleh berjalan seperti biasa. Appa dah beritahu yang aku dah didaftarkan masuk ke sekolah. Sekarang umurku 17.appa kata aku tidur hampir setahun. Lama tu.tapi aku tetap akan belajar macam biasa. Pelajaran yang aku ketinggalan appa akan uruskan. Hmmm... Aku pelik dengan diriku ketika itu. Mengapa aku sanggup berbuat begitu?? Ada Kaitan dengan mimpi itukah??

Huh!!...

Aku berbaring di katil milikku. Kami berpindah dari Seoul sekarang berasa di Busan. Appa taknak aku ingat masa lampau aku.. Katanya.
Aku hanya mengikut.
Aku memejamkan mataku.. Aku merasakan seram sejuk. Aku membuka mata. Aku terkejut melihat lelaki yang berada di hadapanku. Sekejap macam mana lelaki boleh masuk ke dalam bilik aku. Aku terkejut seketika.. Aku ingin menjerit tetapi tekakku seolah disekat oleh sesuatu.Lelaki itu menghampiri aku... Aku menangis... Kenapa?benda apa yang aku nampak ni? Kenapa jadi pada aku?

Omma!!!

#Tbc
#Don't copy pasta
#Storyline by misterious author 😝

ON||Grey's [S1+S2] OURLOVEBEGINWhere stories live. Discover now