Deel 9

171 9 0
                                    

Ilse trok de deur achter zich dicht en samen met Bart bij de arts staan.'Ik heb slecht nieuws' zei de arts toen met een ernstig gezicht.'Is er is met Julia'? vroeg Ilse verschrikt.'Nee, met haar is er niks aan de hand antwoorde de arts. Ilse haalde opgelucht adem, maar wel met angst voor wat ze zo gaat horen.'We hebben de pleegouders van Julia gevonden'.'Dat is toch geweldig nieuws'! Onderbrak Ilse de arts. De arts keek nog steeds ernsig en Ilse kon daaruit opmaken dat hij zijn verhaal nog niet had afgemaakt.'Na enig onderzoek zijn we erachter gekomen dat de pleegouders van Julia vorige maand zijn overleden'. Bart en Ilse keken de arts verschrikt aan.'Het spijt me' zei de arts en toen liep hij de kamer van Julia in voor een paar testjes. Ilse en Bart bleven op de gang. 'Ongelooflijk'!'Dit kan toch niet waar zijn'? 'Hoe moeten we dit nu aan Julia vertellen'? 'Ik weet het niet, maar laten we het morgen vertellen'.'Het bezoekuur is namelijk al bijna afgelopen'.

'S Avonds liggen ze in bed. Zowel Bart als Ilse kunnen niet slapen. Ilse krijgt tranen in haar ogen. Bart ziet dat en trekt Ilse dichter tegen zich aan.'Ze is zo lief en waar moet ze straks heen'.'Naar een ander pleeggezin' antwoord Bart zuchtend.'Dat kan toch niet'. 'Ze is getraumatiseerd' zegt Ilse. 'Maar wat moet je anders'?'Het kan niet anders'. Dan blijft het stil. Na twintig minuten vallen ze dicht tegen elkaar aan in slaap.

Ilse De Lange And The Story Behind JuliaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu