Deel 20

150 8 0
                                    

Bart en Ilse stappen overstuur in de auto. 'Niet te geloven dat ze zegt dat het aan Julia ligt'!'Ja inderdaad'!'Nou, Julia gaat lekker naar een andere school'. Bart en Ilse stappen de auto uit. Toen zagen ze de politieagent aan komen lopen waarbij ze aangifte hebben gedaan toen ze Julia vonden.'Hallo' zegt de politieagent. 'Goedemiddag' zegt Bart terug.'Wij hebben het huisje nog een keer doorzocht waar jullie Julia hebben gevonden'. Bart en Ilse knikken.'Daar hebben wij een doosje met een kettinkje gevonden en we denken dat het van Julia is'.'Zouden jullie het aan Julia geven'?'Ja tuurlijk, dank u wel'. Bart en Ilse lopen naar huis toe. Zodra ze binnenkomen stormt Julia op ze af.'Hoe ging het gesprek'? Ilse kijkt bedenkelijk.'Niet zo goed lieverd'. Julia schrikt.'Juf Marieke zegt dat het aan jou ligt en dat de kinderen jou niet buitensluiten, maar dat is dus wel zo en het ligt al helemaal niet aan jou'. Julia is blij dat haar ouders haar geloven, maar ze vind het niet leuk van de juf.'En nu'? Vraagt ze zachtjes.'Als jij het ermee eens bent plaatsen we je op een andere school'.'Echt'? Vraagt Julia blij.'Ja'!'Dank jullie wel'!'Zullen we dan morgen maar voor een andere school gaan kijken'?'Ja'! Roept Julia enthousiast. Ze lopen naar de bank toe en gaan zitten.'We zijn net de politieagent tegen gekomen waarbij we aangifte hebben gedaan'. Julia kijkt verschrikt op.'Er is niks ergs hoor', zegt Ilse geruststellend.'De politie heb het hutje waar je woonden nog een keer doorzocht en ze vonden dit'. Ilse houd het doosje omhoog. Julia herkent het meteen en begint te huilen.'Wat is er lieverd'?'Dit... dit... dit doosje ken ik'. Ze pakt het doosje over van Ilse en ze maakt het open. Ze word nog blijer als ze ziet dat het kettinkje erin zit.'Dit kettinkje is van mijn ouders'.'Dit is het laatste wat ik van hun heb' zegt Julia blij. Ilse en Bart slaan een arm om haar heen. Het is een zilveren hartje met daarin 4 namen gegrafeerd. Ronald, Nina, Julia en Lizzy.'Nina en Ronald zijn de namen van mijn ouders'.'En wie is Lizzy'?'Dat weet ik niet' antwoord Julia. Ze houd het kettinkje stevig vast. Ilse pakt haar gitaar en ze begint Next to me te spelen. Julia zingt vrolijk mee.'Je hebt echt een prachtige stem lieverd' zegt ze tegen Julia.'Vind je dat echt'?'Ja'! Dan schiet Ilse opeens iets te binnen. Over 5 weken komt haar album uit. Op die dag zou ze het voor het eerst gaan zingen bij Rtl Late Night. 'Julia'?'Ja mama'?'Over 5 weken komt mijn album uit en dat ga ik dan voor het eerst bij Rtl Late Night zingen'.'Zou je mee willen zingen met Next to me'? Julia kijkt haar met grote ogen aan.'Dat lijkt me geweldig'!'Mooi dan zal ik Rtl Late Night bellen om te zeggen dat je mee komt' glimlacht Ilse.

Ilse De Lange And The Story Behind JuliaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu