Deel 19

143 8 0
                                    

Het is een week later. Julia durfde bijna niet meer naar school. Ze word steeds buitengesloten. Ilse zei dat ze het nog een week moest proberen, maar nu wordt ze nog steeds buitengesloten. Gisteren was Julia zelfs ziek geworden, omdat ze het zo erg vond. Vandaag hebben ze een afspraak met juf Marieke. Ze hopen dat ze een oplossing kunnen vinden met de juf.'Denk je dat het goed komt'? Vraagt Ilse aan Bart als ze in de auto zitten opweg naar de school.'Tuurlijk'! Zegt Bart optimistisch. Julia is thuis gebleven, want ze wilde niet mee naar de school. 'Hallo' zei Ilse tegen de juf toen ze het lokaal binnenkwamen.'Hallo' antwoorde de juf. Ilse en Bart gingen tegenover de juf zitten. 'Waar wilde u het over hebben'?'Nou, Julia vindt het niet leuk in de klas' zei Bart.'Wat is er dan aan de hand in de klas'?'Ze word buitengesloten door de andere kinderen' zegt Ilse.'Oh, ik heb niks gemerkt'.'Niks gemerkt'!'Ze wil al een week niet naar school'!'Dat vindt ik heel erg'.'Ik heb inderdaad gezien dat Julia soms alleen speelt of alleen zit, maar volgens mij word ze niet buitengesloten'.'Volgens mij wil ze zelf niet met de andere kinderen spelen'. 'Beweerd u nou dat het aan Julia ligt'? 'Misschien kunnen we met haar praten' zegt de juf terug.'Nee, het ligt niet aan Julia'.'De kinderen sluiten haar buiten'.'Dat is niet zo, Julia moet leren durven om met andere kinderen te spelen'. Bart en Ilse kijken perplex naar de juf. Ilse staat op en kijkt naar de juf.'Dit pik ik niet'. 'Julia gaat naar een andere school'!'Maar we kunnen er toch uitkomen'? Nu staat ook Bart op.'Wij zetten Julia op andere school' zegt hij en ze lopen weg zonder nog iets te zeggen.

Ilse De Lange And The Story Behind JuliaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu