Het is ochtend en Bart en Ilse waren net wakker.'Ik ga Julia wakker maken oké'?'Is goed'. Ilse loopt naar de kamer toe en gaat voorzichtig op de rant van het bed van Julia zitten.'Wakker worden liefje'. Julia doet haar oogjes open. Gelijk kijkt ze Ilse aan.'Vandaag ga ik naar school toch'?'Ja'. 'Ga je wel mee naar school vraagt ze'? 'Mama gaat je brengen naar het klaslokaal en daarna gaat ik weg'. Julia kijkt verschrikt.'Maar na een paar uurtjes ben ik weer terug' zegt ze er snel achteraan. Julia knikt.'Kom je, dan gaan we ontbijten'. Een uurtje later zitten Ilse en Julia in de auto. Allebij zijn ze erg nerveus. Als ze het schoolplein op komen lopen pakt Julia de hand van Ilse stevig vast.'Het komt wel goed schat' zegt Ilse en samen lopen ze naar binnen. Eenmaal bij het klaslokaal zien ze de juf al voor de deur staan. Ze kijkt op als ze Ilse en Julia aan ziet komen lopen.'Hallo' zegt ze en ze geeft Ilse een hand.'Ik ben juf Marieke'. Julia staat achter de been van Ilse en ze houd haar hand nog steeds stevig vast. Ze is niet van plan snel los te laten. Na nog wat gepraat te hebben gaat de schoolbel. De les gaat beginnen. Ilse bukt voor Julia.'Lieverd, mama gaat nu weg, maar jij mag met juf Marieke mee'.'Is dat goed'? Julia knikt voorzichtig en ze loopt samen met de juf het klaslokaal in.
De schooldag was bijna afgelopen en Ilse stond voor de schooldeur om Julia op te halen. Ze was wel zenuwachtig. Ze zou het vast leuk hebben gehad denkt Ilse bij zichzelf om zich rustig te krijgen. Dan wordt ze uit haar gedachten gehaald door schreeuwde kinderen die de school uit komen rennen. Dan ziet ze ook de klas van Julia naar buiten komen. Ze zwaait naar Julia wanneer ze ziet dat Julia naar haar op zoek is. Julia ziet haar en ze rent snel naar Ilse toe. Dan begint te huilen. Ilse tilt haar op. 'Wat is er liefje'?'Het was niet leuk op school'.
JE LEEST
Ilse De Lange And The Story Behind Julia
De TodoDoor het drukke werk dat Ilse deed dacht Ilse eigenlijk nooit aan kinderen, maar toen ze Julia zag was het anders. Julia heeft veel meegemaakt en Ilse wil haar helpen. Maar kan dat wel en hoe?