Deel 21

164 9 0
                                    

Vandaag gaat Julia naar haar nieuwe school. Bart was al weg, maar Ilse en Julia zitten nog aan het ontbijt.'Het komt toch echt wel goed toch mama'?'Tuurlijk lieverd, ga gewoon met goede moed naar school'. Terwijl Ilse het zei betrapte ze zichzelf erop dat zij het ook wel eng vind. Wat nou als het weer net zo gaat als de vorige keer? Na het ontbijt stappen Ilse en Julia in de auto. Toen Ilse de auto had geparkeerd liepen ze hand in hand de school binnen. Eenmaal boven zagen ze de nieuwe juf van Julia al staan. Ze stak haar hand uit naar Ilse.'Hallo, ik ben juf Isabel'. 'Hallo' zegt Ilse terug. Dan kijkt ze naar Julia.'Jij bent vast Julia'. Julia knikt verlegen.'Ze vind het een beetje eng na wat er op de vorige school is gebeurd' zegt Ilse. 'Dat begrijp ik, maar het wordt vast heel leuk'. Toen ging de bel. Ilse gaf Julia nog een knuffel.'Ga maar In de kring zitten'.'Oké' zei Julia zachtjes.'Het komt wel goed' zegt juf Isabel tegen Ilse. Ilse knikt.'Dank u wel'. Ilse loopt terug naar de auto. Julia loopt naar de kring toe.'Zou ik bij jullie mogen zitten'?'Tuurlijk mag je bij ons komen zitten'.'Ik ben Melissa en dit zijn Anna en Esmee'.'Hoi' zeggen Anna en Esmee.'Ik ben Julia' zegt ze. Ze lijken me wel aardig denkt Julia. Eenmaal thuis merkt Ilse dat Bart thuis is.'Hé lieverd, hoe is het gegaan op school'.'Goed, ze was wel zenuwachtig, maar ik denk dat het wel goed komt'.'De juf lijkt mij ook wel aardig.''Mooi'!

Ilse stond voor de deuren van school. Ze is best zenuwachtig. Wat als het weer niet leuk was.'Mama'! Roept Julia en Ilse schrikt op uit haar gedachten.'Hé lieverd, hoe was het'?'Het was superleuk'! Ilse haalt opgelucht adem. Ze is zo blij dat ze het leuk vond.'Ik heb zelfs al drie vriendinnetjes'! 'Echt'?'Ja, ze heten Anna, Melissa en Esmee en ze zijn heel lief'. Julia vertelt vrolijk en enthousiast verder over haar dag onderwijl dat ze naar de auto lopen.'Pap'a! Roept Julia blij vanuit de gang.'Hé, Julia'! Bart tilt haar op nadat ze vanuit de gang naar binnen kwam rennen.'Het was superleuk op school'! Ook aan Bart vertelt ze het hele verhaal. 10 minuten later zaten ze samen op de bank. Ilse zetten de tv aan. Stil zaten ze tv te kijken.'Ik hou van jullie'! zei Julia opeens.'Wij houden ook van jou lieverd'! Julia kwam dicht tegen Ilse aan zitten. Nu is ze echt gelukkig.

Ilse De Lange And The Story Behind JuliaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu