Hoofdstuk 1

1K 20 14
                                    

Naam: Nathan

Rol in het verhaal: Hoofdpersoon ( De ik-persoon)

Leeftijd: 14

Hobby's: Skateboarden, video's maken

Overige informatie: Is net verhuisd naar Blankenbergen en komt op een nieuwe school.


Naam: Fem

Rol in het verhaal: Hoofdpersoon

Leeftijd:14

Hobby's: Zingen, Fotografie

Overige informatie: Moet Nathan rondleiden op school


Naam: Vince

Rol in het verhaal: Hoofdpersoon

Leeftijd: 15

Hobby's: Skateboarden

Overige informatie: Woonde naast Nathan tot Nathan ging verhuizen.


----------

Ik word wakker. Ik kijk op mijn telefoon en zie dat het kwart over acht is. Gelukkig niet door de wekker heen geslapen denk ik. Ik heb nog drie kwartier de school begint pas om negen uur en ik hoef maar vijf minuten te fietsen. Ik stap uit m'n bed en pak de kleren die ik gisteren ook aan had.

"Goedemorgen Nathan" zegt m'n moeder. "Morgen" mompel ik. Ik pak een bakje uit de ast en doe er wat yoghurt in. Daarna pleur ik er ook nog wat cornflakes in. Ondertussen pak ik m'n telefoon en ga ik even facetimen met Vince. Ik mis hem. Normaal zagen we elkaar elke dag. Nu heb ik hem het hele weekend niet meer gezien gelukkig bestaat er facetime. Ondertussen smeer ik ook m'n brood voor op school. Samen met wat koekjes en een fles cola stop ik het in m'n tas. Ik heb nog een kwartier over. Vince is ondertussen al naar school. Ik ga ook maar naar school. Anders verveel ik me toch.

Ik zet mijn fiets in het fietsenrek. Ik voel in m'n jaszak en haal er een papier uit. Het is een mail waar in staat waar ik moet zijn. B230 staat er. Daar heb ik lekker veel aan. Ik loop wel gewoon de school binnen. Ik zie een hokje met een man die iets achter de computer aan het doen is. Daarboven staat in mega letters: Conciërge. Ik loop er naar toe. "Wat kan ik voor je doen?" vraagt hij. "Ik ben hier nieuw en ik moet naar B230 maar ik heb geen idee waar dat is" zeg ik. "Kom maar mee" zegt hij. Ik loop achter hem aan. We gaan een paar keer naar links en rechts en twee trappen op. "Dit is  verdieping twee daar staat ook de twee voor in B230" zegt hij. Hij verteld nog veel meer maar ik volg het niet helemaal meer. Dan stopt hij bij een deur. Naast de deur hangt een bordje met: B230, leerjaarcoördinator. "Hier is het" zegt de conciërge en hij loopt weer weg. Ik klop drie keer op de deur. Een mevrouw doet open van misschien een meter zestig. "Jij moet Nathan Vandergunst zijn" zegt ze tegen mij. " Ja dat klopt" zeg ik. "Ga maar even zitten dan breng ik je zo naar je lokaal" zegt ze. Ik ga zitten op de stoel die er staat. Na vijf minuten hoor ik een irritante piep. "Dat is de bel, kom maar mee dan gaan we naar je lokaal" zegt ze. Ik loop achter haar aan.

"Femke wil jij Nathan even rondleiden hij is nieuw" zegt de vrouw tegen een meisje dat al bij het lokaal staat en ze loopt weg. "Hoi ik ben Fem" zegt het meisje. Ze is niet heel klein, ze is misschien twee centimeter kleiner dan ik. "Maar de leerjaarcoördinator noemde je Femke?" zeg ik verwarrend. "Ja klopt dat is m'n echt naar maar ik vind Femke niet zo mooi" zegt het meisje. "noem me maar gewoon Fem" zegt ze lachend. "Ik ben Nathan trouwens" zeg ik als ik besef dat ik m'n naam nog niet had genoemd. "Ja we hadden vrijdag al gehoord dat je bij ons in de klas zou komen" zegt Fem. "Ik kende je al trouwens" zegt ze daarna. "Ik jou niet" zeg ik lachend. "Maar hoe ken je me dan?" vraag ik. "Jij hebt toch een YouTube kanaal?" zegt Fem. "Ja ken je me daarvan?" vraag ik verbaasd. "Ja" zegt Fem lachend. "Wow dat is tof" zeg ik.

De bel gaat. "Kom je mee naar mijn huis?" vraagt Fem. "Ja is goed" zeg ik. We pakken beide onze fiets. Als ik Fem haar kamer binnen kom kijk ik m'n ogen uit. Haar kamer is een en al Tumbler geïnspireerd. Met heel veel mooie foto's aan de muur. "Heb je dat zelf gemaakt?" vraag ik. "Ja" zegt ze. "Wow dat kan je echt goed" zeg ik. "Thanks" zegt ze. "Wow jouw kamer is zo mooi, mijn kamer is een en al troep door al die verhuis dozen en ik zou eigenlijk ook echt niet weten wat voor kleur behang ik wil" zeg ik. "Ik wil je er wel mee helpen" zegt Fem. "Kom" zegt ze. Ze zet haar laptop aan en gaat op haar bed zitten. Ik ga naast haar zitten. Samen zoeken we allemaal dingen voor mijn kamer.

"Euh Fem het is vijf uur ik moet naar huis" zeg ik. "Je mag ook wel hier blijven slapen hoor" zegt Fem. "Vinden je ouder dat goed?" vraag ik. "Die zijn er toch nooit volgens mij ben ik deze hele week alleen thuis" zegt ze. "Okee ik app m'n moeder wel even" zeg ik. Ik app m'n moeder dat ik bij een vriend ben. Want ze zou het nooit goed vinden als ik bij een meisje zou blijven slapen.

Het is bijna tien uur en Fem wil gaan slapen. Ze pakt een matras voor mij en schuift die naast haar bed. Ik doe m'n shirt uit en ga onder de dekens liggen. Ik app nog even met Vince en onder tussen praat ik nog wat met Fem.

Vrienden Of Toch Meer? ft Acid//Nathan Vandergunst (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu