"Nathan" hoor ik zacht. "Ja" schreeuw ik naar beneden. Daarna heb ik alweer spijt van, want ik zie Fem wakker worden. "Het is al elf uur, moet je niet allang naar school?" vraagt mijn moeder. Ik klik op het knopje van mijn telefoon. 11:03 geeft het lockscreen aan. Kut ik ben vergeten m'n wekker te zetten denk ik. Ik loop naar beneden in de hoop dat Fem gewoon weer gaat slapen. "Mam kan je ons niet ziekmelden?" vraag ik. "Voor deze ene keer" zegt ze. "Thanks mam" zeg ik en ik geef haar een knuffel. Daarna loop ik zachtjes weer omhoog. Ik zie dat Fem haar telefoon al heeft gepakt. Ze is dus niet verder gaan slapen. "Fem we hoeven niet naar school" zeg ik. Ze knikt wat afwezig. "Wat is er?" vraag ik. "Nee niks laat maar" zegt ze. "Zullen we vandaag weer verder gaan met mijn kamer?" vraag ik om de stilte te verbreken. "Ja is goed" zegt ze. "Zullen we langs de Ikea(Is een winkel met allemaal meubels en heel veel andere spullen) gaan?" vraagt ze. "Ja goed idee" zeg ik. "Kom je mee naar beneden dan gaan we eerst eten. Ik zet twee schaaltjes op het aanrecht en doe er yoghurt in. Ik haal de suikerpot uit de kast en geef Fem een lepel. "Hier kan je zelf even kijken hoeveel suiker je erin wil" zeg ik. Ik doe er twee lepels suiker in en ik ga zitten aan de tafel. Fem gaat tegen over mij zitten.
Ik pak de sleutels. "Heb je je telefoon?" vraag ik aan Fem. "ja" zegt ze. We lopen naar de bushalte om de hoek en gaan daar zitten op de grond. Na twee minuten komt de bus. We moeten dertig minuten in de bus zitten. Dan zijn we er. Ik pak een kar en til Fem erin. Als ik haar optil begint ze keihard te gillen. Ik lach haar uit. Ze probeert uit de kar te klimmen, maar wanneer ze ontdekt dat ze er toch niet uit kan accepteert ze het en gaat ze rustig zitten. Ik duw de kar naar de lift. We gaan de hele winkel door. Na een uur hebben we alles en lopen we naar de kassa. "Betaal jij?" vraag ik voor de grap. Ik zie haar verschrikt opkijken. "Het was maar een grapje Fem je moet niet alles zo serieus nemen" zeg ik.
Dit was echt een heel klein hoofdstuk maar ik moet zo weer door naar mijn opa en oma voor Moederdag dusja, geniet van deze zonnige dag en dingen. doeiix
JE LEEST
Vrienden Of Toch Meer? ft Acid//Nathan Vandergunst (VOLTOOID)
FanficNathan moet verhuizen van de ene kant van België naar de andere kant van België: blankenbergen. Andere school, andere vrienden alles anders en dat alleen voor z'n moeder omdat die toevallig daar werk had. Nu ziet die z'n beste vriend Vince amper mee...