hoofdstuk 3

405 15 0
                                    

We hebben 3 muren af als mn moeder roept dat we gaan eten. Als we beneden komen staat het eten klaar. Tenminete er staat een zak van de snackbar op tafe. "Femke eet je ook mee?" Vraagt mn moeder. "Als dat mag graag" zegt Fem. We gaan zitten aan de tafe. "Dus Femke jij zit bij Nathan in de klas?' Vraagt mijn moeder. "Ja, u mag me wel gewoon Fem noemen" zegt Fem. "Mam we moeten nog 1 muur schildere" zeg ik om de stilte te verbreken. "Doen jullie die morgen uit schoo, Fem moet zo ook naar huis denk ik." Zegt mn moeder. "Ik kan best nog even bkijven hoor mn ouders zijn er toch al 2 weken niet" zegt Fem. "Waar zijn die dan?" Vraagt mn moeder. "In Amerika zoals altijd" zegt Fem. "En dan laten ze jou alleen thuis?" Vraagt mijn moeder. "Ja" zegt Fem. "Willen jullie vanavond de muur graag afmaken?" Vrqagt mijn moeder. "Als dat kan wel" zegt Fem. "ik vind h3t goed" zeg ik. "Fem je mag hier ook wel nlijben slapen" zegt mijn moeder. "is goed" zegt Fem.

"Zullen we wat drinken" vraag ik als we klaar zijn met de laatste muur. "Is goed" zegt Fem. We lopen naar beneden. Als we ons drinken ophebben hoor ik mn moeder schreeuwen:"Nathan kom eens naar boven." Ik loop naar boven en Fem loopt achter mij aan. Als ik op de zolder kom zie ik dat mn moeder daar 2 matrassen met een kast daartussen en een nachtlampje. '' Thanks mam'' zeg ik. '' Jullie zijn helemaal bezweet, harde werkers van me. Pak beneden naar vind euro dan kunnen jullie een ijsje kopen'' zegt m'n moeder. Als ik weer beneden ben pak ik vijf euro. '' Slijmbal'' zeg ik tegen Fem. Fem begint te lachen. Ik haal m'n fiets uit de schuur. '' Kom maar achterop''

''Gaan jullie naar bed het is al 11uur en morgen moeten jullie weer naar school'' zegt m'n moeder als we thuis komen. Ik en Fem lopen naar boven. '' Wil je nog douche?'' vraag ik. '' Nee maar heb je wel andere kleren voor me?'' vraagt ze. Ik kijk naar de kleren die ze aanheeft. Ze heeft nog steeds mijn merchandise en joggingbroek aan. '' Ja tuurlijk'' zeg ik. Ik pak een Acid shirt en een andere joggingbroek. '' Heb je misschien en shirt met lange mouwen voor me?' ' vraagt ze verlegen. ''Ja sure'' zeg ik en ik pak een ander shirt. '' Thanks'' zegt Fem. Ik loop alvast naar boven. Na vijf minuten komt Fem ook naar boven. Ze pakt haar telefoon van het kastje. Het shirt is iets te groot en de mouw valt iets naar beneden. ''Fem wat zijn dat voor blauwe plekken'' vraag ik verbaasd. '' Gewoon gestoten'' zegt ze terwijl ze langzaam rood wordt. '' Als je je stoot krijg je toch niet zo veel blauwe plekken op een arm? '' vraag ik. Dan begint Fem te huilen. Ik ga naast haar zitten. '' Je hoeft het niet perse te zeggen hoor, maar ik wil je graag helpen'' zeg ik. '' Ouders'' fluistert Fem alsof ze bang is dat haar ouders in de buurt zijn. '' Hebben je ouders dat gedaan? '' vraag ik. Fem knikt. ''Maar die zijn er toch nooit?'' zeg ik. '' Maar als ze er zijn... '' en ze begint nog harder te huilen. Ik sla een arm om haar heen. Daar zitten we een half uur, een uur, anderhalf uur. Ik zou het echt niet weten. Dan maakt ze zich los uit mijn armen. Ze gaat liggen op het matras en trekt het dekbed over haar heen. Ik doe hetzelfde.

Heey heey, het spijt me heel erg dat ik 6 dagen niks had geupload. Dat had wat redenen zoals dat ik op vakantie was en dat m'n laptop stuk was. Ik heb dit op m'n telefoon geschreven. Maar vanmiddag is m'n laptop er weer dus dan weer langere hoofdstukken xoxo

Vrienden Of Toch Meer? ft Acid//Nathan Vandergunst (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu