Hoofdstuk 19

256 31 4
                                    

POV Nathan

Ik ga slapen met een raar gevoel. We hebben de moeder van Fem nog niet gebeld maar Fem kon het even niet aan, ik snap haar ook wel. We hebben nog heel lang gepraat over van alles en nog wat. Daarna wilde Fem gaan slapen. Ik heb nog snel even een video geëdit. Ik ga stil in bed liggen want volgens mij slaapt Fem al.

"Nathan" hoor ik naast me. "Ja?" vraag ik. Ik dacht dat ze allang sliep eigenlijk, maar blijkbaar kon ze ook niet slapen netzoals ik. "Ik voel me echt niet lekker" zegt Fem. Ze kruipt tegen me aan en ik sla m'n armen om haar heen zo ver mogelijk is. Zo vallen we in slaap.


Ik doe mijn ogen open. Een straaltje licht verlicht de hele kamer. Ik zie dat het zeven uur is. Fem slaapt nog. Ik probeer zo voorzichtig mogelijk uit bed te gaan. Ik zet de douche aan en pak alvast mijn zwembroek en acid shirt. Als ik uit de douche kom is Fem al aangekleed. "Dat heb je snel gedaan" zeg ik. "Ja ik werd wakker van je dus ik dacht dat ga ik me maar gelijk omkleden" zegt ze. "Nathan zullen we yolo nu gaan zwemmen?"  vraagt ze. "Ja sure" zeg ik. We lopen de gang op en lopen naar de lift. Als we buiten komen is het al best wel warm. Ik trek m'n shirt uit en ga spring het zwembad in. Fem doet me na. "Pas wel op de kleine" zeg ik lachend. Maar al snel genoeg zie ik dat Fem het niet zo grappig vond als ik. "Sorry bae daar moest ik geen grap over maken" zeg ik. "Maakt niet uit, maar ik was het even vergeten dus het schoot me weer te binnen" zegt ze. "Fem kom op m'n rug" zeg ik lachend. Ze gaat op m'n rug en ik zwem rondjes door het zwembad. Af en toe komen er mensen aan die ons echt aan kijken van wtf doen jullie. Maar wij hebben gewoon schijt. "Nathan ik heb honger" zegt Fem. "Dan gaan we wat eten" zeg ik lachend. Ik trek m'n shirt aan en droog snel m'n zwembroek. Als we de eetzaal inkomen zien we de jongens en Romane al zitten. Dan bedenk ik me dat niemand nog iets weet of Romane moet het hebben gezegd. Ik besluit het nog maar even voor me te houden. We schuiven aan. "Nathan zullen we m'n moeder nu even bellen" vraagt Fem, ik zie dat ze gewoon weer bijna tranen in haar ogen heeft staan. "Waarom, heb je heimwee?" vraagt Joey lachend. Voor ik iets kan zeggen neemt Romane het voor Fem op. "Laat haar even" zegt ze. "Fem ga je hier bellen? of heb je liever dat de jongens het niet weten?" vraagt Romane. "Ik doe het hier wel dat weten de jongens het ook gelijk" zegt Fem. Shaquille wil weglopen om eten te halen maar Romane houdt hem tegen. "Je kan beter even tien minuten blijven zitten" zegt Romane. Ik pak mijn telefoon en geef hem aan Fem. 

"Hoi mam met Fem" zegt Fem stilletjes
"Hey Fem hoe is het?" vraagt haar moeder
"Mam ik moet je eigenlijk iets vertellen" zegt ze
"Is er iets?" vraagt haar moeder
"Ja" zegt ze terwijl er tranen over haar wangen stromen.
Ze kijkt me bang aan, ik sla een arm om haar heen. "Je kan het" fluister ik
"Mam, ik ben zwanger" zegt ze snel en dapper
Ik kijk om me heen en zie dat de jongens allemaal geschokt zijn
"Hey worden wij dan oom?" vraagt Job lachend
"Job hou even je bek, ik wil weten wat haar moeder antwoord" zegt Joey
Het is stil mijn moeder zegt helemaal niks en na een paar minuten wordt de verbinding verbroken. "Ze heeft opgehangen" zegt Fem met een zucht. "Mag ik nu mijn vraag stellen?" vraagt Job. "Ja vraag maar" zegt Fem lachend, ik vind het raar dat ze lacht maar alles beter dan dat ze huilt. "Worden wij nu ooms?" vraagt Job. "Officieel niet, maar je mag je wel oom noemen hoor" zegt Fem. "Nog meer vragen?" vraagt Fem. "Hoe oud is het al?" vraagt Ties. "Weet ik niet maar we moeten nog een echo laten maken" zegt Fem. Ik weet dat ze donders  goed weet hoe oud het is maar dat wil ze gewoon niet vertellen ik snap haar volkomen. "Is Nathan de vader" vraagt Rayan na een tijdje. "Als het goed is wel" zegt Fem.


5 votes?

zou awesome zijn

Vrienden Of Toch Meer? ft Acid//Nathan Vandergunst (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu