H6: Zilveren dood

561 51 0
                                    

Ik schoot wakker en keek verbaasd om me heen. Ik stond nog steeds met de steen tegen Jonathans hoofd. Langzaam trok ik mijn hand terug en keek naar de steen, die volledig zwart geworden was. Jonathan begon te huilen en ik zakte in elkaar.'Wat heb je gezien?' vroeg Drake verbaasd en kwam naast me op de grond zitten. 'Iets verschrikkelijk' zuchtte ik en keek naar Jonathan. Hij trok zijn deken over zijn hoofd en krijste. Zijn moeder kwam de kamer binnen stormen.'Wat is er gebeurt?!' riep ze en ging troostend naast haar kind zitten.'Het spijt me' zei ik stil.'Het spijt me zo...'

Jonathan was ontroostbaar. Ik zat voor de brandende haard met een deken om me heen en ik leunde op Drake. Kronos kwam naast me zitten en gaf me een beker warme jak melk.'Hier, daar fleur je wat van op' zei hij stil en duwde de beker in mijn hand.'Ik verdien dit niet' zei ik stil.'Hij moet nu zijn leven door met een trauma...'.'Het is niet jouw schuld dat die mensen hem dat hebben aangedaan Krusha' zei Drake en legde zijn arm om me heen. Ik zuchtte en liet mijn hoofd op zijn borst vallen. Vauvenal kwam de kamer binnen en ging zuchttend zitten.'Hoe gaat het nu met hem?' vroeg Kronos.'Hij blijft roepen dat ze Vuur hebben' zuchtte hij. 'En dat ze moeten stoppen met hem te slaan...'. Hij keek naar het vuur.'Ik wil niet weten wat ze met hem gedaan hebben...'. Ik keek naar de steen in mijn hand.'Nee, dat wil je niet' zei ik stil.

'Ga maar naar huis, jij hebt al genoeg gedaan voor vandaag' zei Drake en zette me af aan de voordeur.'Wij onderzoeken dat gif wel' zei Kronos en kuste op mijn voorhoofd.'Ik eet vanavond thuis'. Ik zuchtte en keek hoe ze wegvlogen. Toen duwde ik de deur langzaam open en plofte neer bij de haard.'Ik dacht al dat ik je had gezien'. Rockes kwam binnen.'Waarom ben je niet met je broers naar de academie op Drakeneiland?'. Ik reageerde niet.'Krusha?' vroeg hij verward.'Laat me alleen Rockes...' zei ik stil.'Wat is er met jouw gebeurt? Gisteren was je nog zo blij en vrolijk en moet je je hier nu eens zien zitten.'Dat was gisteren' zei ik.'Nu is het vandaag'

'Ik zei het je toch, ze zit daar al de hele dag'. Rockes en pa stonden buiten aan de deur. Ze dachten dat ik ze niet kon horen, maar dat deed ik wel.'Wat is er met haar aan de hand Rockes?' vroeg pa.'Normaal doet ze nooit zo'.'Als ik het wist had ik het je al verteld Stochel'. Pa zuchtte en kwam de kamer binnen. 'Ik ben niet depressief' zei ik stil omdat ik wist dat hij dat dacht.'Er is iets ergs gebeurt vandaag'. Pa kwam naast me voor de haard zitten.'Je kan me alles vertellen Krusha, dat weet je'. Ik zuchtte.'Het gaat over Jonathan...'

'We weten wat het gif is!' riep Drake en stormde binnen. Ik was ondertussen al bezig aan het avondeten samen met Udisé. Ze kwamen vanavond eten. 'Het is een zeer zeldzame en geconcentreerde versie van de tranen van een Zilveren dood'.'Een Zilveren dood zei je' zuchtte ik.'Je denkt toch niet dat...' zuchtte Kronos.'Het kan haast niet anders' zuchtte ik.

Ik, een draak?! 2: DrakenvangersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu