We hadden de hele dag nog sporen nagetrokken die naar niets leden. Nu zaten we aan tafel avondeten te eten. 'Waarom was je nu eigenlijk zo laat op de academie vandaag?' vroeg Drake. Ik keek naar pa en toen naar Drake.'Ik ben nog even langs gegaan bij Jonathan' zei ik en knipoogde.'Oh oké' zei hij en ik zag dat hij het begreep.'Hoe was het met hem?' vroeg pa.'Niet veel beter als de vorige keer' zei ik. Dat was geen leugen. Ik had luchtpost van Vauvenal gekregen met een update van de situatie daar. Ik had erop geantwoord met de gegevens over Dexter. Hij werd nu vervolgd op elk eiland van de archipel.'Ik hoop dat Jonathan snel opknapt' zei pa.'Het is nooit leuk als je kind ziek is'. Ik kreeg het ongemakkelijk van het kinder-onderwerp. Drake had gelijk. Ik was een moeder. Mijn instincten kwamen boven. Het nest. Ik moest naar mijn nest.'Ik heb genoeg' zei ik en stond op. 'Drake, ga je mee naar Kronos?'.'Ja, tuurlijk' zei Drake en stond op.'We zijn op tijd terug thuis' zei ik en deed de deur achter me dicht.'Heb je eieren gelegd?' vroeg Drake.'Ja, ik moet erheen, mijn instincten slaan compleet op hol' zei ik.'Wacht, dan haal ik Kronos even' zei Drake.'Als wij ook weten waar je nest is, kunnen wij het ook beschermen'.'Oké' zuchtte ik.'Maar wees snel'.'Zo snel als een Zwarte schaduw in de nacht' zei hij en ging naar binnen. Ik stond even te ijsberen voor de deur. Ik wou naar mijn kinderen. Mijn baby's. Ik moest ze zien, ze beschermen...'Krusha'. Kronos kwam naar buiten.'Eindelijk' zei ik en begon meteen te lopen.'Moederinstinct' zei Drake en rende samen met Kronos achter me aan.
'Hey' lachte ik en pakte een ei op. Ik zat in het nest tussen de eieren en Kronos stond ernaast en keek ernaar. Hij mocht van mij niet in het nest komen. Als hij dat probeerde, viel ik hem aan. Het was niet expres, maar hij begreep het. 'Ik heb hem'. Drake kwam binnen met Harred.'Wat is dit voor plek?' vroeg hij verwondert.'Dit is de plek waar je jongen geboren zullen worden' zei Kronos, die nog steeds aan de rand van het nest stond. Ik keek naar Harred, die me verward aankeek.'Kom je naar je jongen kijken?' vroeg ik lachend. 'Mijn jongen?' vroeg hij en keek verbaasd het nest in.'Krusha heeft eieren gelegd' zei Drake en zette Harred in het nest.'Zijn dit onze kinderen?' vroeg hij verwondert en pakte een ei vast.'Zijn ze niet prachtig?' vroeg ik.'Allemaal volbloeds Zwarte schaduwen. Het is vast doordat ik de Alpha ben ofzo'. Ik legde mijn handen rond die van Harred en het ei gaf licht.'Het herkent zijn ouders' lachte ik. Ik kon de verwondering op zijn gezicht lezen. 'Is dit een jongen of een meisje?' vroeg hij en legde het ei op zijn schoot.'Een meisje' lachte ik.'Dan noemen we haar Krusha' zei hij.'Naar haar moeder'. Ik lachte en pakte een ander ei op.'Dan word dit Harred' lachte ik. We lachten. 'Deze is klein' zei Harred en pakte het kleinste ei op.'Dat is de eerstgeborene, die is altijd wat kleiner' zei Kronos. 'Bij het eerste nest overleeft die het meestal niet en word dan dood geboren' zei Drake. Ik keek hem kwaad aan en pakte het ei.'Deze zal het overleven' zei ik vastbesloten.'En zijn naam zal.... Lucas zijn'.'Lucas' herhaalde Harred. 'Naar Lucasius? De stichter van Barks?' 'Inderdaad' zei ik.'Want dit word de sterkste en moedigste van ze allemaal'
JE LEEST
Ik, een draak?! 2: Drakenvangers
FantasyKrusha is nu de Alpha van de archipel. Ze wordt geaccepteerd door haar vader en is zelf stamhoofd geworden van Drakeneiland. Haar oudste broer trouwt met een goede vriendin van haar en krijgt een nest van half-draakjes. Alles in haar leven lijkt ein...