Pov Harred
Lucas vloog recht door de rotsen heen. Ik slikte.'Hoe in Odins naam deed hij dat?!' vroeg Kronos.'Er is maar 1 manier om daar achter te komen' zei Drake en vloog met een versnelling op de grotwand af. Hij schoot er dwars doorheen. Ik keek naar Kronos.'We hebben niet echt een keus ofwel?'. 'Nee, niet echt' zuchtte hij en vloog door de rotsen. Ik zuchtte en sloot mijn ogen op het moment dat ik erdoorheen vloog. Ik kon mijn ogen niet geloven. Het was een soort drakenparadijs! Ik zag dat de jongens er ook verwondert naar keken. We landden op een iet wat vlakker stuk aan de wand van de rotsen.'Mama is hier' bromde Lucas.'Is ze hier?' vroeg ik verbaasd.'Dat zei ik tjoch' bromde Lucas en duwde tegen mijn benen. 'Naar daar!'. Drake en Kronos volgden ons een soort inham binnen. Daar vloog Lucas als een gek op zijn broers en zussen, die dus ook al uitgekomen waren. Naast de jongen stonden een vrouw en een man. Ik kon aan de vleugels en de staart zien dat ze Zwarte schaduwen waren.'Ma?!' riepen Drake en Kronos en vlogen in haar armen.'Oh jongens' lachte ze en begon te huilen. De man keek me keurend aan. Ik was duidelijk afgekeurd.'Wie is jullie mensen vriend hier?' vroeg hij argwanend. Ze stopten met knuffelen en Valka veegde haar tranen weg.'Dit is Harred' zei Kronos.'De vader van deze jongen'. Valka kwam voor me staan en legde haar hand op mijn schouder. 'Ik hoop dat je mijn dochter juist behandelt' zei ze gewoon en draaide zich weer om naar haar kinderen. Ze waren duidelijk blij om elkaar terug te zien. Zelfs de man, die blijkbaar Valko heette, werd losser en begon de jongens te knuffelen.'Waar is Krusha eigenlijk?' vroeg ik nadat ik met al mijn kinderen gesproken had. Valka keek verward de ruimte rond.'Die moet hier vast ergens rondvliegen met Errid' zei ze. Drake en Kronos werden meteen vijandig.'Errid?' snauwde Drake.'Waar is die klootzak?'. De 2 draken deinsden geschrokken achteruit.'Jullie doen net alsof hij een bedreiging vormt' zei Valko.'Hij doodde bijna een ontschuldig kind' zei Kronos.'En hij ontvoerde onze zus'.'En liet ze haar Alpha krachten tegen ons gebruiken' zei Drake.'Alles wat hij doet, doet hij voor de Alpha' zei Valko. De jongens slikten.'Wat is er met jullie Alpha?' vroeg ik verward.'Niks bijzonder' zeiden ze tegelijk. Ik keek de jongens verward aan. Er was iets met hen gebeurt waardoor ze niet over de Alpha wouden praten. Ik keek naar hun moeder die zich verstopte achter haar broer. De kleintjes waren verbazingwekkend stil geworden.'De Alpha liet hen hun tante vermoorden' zei Valko stil. Ik kon niet geloven wat hij zei.'Pa had vroeger een zusje' zei Kronos stil.'Maar nu niet meer' zei Drake.'En dat is onze schuld...'.'Het was niet jullie schuld' zei Valka.'Dat weten jullie'.'Daarom werden we verbannen van Barks' zei Kronos.'We hebben onze tante kapot gemaakt'.
JE LEEST
Ik, een draak?! 2: Drakenvangers
FantasyKrusha is nu de Alpha van de archipel. Ze wordt geaccepteerd door haar vader en is zelf stamhoofd geworden van Drakeneiland. Haar oudste broer trouwt met een goede vriendin van haar en krijgt een nest van half-draakjes. Alles in haar leven lijkt ein...