H18: Plan

508 47 1
                                    

Pov Harred
Ik zag dat Lucas begon te woelen in zijn ei. Ik pakte hem vast en zette hem op mijn schoot. Het ei begon te barsten en ik keek verward naar Udisé, die met haar kleintjes bezig was. Kronos en Drake waren beneden Stochel aan het kalmeren nadat hij te weten was gekomen dat ik zijn dochter kinderen had laten krijgen.'Oh mijn Odin! Harred, het komt uit!' riep ze. Ik keek verbaasd naar het ei. Er kroop een klein zwart draakje uit en het hield zich vast aan mijn kleren. Langzaam opende hij zijn ogen en keek me aan. 'Wow' zuchtte ik en pakte hem vast. Hij begon te spinnen en viel in slaap. 'Wat een schatje' lachte Udisé en aaide hem. Ik kon nog steeds niet geloven wat er net gebeurt was.'Dit is echt gebeurt, ja toch?' vroeg ik verward.'Reken maar' lachte ze en legde mijn hand op zijn schubben.'Heb je al een naam voor hem?'.'Ja' zei ik en keek verwondert naar het draakje.'Lucas'

'Weet je zeker dat dit een goed idee is?' vroeg Drake.'Het is wel Krusha's jong'. 'Daarom juist' zei ik.'Ze kan hem geen pijn doen'.'Ik weet niet of je het weet hoor Harred' begon Kronos.'Maar haar moederinstinct is verwaarloosd nu ze die krachtsteen om heeft'.'Lucas is anders dan zijn broers en zussen' zei ik. 'Krusha had extra aandacht voor hem'. 'Extra aandacht?' vroeg Drake.'Omdat jij gezegd hebt dat die meestal doodgaan' zei ik en aaide Lucas over zijn kop.'Dus ze wou absoluut bewijzen dat deze wel zou leven, je kent haar'. Kronos gaf Drake een duw en lachte.'Dat is waar' zei Drake.'Zo is ze'.'Dan kan dit wel eens gaan werken' lachte Kronos en keek naar zijn vader, die koppig uit het raam stond te kijken. 'Wat vind jij pa?'. Hij draaide zich langzaam om en keek me kwaad aan. 'Als je denkt dat dat kind mijn dochter kan terughalen' zuchtte hij.'Moet je het proberen'. Hij ging naar buiten en praatte daar met Rockes.'Niet op hem letten' zei Drake.'Hij is wat pissig nu, maar dat gaat wel weer over'.'Over?' vroeg ik met grote ogen.'Dit gaat hij me nooit vergeven'

'Ben je zeker dat het deze kant op is?' vroeg ik toen we geen land meer zagen.'Het is een eiland buiten de archipel' zei Drake die als half-draak naast me vloog.'Het is een nieuwe archipel'.'Een andere archipel?' vroeg ik verward.'Dit is niet de enige archipel op de wereld hoor' lachte Kronos die langs de andere kant naast me vloog. Ik zat op Pin en had Lucas op mijn schoot. Hij keek nieuwsgierig om zich heen.'Ik ben gewoon nog nooit uit de archipel geweest' zuchtte ik.'Niet eens veel buiten Barks'.'Dus je bent geen wereldreiziger, nou en' lachte Drake. 'Als we er zijn halen we Krusha terug en kunnen we die Errid gast kapot slaan'.'Ik kan niet wachten om mijn vuist in zijn gezicht te planten' zei Kronos.'Wacht, jullie gaan hem toch niet, je weet wel, doden? Ofwel?'. Drake en Kronos bleven akelig stil. Zelfs Lucas was er helemaal stil van geworden. Hij kroop nu dicht tegen me aan en ik voelde dat hij bang was voor wat zou gaan komen. Hij was niet de enige...

Ik, een draak?! 2: DrakenvangersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu