H13: Missie

539 48 0
                                    

Pov Harred
Drake en Kronos zaten rondjes te lopen in de arena op Barks, met de snelheid van het geluid. Een extreme vorm van ijsberen als je het een naam moest geven. Stochel stond naast me te ijsberen. Ik zag er op zich wel rustig uit, maar innerlijk was ik even hard aan het freaken als de rest. Ze hadden Krusha meegenomen. Dit was een ramp. Ik klom op Pin en keek naar Stochel.'Ik kan hier niet zo blijven zitten' zuchtte ik.'Iedereen blijft op Barks' zei Stochel streng.'Ik ga naar Drakeneiland om de academie te checken' zei ik en steeg op.'Harred!' riep Stochel kwaad maar ik was al weg. Ik vloog naar Drakeneiland. Daar vloog ik tot bij Krusha's kantoor. Gisteren was ze meegenomen tijdens de aanval, vandaag was iedereen radeloos. Wat moesten we doen zonder Alpha? Alle draken konden elk moment doorslaan. Ik zuchtte en klopte op haar bureau. Eergisteren was ze nog zo vol passie met onze jongen bezig geweest. Ik kreeg tranen in mijn ogen. Nu ik alleen was moest ik me niet meer inhouden. Ik moest er niet aan denken wat ze haar wel niet zouden aandoen. Zeker niet na wat ze met Jonathan hadden gedaan. Ik veegde mijn tranen weg. Misschien moest ik even naar het nest om troost te zoeken bij mijn jongen. Het voelde nog steeds raar om ze zo te noemen. Of ze aan te raken. Maar het was het enige dat me op dit moment kon kalmeren. Ik opende het grote raam en Vuur kwam op volle snelheid binnen vliegen. Ze viel uitgeput op de grond en keek me aan.'Vuur!' riep ik en pakte haar op.'Wat is ze met jou gebeurt?'. Ik keek naar Pin.'We moeten terug naar Barks, snel!'

'Dit is geweldig!' lachte Drake.'Krusha is oké, gelukkig'. Kronos had Vuur op zijn schoot.'Denk je dat je ons naar haar kan brengen?'. Vuur bromde.'Wat zei ze?' vroeg ik.'Ze denkt van wel' zei Drake lachend.'We zetten meteen een reddingsactie op poten' zei Stochel en wou naar de deur wandelen toen Rockes kwam binnenstormen.'Kronos, Udisé is aan het bevallen!' riep hij. Kronos schoot recht en Vuur viel op de grond.'Breng me erheen' zei hij en volgde Rockes.'Dat is 1 man minder' zei ik stil en pakte Vuur weer op. Stochel keek naar Drake.'Verzamel de beste rijders van de archipel' zei hij. 'We sturen eerst een kleine groep om te verkennen. Dan vallen we aan en bevrijden mijn dochter en de andere draken'.'Mag ik de verkenningsmissie leiden?' vroeg ik en keek naar Stochel. 'Ik heb geoefend op mijn sluipen'. 'Goed, jij leid de verkenners' zuchtte Stochel en keek naar Drake.'Verzamel de rijders'. Drake en ik gingen naar buiten en Drake keek me lachend aan. 'Het vriendje van de dochter, ik denk dat hij je eindelijk mag' lachte hij.'Denk je?' vroeg ik.'Hij heeft je niet gekozen vanwege je ervaring als je dat denkt' lachte Drake.'Want dan had hij mij gestuurd'. Hij had gelijk. Drake was een Zwarte schaduw. Als iemand kon verkennen, was hij het.'Als hij er nu maar niet achterkomt dat ze door jou eieren heeft gelegd' lachte Drake. Ik slikte.'Ik plaag je maar' zei hij en keek naar het bos.'Nu Krusha er niet is, beschermt niemand jullie nest'. Hij keek me ernstig aan.'Je wilt dat ik naar het nest ga ofniet?' vroeg ik zuchtend. 'Jij mag nog steeds de missie leiden hoor' zei hij.'Maar ik zal je team samenstellen terwijl jij je nest even checkt'

Ik, een draak?! 2: DrakenvangersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu